Recenzie: Jocurile Foamei

Ai putea supravietui in salbaticie, de unul singur, cand toti cei din jur fac tot ce pot ca sa nu apuci dimineata urmatoare?

Intr-un viitor postapocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odata ca America de Nord se intinde natiunea Panem. Ca simbol al puterii Capitoliului asupra celor douasprezece districte conduse cu o mana de fier, in fiecare an este organizat un concurs sadic si sangeros – Jocurile Foamei. Douazeci si patru de adolescenti sunt rapiti de langa familiile lor si aruncati in lupta pe viata si pe moarte, televizata in direct si urmarita cu frenezie. Doar unul dintre ei se va intoarce acasa faimos, bogat si… viu. Cine va castiga cursa nebuna pentru supravietuire?”

Extras din carte: “I feel like I owe him something, and I hate owing people. Maybe if I had thanked him at some point, I’d be feeling less conflicted now. I thought about it a couple of times, but the opportunity never seemed to present itself. And now it never will. Because we’re going to be thrown into an arena to fight to the death. Exactly how am I supposed to work in a thank-you in there? Somehow it just won’t seem sincere if I’m trying to slit his throat.”

Parerea mea: Of, nici nu stiu ce sa zic despre aceasta carte. Demult nu am mai citit un roman care sa ma tina cu sufletul la gura de la inceput pana la sfarsit. Mi-a placut mai ales ca este scrisa la persoana I astfel incat am putut sa simt mai bine prin ce trecea Katniss, sa simpatizez cu ea si sa sufar alaturi de ea.

Pros: Cinna… l-am adorat pe Cinna si felul cum a fost alaturi de Katniss si de Peeta de la inceput. Peeta… e greu sa nu-l placi, in ciuda sentimentelor confuze si contradictorii ale lui Katniss. Rue… o sclipire de lumina intr-o lume tragica. Si Katniss care face o impresie doar prin simplul fapt ca este ea insasi…

Cons: Nu inteleg de ce este incadrata la sectiunea junior. Chiar este mult prea intensa pentru asa ceva.

Nota mea: 5/5 ( Primea 5 plus daca nu era faza cu Peeta de la sfarsit. Mi s-a parut atat de nedreapta )


15 thoughts on “Recenzie: Jocurile Foamei

  1. Am chef sa las un comentariu luung, dar nu am citit cartea si nu stiu ce sa spun. Sigur o voi citi cat de curand, pentru ca stiu ca multora le-a deschis apetitul catre lectura si vreau sa vad ce are asa woow. Sper sa nu ma dezamageasca.

  2. SI sa incep….bine… Acum un an am citit Jocurile Foamei (triologia),mi-a luat mai putin de cat ma asteptam,doar o singura saptamana,ceea ce, la programul meu incarcat,este ceva uluitor,insa mai uluitor de atat a fost cartea pe care (dati-mi voie sa va spun ca eu cred ca Suzanne Collins a pus un farmec asupra ei) am adorat-o. Da,ai dreptate, in tot ceea ce spui si sunt de acord de tine, insa pe mine mai mult m-a interesat Katniss si viata ei din interiorul arenei,dar si din exterior, trairile ei interioare, personajele secundare le-am lasat pe planul doi desi nu sunt sigura cat de bine am facut. Anyway, ca sa descriu cartea intr-un singur cuvant,pot spune doar „AMAZING” (FANTASTICA)

Lasă un răspuns

