Citatele mele preferate #1

De fiecare data cand deschid Copiii Libertatii a lui Marc Levy vad un citat al Emmei Dancourt care imi place foarte mult. Ca urmare am decis ca in fiecare sambata sa va prezint citatele mele preferate dintr-un anumit roman. Voi incepe chiar cu Copiii Libertatii, pentru ca sunt citate foarte frumoase in acest roman.

” Imi place mult acest verb >> a protesta<<. Sa protestezi impotriva a tot ceea ce ne face prizonieri, impotriva prejudecatilor si judecatilor pripite, impotriva dorintei de a judeca, impotriva a tot ceea ce este rau in noi si nu asteapta decat sa iasa la suprafata, impotriva dorintei de a renunta, impotriva nevoii de a starni compasiunea si a celei de a vorbi despre sine in detrimentul celuilalt, impotriva modelelor, ambitiilor periculoase si dezamagirii din jurul nostru. Sa protestezi si… sa zambesti ” ~ Emma Dancourt

„O sa te iubesc maine fiindca azi inca nu te cunosc.”

„Acum zece minute ma chema inca Raymond, de cand am coborat la ultima statie a liniei 12 ma cheama Jeannot. Jeannot cel fara nume.”

„Iata o farama din povestea lui Charles, Claude, Alonso, Catherine, Sophie, Rosine, Marc, Emile, Robert, prietenii mei, spanioli, italieni, portughezi, unguri, romani, copii ai libertatii.”

„Vezi tu, pentru prietenii nostri, totul a inceput ca un joc de copii, un joc al unor copii care nu vor avea niciodata timp sa ajunga adulti.”

“Noi nu luptam ca sa murim, luptam pentru viata, intelegi?”

“Am ucis. Mi-au trebuit multi ani pana s-o spun, nu uiti niciodata figura unui om spre care iti indrepti arma. Dar niciodata nu am omorat oameni nevinovati, nici macar un imbecil. Stiu lucrul asta, or s-o stie si copiii mei, asta e important.”

“Vezi tu, in Franta asta jalnica, erau nu numai portarese si proprietarese grozave, ci si mame generoase, calatori minunati, necunoscuti, care protestau in felul lor, persoane anonime care refuzau sa faca ce facea cel de langa ei, necunoscuti care nu puteau respecta niste reguli abominabile”.

„Marcel urca treptele esafodului, se intoarce ultima data catre procuror:
“Sangele meu va cadea pe capul dumneavoastra”, zambeste si adauga: “Mor pentru Franta si pentru o lume mai buna”.”

„Doar cateva secunde, doua perechi de ochi albastri se privesc fix. Cei ai unui tanar locotenent englez la bordul unui avion al Royal Air Force si cei ai unui tanar detinut evreu care este deportat in Germania.
Mana pilotului se duce la viziera si da ordinal detinutului, care-i intoarce salutul.”

„Tu verras Jeannot, un jour le printemps reviendra.”


5 thoughts on “Citatele mele preferate #1

  1. Si mie imi face cu ochiul Copiii Libertatii, dar momentan sunt cu burta pe alta carte de-a lui Marc Levy. Asa ca mai poate sa astepte un pic. Sa scrii o recenzie dupa ce termini cartea.

Lasă un răspuns

