Serii celebre #2: D’Artagnan romances

Este luni si ca urmare adaug o noua serie in categoria mea de Serii Celebre. Saptamana aceasta am ales „Romantele D’Artagnan” cunoscute la noi mai ales dupa numele celor trei serii de volume: Cei trei muschetari, Dupa douazeci de ani si Vicontele de Bragelonne. Aceste romane au devenit celebre inca de pe vremea cand au fost publicate, ramanand in inimile oamenilor mult timp dupa aceea. Personal pot spune ca m-au fermecat in copilarie si continua sa ma farmece si acum.

Citate: „În general, se cer sfaturi numai pentru a nu fi respectate. Iar dacă sunt respectate, se întâmplă aşa numai ca să ai pe cine să dai vina că ţi le-a dat.”

„Speranţa e cea din urmă scânteie care se stinge în orice inimă.”

„Toţi pentru unul şi unul pentru toţi.”

Parerea mea: Am citit prima data „Cei trei muschetari” pe vremea cand eram inca in scoala generala. La vremea aceea cel mai mult mi-a placut povestea de dragoste sortita pieirii dintre D’Artagnan si Constance, dar si prietenia dintre cei patru Inseparabili. Cand am recitit romanul am apreciat onoarea care ii conducea pe muschetari, curajul lor in fata mortii, dar si personajul complicat si diabolic al lui Milady de Winter. De fiecare data cand recitesc aceste trei serii descopar ceva nou ce imi place pe masura ce ma schimb si eu. Ultimul sentiment care m-a insufletit acum o luna cand am recitit primul volum a fost acela de speranta ca totul se va termina in final cu bine.

Pros: Ador personajele si felul cum fiecare din ele prezinta un caracter diferit. Athos cu nobletea lui… Aramis cu inteligenta dar si cu siretenia… Porthos cu exuberanta si pofta lui de viata… D’Artagnan cu onoarea si incapatanarea lui. Personajele negative sunt descrise foarte bine si nu au abilitati iesite din comun. Sunt oameni simpli, pervertiti de viata pe care au trait-o si cu dorinta de razbunare nestirbita de trecerea timpului.

Cons: Uf, ce as putea spune la cons? Sfarsitul Vicontelui de Bragelonne ar fi primul con. Consider ca Athos nu a primit soarte care i se cuvenea. Nu il pot vedea pe Contele de la Fere in situatia prezentata la finalul volumului patru. De asemenea, pe alocuri actiunea este cam grabita, pe cand in alte locuri ea stagneaza.

Nota mea: 4.5/5


8 thoughts on “Serii celebre #2: D’Artagnan romances

  1. Nu am citit cartea dar mi se pare o idee excelenta, imi place recenzia ta si in principal m-au fermecat personajele si scopul cartii. Nu e genul meu de roman dar clasicele vor ramane mereu clasice, si merita citite, nu?

  2. Doamne, ce surpriza grozava mi-ai facut cu recenzia asta! Seria asta este prima mea lectura ampla. Am devorat exact aceste volume undeva pe la vreo 10 ani si cred ca au reprezentat intr-o oarecare masura si motivul pentru care incepand de atunci nu mai stiu cum este sa traiesti fara sa citesti. Mi-am tot propus sa le recitesc la un moment dat, dar parca mi-e teama oarecum sa nu dispara o parte din farmecul lor, sa nu le stric magia, sa nu le privesc acum cu mai putin entuziasm decat atunci..Desi cred ca ar fi totusi putin posibil sa se intample asa ceva, sunt intr-adevar prea bune ca sa lase loc de dezamagiri.
    P.S. Eu am fost indragostita in aceeasi masura de Athos si de Aramis, tu? :))

    1. Si eu la fel si invariabil, in fiecare film cu muschetari pe care il vad, mja indragostesc din nou de ei. In anumite scene se mai inclina balanta intr-o parte sau in alta, dar la sfarsit ramane echilibrata.

  3. Spre ruşinea mea, n-am reuşit să le citesc până acum. Am început „Cei trei muşchetari” de mai multe ori dar mi-a fost oarecum frică să o citesc pentru că mă temeam că n-o voi înţelege.. ce lucru prostesc.🙂 Oricum, sunt cu ochii pe ele, nu-mi mai scapă de data asta!🙂

Lasă un răspuns

