Recenzie: Vei fi acolo? de Guillaume Musso

Cand descriam noile mele achizitii literare, mentionam ca am cumparat o carte de Guillaume Musso, deoarece eram curioasa cum scrie acest autor. Pot spune ca am adormit la 2 noaptea pentru a termina ultimele 100 de pagini din „Vei fi acolo?”.

Roman vândut în aproape 1 milion de exemplare şi tradus în peste 20 de limbi

Drepturile de ecranizare au fost cumpărate de studiourile de film Christian Fechner

Romanul Vei fi acolo? încearcă să răspundă la o întrebare pe care ne-am pus-o, fără îndoială, de multe ori: dacă ne-am putea întoarce în timp, am avea curajul să facem alegerile opuse? Ne-am putea asuma riscul deturnării propriului destin?

Elliott este un chirurg de succes din San Francisco, în vârstă de şaizeci de ani, a cărui viaţă se învârte în jurul fiicei lui, Angie. Dar Elliott nu-şi poate găsi pacea sufletească, pentru că Ilena, femeia de care s-a îndrăgostit nebuneşte cândva, a murit în urmă cu treizeci de ani.

 Aflat în Cambodgia, într-o misiune umanitară, este întrebat de un bătrân localnic: „Dacă ţi s-ar putea împlini o singură dorinţă, care ar fi aceea?” Pentru Elliott, răspunsul nu poate fi decât unul singur: să dea timpul înapoi, pentru a împiedica moartea Ilenei. Însă ceea ce omite Elliott este faptul că orice călătorie în timp funcționează pe principiul dominoului: orice schimbare, oricât de mică, poate declanșa un tsunami al trecutului, care să măture singurele certitudini din prezent.”

Mic rezumat: Ai 60 de ani si esti un chirurg de succes. Ai un prieten grozav, o fiica minunata si o cariera sclipitoare. Cu toate acestea ceva lipseste… in urma cu 30 de ani dragostea vietii tale, Ilena, a murit. Acum afli ca ai cancer la plamani in faza terminala. Ce ai face daca un khmet cambogian ti-ar da 10 pastile cu care te-ai putea intoarce in timp sa o salvezi pe Ilena? Cum ai reusi acest lucru fara sa o pierzi pe fiica ta Angie, rodul unei aventuri de-o noapte care nu ar fi avut loc daca Ilena era in viata?

Cu toate aceste lucruri se confrunta Elliot cand intelege in sfarsit darul ce i-a fost oferit in ultima sa excursie in Cambodgia. De aici pana la schimbarea trecutului mai este doar un pas: trebuie sa se convinga pe el insusi la 30 de ani ca totul nu este doar o farsa pusa la cale de prietenul sau cel mai bun Matt.

Parerea mea: Am adorat aceasta carte, precum am adorat si alte carti care combina fantasticul si romanticul. Calatoriile in timp sunt o tema des intalnita in literatura, dar rar sufera un personaj atat de mult din cauza lor precum Elliot. Cartea m-a tinut in suspans pana in ultimul moment pentru a vedea ce se intampla cu Matt, prietenul lui Elliot, cu Ilena, dar si cu personajul principal. Vroiam sa vad daca va primi si el o a doua sansa la viata precum a primit Ilena sau daca boala care il chinuia il va mistui in final. O carte plina de tandrete, prietenie si romantism pe care o recomand cu caldura.

Cu toate acestea nu pot sa nu intreb: ce au scriitorii francezi cu San Francisco-ul? Intai Marc Levy, acum Guillaume Musson s-au indreptat catre acest oras.

Citat: “Suntem cu toții în căutarea acelei ființe unice care va aduce în viața noastră ceea ce ne lipsește. Iar dacă nu reușim să o găsim, nu ne rămâne decât să ne rugăm că ne va găsi ea pe noi.”

Nota mea: 4.5/5


14 thoughts on “Recenzie: Vei fi acolo? de Guillaume Musso

  1. Ieri am terminat-o si mi-a placut foarte mult. Iar joi seara am adormit pe la 2 dimineata, ca nu ma induram sa las cartea pe a doua zi;)) M-am atasat de personaje si din cand in cand imi vin in minte si pasaje din carte, ceea ce e destul de ciudat:)))
    Eu o recomand cu mare placere.

    1. Pe de-o parte o recomand, deoarece in ciuda faptului ca relatia dintre Ilena si Elliot este subiectul principal ea nu se manifesta foarte tare. In prin-plan este incercarea lui de a se convinge ca aceasta calatorie in timp este reala. Pe de alta parte, chestiile siropoase sunt prezente in unele parti ale cartii.

Lasă un răspuns

