Serii celebre #3: Dune

Voi continua seriile celebre cu saga Dune, probabil una dintre cele mai importante colectii Sci-Fi din istorie. Pot spune fara sa ma gandesc foarte mult ca Dune a fost printre primele romane science-fiction pe care le-am citit. La vremea aceea il gasisem la un anticariat si am fost curioasa despre ce este vorba. Mai tarziu am ajuns sa citesc toata seria, desi la un moment dat pasiunea mea s-a diminuat si nu am mai fost incantata de romanele pe care le aveam in mana.

Citate: „Frica ucide mintea. Frica este moartea măruntă, purtătoarea desfiinţării totale.”

„Căutaţi libertatea şi veţi deveni sclavii propriilor plăceri. Căutaţi disciplina şi veţi găsi libertatea.”

„Pentru a cunoaşte bine un lucru trebuie mai întâi să-i cunoşti limitele. Numai după ce vei fi depăşit normele sale de toleranţă îi vei afla adevărata natură.”

„O lume se sprijină pe patru lucruri: învăţătura celor înţelepţi, dreptatea celor mari, rugăciunile celor credincioşi şi dârzenia celor bravi. Dar toate astea nu înseamnă nimic fără un conducător care cunoaşte arta guvernării.”

Parerea mea: Primele volume ( Dune si Mantuitorul Dunei ) mi-au placut foarte mult. Au avut ceva aparte care m-a facut sa ma intorc la ele dupa ce le-am terminat. Urmatoarele volume din serie ( Copiii Dunei si Imparatul-Zeu al Dunei ) deja au pierdut din acea magie care m-a captat la inceput. In ele scriitorul si-a schimbat telul, iar obiectivul lui era deja diferit de al meu. Ultimele volume ( Ereticii si Canonicatul ) nu m-au mai impresionat deloc.

Pros: Lumea descrisa in aceste volume este de o complexitate rar intalnita. Frank Herbert nu a lasat nimic la voia intamplarii si a creat totul de la zero. Ideea mirodeniei care conduce totul in univers este inedita, facand clar faptul ca cel ce stapaneste mirodenia stapaneste totul. Tradarile si casele nobiliare aduc ideea trecutului in viitor, o combinatie facuta cu multa maiestrie.

Cons: Nu as putea spune ca am avut ceva de reprosat cartilor. Pur si simplu, de la al patrulea volum nu a mai existat nicio legatura intre mine si aceasta serie. Nu m-a mai pasionat, nu m-a mai impresionat si am citit-o doar pentru a spune ca am citit toata seria Dune.

Nota mea: 4/5

Si acum la final ceva amuzant referitor la Dune:


10 thoughts on “Serii celebre #3: Dune

  1. de multa vreme vreau sa le citesc.citesc mai mule genuri,dar sf-urile ma pasioneaza cel mai mult.am citit pana acum Asimov si Stanislaw lem.

  2. Saga Dune este o capodoperă a genului S.F. Nu am mai întâlnit ceva asemănător și nu cred că o să mai apară ceva atât de rafinat vreodată în literatura ficțională. Frank Herbert ne poartă prin lumi pline de visare, iar imaginația acestuia nu are margini… Seria Dune deține forța de a îl purta pe cititor prin eoni de istorie ficțională… fiecare planetă din universul cărții este fieful unei case nobiliare… fiecare din aceste case o descoperim pe îndelete în această lume în care conduce mirodenia. Această serie se încheie cu Dune 7 – Cartea brundurilor a lui Patrik Herbert.
    Brian Herbert (fiul lui Frank Herbert) împreună cu Kevin J. Anderson se întorc în trecut și ne dezvăluie cum a apărut fiecare casă nobiliară și ce planetă era leagănul acesteia (Dune Casa Atreides, Dune Casa Harkonnen, Dune Casa Corino etc). O altă carte de excepție este trilogia Pandora (Pandora Incidentul Iisus, Pandora Factorul Înălțare, Pandora efectul Lazăr) scrisă de Frank Herbert și Bill Ransom.
    Mă bucur că am descoperit acest blog și promit să mai revin.
    O seară minunată!

    1. Cartea brundurilor nu are nici o treaba cu Dune, autorul este roman(nu mai retin numele), iar cartea a fost comandata de editura care a publicat seria Dune in Romania.
      Fiul lui Herbert a scris Trilogia Legendelor si Trilogia Caselor(preludiul seriei-singurele traduse la noi) + Hunters si Sandworms of Dune ca final al seriei + alte carti pentru a umple spatiul dintre romanele tatalui sau, majoritatea bazate pe schitele si notitele lui Frank Herbert.
      Singura mea parere de rau e ca nu se mai traduc la noi.😦

Lasă un răspuns

