Citate #2: Contele de Monte Cristo

Unul dintre romanele mele preferate este Contele de Monte Cristo. Rezonez foarte tare cu Edmond Dantes si banuiesc ca daca as fi fost pusa in situatia lui nu as fi actionat diferit. Edmond Dantes este unul dintre personajele carora le-am simtit trairile cel mai profund. Asa ca ziua aceasta de citate este dedicate Contelui de Monte Cristo.

„Dacă veţi comparat durerile vieţii reale cu bucuriile vieţii închipuite, n-aveţi să mai doriţi să trăiţi niciodată şi veţi dori să visaţi veşnic.”

„Nesăbuit am fost că nu mi-am smuls inima în ziua în care am hotărât să mă răzbun.”

„Poartă-ţi în suflet durerea aşa cum norul poartă în el ruina şi moartea, ca pe o taină pe care n-o înţelegi decât în clipa când izbucneşte furtuna…”

„Ce este moartea? O treaptă mai mult în linişte şi poate două trepte în tăcere…”

„Nu există nici fericire, nici nenorocire pe lume, există doar compararea unei stări cu cealaltă şi atâta tot. Doar cel care a simţit nefericirea cea mai cumplită e în stare să  simtă cea mai mare fericire.”  (citatul meu preferat… cat poate fi de adevarat )

„Până în ziua când Dumnezeu va binevoi să-i destăinuiască omului viitorul, toată înţelepciunea omenească va fi cuprinsă în aceste două cuvinte: aşteaptă şi nădăjduieşte.”

„Dintre trecut şi viaţa viitoare, aleg punctul dintre ele.”

„Ca să-ţi dai seama cât de bine este să trăieşti, trebuie să fi dorit să mori.”

„Au ştiut să-şi facă o viaţă din vise, şi un rai din realitate.”

„Aşa trecem adeseori pe lângă fericire, fără să o vedem, fără să o privim, şi dacă am văzut-o şi am privit-o, fără să o cunoaştem.”

„În politică, nu există oameni, ci idei; nu există sentimente, ci interese. În politică, nu se ucide un om, se înlătură un obstacol, şi atâta tot.”

„Pentru omul fericit, rugăciunea nu-i decât un amestec monoton şi fără sens, până în ziua când durerea vine să-l înveţe pe nefericit limbajul sublim cu ajutorul căruia să-i vorbească lui Dumnezeu.”


3 thoughts on “Citate #2: Contele de Monte Cristo

Lasă un răspuns

