Recenzie: Caderea Noptii de L.J.Smith

„Intre AMURG si TRUEBLOOD, dar cu cel putin un deceniu inaintea amandurora, o serie electrizanta despre o iubire adolescentina in Florenta secolului cincisprezece. Elena Gilbert s-a intors din Lumea Cea lalta si trebuie sa invete din nou cum sa traiasca printre oameni. Este aju tata de iubirea vietii ei– vampirul Stefan Salvatore– si bunii sai prieteni– Bonnie, Meredith si Matt. Dar puterile raului se aduna din nou in Fell’s Church, atrase de darurile acordate Elenei in Viata de Apoi si de sangele ei, care pulseaza cu o forta unica ce o face irezistibila pentru orice vampir.Stefan este luat de langa Elena, chiar atunci cand are cel mai mult nevoie de el, si ea trebuie sa se intoarca spre fratele acestuia, Damon, pentru ajutor. Insa Damon, intotdeauna vanator, este acum cel vanat…”

Dupa cum spuneam in recenziile anterioare, mi-au placut primele patru volume din Jurnalele Vampirilor, dar mi s-au parut mult prea scurte. Cand in sfarsit se precipita actiunea, se termina cartea. La al cincilea volum nu pot sa ma plang ca a fost prea scurt. Din contra pot sa spun ca a fost mult prea lung.

Mic rezumat: Elenei i se da o noua sansa la viata si se intoarce in Fell’s Church sub forma unui fel de copil-spirit. Desi este umana, este aproape ca un inger si nu isi aminteste nimic din viata ei anterioara in afara de dragostea ei pentru Stefan. In timp ce Elena isi aduce aminte incet-incet de viata ei in care a fost om si mai apoi vampir, un nou soi de fiinte malefice incep sa puna stapanire pe Fell’s Church. Shinichi si Misao, doi kitsune din Japonia decid sa distruga orasul si sa puna mana pe puterile Elenei. Fara sa stie Damon este prima lor tinta…

Parerea mea: Al cincilea roman din serie a fost mult mai intens si mai alert decat celelalte patru, insa nu pot spune ca mi-a placut mai mult. Mi-a placut ideea introducerii unei mici franturi din cultura japoneza in catre prin intermediul celor doi kitsune si a bunicii lui Isobel. Felul in care Elena isi descopera noile puteri este interesant, iar micile momente dintre Bonnie si Damon sunt superbe ( cei ce au citit cartea stiu despre ce vorbesc ). Finalul te tine cu sufletul la gura si schimbarile prin care trec anumite personaje sunt foarte interesante.

Pe de alta parte, totul se intinde mult prea mult. Elena isi da seama ca Damon este posedat din primele pagini ale cartii, insa nu actioneaza in niciun fel pana in ultimele capitole. Mai mult atat Elena, cat si Bonnie si Meredith par ferm hotarate sa se duca in cele mai periculoase locuri fara a se asigura ca mai pot iesi de acolo. Doamna Flowers nu se pune ca ajutor sincer… In plus m-au deranjat descrierile exagerate ale efectelor posedarii asupra victimelor celor doi frati. In unele moment ma simteam ca intr-un film horror. In plus ma intreb un lucru… bunica lui Isobel spunea ca a fost „shrine maiden” in Japonia si ca putea tine departe malach-ii lui Misao. In cazul acesta de ce nu a ajutat-o pe Isobel in niciun fel?

Per total cartea mi-a placut, dar unele lucruri erau multe prea incalcite. Primele patru volume raman preferatele mele. M-am apucat de volumul 6 sa vad cum va fi si el.

Citat: „Elena citi pe chipul cu trăsături fine al lui Damon că nu voia să-şi amintească nimic mai mult decât îşi amintea acum. Dar amintiri noi, amintiri legate de ea, se revărsau acum în el. El se uită la inelul lui culapislazuli şi Elena văzu cum i se umplu ochii de lacrimi. Apoi, încet, privirea lui se întoarse către ea.”

10 thoughts on “Recenzie: Caderea Noptii de L.J.Smith

1. Intre AMURG si TRUEBLOOD, dar cu cel putin un deceniu inaintea amandurora

cred ca asta e o jignire teribila adusa atat serii Vampirii Sudului cat si serialului True Blood

2. „Mai mult atat Elena, cat si Bonnie si Meredith par ferm hotarate sa se duca in cele mai periculoase locuri fara a se asigura ca mai pot iesi de acolo. „. Sunt de acord cu tine. La un moment dat am vrut sa las balta cartea…m-am enervat pentru ca se tot reintorceau in padure, desi cu cateva ore inainte erau aproape morti..
    Cat despre bunica lui Isobel…Sa zicem ca lucrurile nu sunt ceea ce par a fi!:)) ( o sa vezi in vol 7:D )