Trecatoarea: Oliviu Craznic

Ii multumesc Ramonei Alexis si blogului ei, deoarece prin intermeiul lui am descoperit operele autorului roman Oliviu Craznic. Am citit mai intai „Insangerata Luna” si apoi „Trecatoarea”. Pot spune doar ca nu am cuvinte. Sincer! A trecut atat de mult timp de cand un autor roman m-a impresionat in vreun fel incat pierdusem orice speranta. Pana acum!

Prin intermediul povestilor lui gothic si horror, Oliviu Craznic poate concura cu succes impotriva scriitorilor straini mult mai mediatizati si mai cunoscuti. Stilul sau este unul clar, cutremurator care te bantuie de la primul cuvant pana la ultimul. Ajungi sa mergi alaturi de personaje, sa simti la inceput increderea lor, apoi nelinistea pana in momentul cand stii ca ai fost prins si nu mai ai scapare. Atunci, totul se termina. Nu voi spune despre ce este vorba in aceasta povestire intrucat este scurta si i-as strica tot farmecul. Ce pot spune este ca va va cutremura.

„Trecatoarea” este nominalizata la Premiile Galileo 2012 alaturi de o alta povestire a autorului, „Ultima Clepsidra”.

Puteti citi cele doua povestiri la urmatoarele link-uri: Trecatoarea si Insangerata Luna

„Oliviu Crâznic s-a născut pe 1 noiembrie 1978 în Lupeni.  Licenţiat în Drept, cu
lucrarea de diplomă la disciplina Criminalistică, şi absolvent al cursurilor de mediere
ProMedierea, este consilier juridic din 2002. Membru al Uniunii Colegiilor Consilierilor
Juridici, în prezent coordonează colecţia de legislaţie a editurii germane C.H.Beck.
A debutat în beletristică cu …Şi la sfârşit a mai rămas coşmarul, roman gothic bazat
pe cronici medievale (Ed. Vremea, 2010; Premiul I pentru Cel mai bun roman la
Concursul Naţional de Literatură Visul 2010; Locul I în Topul cititorilor Agenţiei
de carte, Secţiunea Proză românească – Vara 2010; nominalizat pentru faza finală la
Premiile Galileo 2011). Din septembrie 2010, este colaborator al Revistei Suspans,
unde are o serie de articole despre misterele lumii precum şi confesiunea literară

Două nopţi în Salem’s Lot. În 2011, a publicat povestirea steampunk Ultima clepsidră în antologia Steampunk – A doua revoluţie (Ed. Millennium Books, editor Adrian Crăciun, întovărăşită de confesiunea literară The Making Of… Ultima clepsidră), povestirea gothică Însângerată, luna în antologia Balaurul şi mioriţa (Ed. Eagle Publishing House, editor Mihail Grămescu) şi povestirea dark fantasy Mascarada învinşilor în cadrul serialului literar on-line Cele 1001 de scorneli ale Moshului SF, coordonat de Ştefan Ghidoveanu.”


11 thoughts on “Trecatoarea: Oliviu Craznic

  1. acesta este autorul si la sfarsit a mnai ramas cosmarul..tare mi-ar placea sa citesc respectiva carte ..ma bucura sa vad ca avem si autori romani de valoare e timpul sa-i cautam , sa-i descoperim si sa-i apreciem atunci cand sunt in viata ..

  2. M-ai facut super curioasa! Si eu am fost cam dezamagita de noii autori romani si am evitat sa ii mai citesc. Dar recenzia ta suna tare bine, probabil zilele astea o sa citesc si eu cele doua povestiri si poate le fac si eu recenzie. Am „mancat” timp de cartiva ani carti horror, asa ca sunt curioasa sa incerc si o astfel de lectura in varianta romaneasca🙂

  3. Multumesc pt cuvintele frumoase si pt aceasta recomandare de lectura a povestilor mele. Voi prelua postarea pe blogul meu, daca imi permiti, pt ca tin foarte mult la opiniile cititorilor. Multumesc si Ramonei ca ti-a atras atentia asupra textelor mele. De asemenea, am sa trec blogul tau in blogroll pt ca e interesant, ma bucur ca l-am descoperit:)
    Inca o data, ma bucur mult ca iti place ce scriu.
    P.S. Gasesti de citit on-line si Mascarada invinsilor, pe blogul Moshul SF, la sectiunea Cele 1001 de scorneli ale Moshului SF. Cred ca o sa iti placa mult:), e cu o fata in „rolul” principal de data asta.

Lasă un răspuns

