Recenzie: Jocurile Foamei – Sfidarea

„Katniss si Peeta au castigat impreuna sangeroasele Jocuri ale Foamei, sfidand pentru prima oara in istorie regulile impuse de Capitoliu. Reveniti in Districtul 12, dupa toate incercarile infruntate, convinsi ca au castigat o viata sigura si decenta pentru ei si familiile lor, spera ca va urma o lunga perioada de pace. Dar, in timp ce Katniss si Peeta parcurg obligatoriul Tur al Invingatorilor, apar zvonuri despre o revolta printre locuitorii districtelor. Iar in ochii conducatorilor, ei sunt sursa acestei rebeliuni. Daca nu vor reusi sa convinga natiunea Panemului ca sunt in continuare indragostiti nebuneste, consecintele ar putea fi dezastruoase…

Mic rezumat: Dupa ce au castigat Jocurile Foamei, Peeta si Katniss se intorc acasa in districtul 12, convinsi ca isi vor putea trai viata in liniste de acum inainte. Insa, lucrurile nu sunt asa usoare cum par la prima vedere. Presedintele Snow isi face aparitia si o anunta pe Katniss ca a starnit ceva ce nu mai poate fi oprit: revolte in majoritatea districtelor. Ceea ce a perceput ea ca o actiune disperata de a-si salva viata, rebelii au vazut ca o sfidare adusa Capitoliului. Ca urmare Capitoliul pune la cale un nou plan diabolic: in cadrul Jubileului Pacii vor fi adusi inapoi in arena invingatorii din celelalte districte pentru un nou Joc al Foamei. Este clar ca Presedintele Snow vrea sa isi demonstreze inca o data puterea nimicind simbolurile celorlalte districte, pe invingatorii lor. In Districtul 12 Katniss este singura invingatoare de sex feminin. Peeta si Hyamitch sunt ceilalti doi invingatori. Va las sa ghiciti care din ei ajunge in arena. Finalul este spectaculos, incendiar, dar ingrozitor de trist.

Parerea mea: Am iubit acest volum mult mai mult decat primul. Actiunea devine din ce in ce mai intensa, disperarea lui Katniss pe masura ce trec capitolele este tot mai palpabila. Stie ca nu are prea multe sanse sa scape din acest nou Joc al Foamei. Deja nici cititorul nu mai stie in cine pot avea incredere personajele, cine este bun si cine are planuri ascunse. Abilitatile si planurile lui Hyamitch va vor uimi, iar finalul este neasteptat. Recomand aceasta trilogie cu toata caldura. De abia astept sa ma apuc de volumul 3.

Citat: „Stau intinsa cu capul in poala lui Peeta, impletind o cununa de flori in timp ce el se joaca cu parul meu, pretinzand ca invata sa faca noduri. Dupa o vreme mainile lui raman nemiscate.

„Ce e?” intreb.

„As vrea sa pot opri timpul in clipa asta, aici si acum, si sa traiesc in ea o vesnicie,” raspunde el.