Recenzie: Blestemul Focului

„Lily Parker este trimisă de părinţii ei la o şcoală particulară elitistă din Chicago. Gaşca fiţoaselor de la Sfânta Sofia este însă mai dificil de suportat decât cerinţele academice. Ciudata Scout, singura care se distinge de restul colegelor sale, dispare noaptea în subsolurile clădirii. Urmărind-o, Lily află că noua sa prietenă face parte dintr-un grup de adolescenţi rebeli, cu puteri magice, care au sarcina de a proteja oraşul de vampiri, demoni şi Secerători. Ar vrea să le vină şi ea în ajutor, numai că va avea de înfruntat blestemul focului…

Dacă îţi doreşti o poveste cu intrigi, mister, magie şi un strop de romance, ai în faţă cartea potrivită. – Bookstack

Chloe Neill a creat nişte personaje extraordinare, iar eroina, Lily, are o voce minunată, antrenantă. Fanii cărţilor de urban fantasy şi paranormal sigur nu au cum să rateze acest roman şi se vor cufunda în magica lume subterană a oraşului Chicago. – Fresh Fiction”

Mic rezumat: In momentul in care Lily Parker afla ca parintii ei urmeaza sa se duca in Germania pentru o tabara de cercetare filozofica de 2 ani, protagonista este convinsa ca va ramane in Sagamore impreuna cu prietena ei cea mai buna. Insa, in acel moment cade bomba… nu poate ramane singura asa ca se va duce la scoala cu internat Sfanta Sofia din Chicago. Odata ajunsa la prestigioasa scoala, prima fiinta care ii sare in ochi este Scout… Scout care se distinge de toti ceilalti prin unghiile ei colorate in negru si postura mai rebela. Cand Lily afla ca va fi chiar colega de camera cu Scout, intre cele doua se leaga repede o prietenie. Insa va supravietui aceasta intamplarilor misterioase cu care se confrunda Scout si fortelor raului care umbla in reteaua de tuneluri subterana aflata sub Sfanta Sofia.

Citate: „Have you ever had one of those days where you give up on being really clean, and settle for being largely clean? Where you don’t have time for the entire scrubbing and exfoliating regime, so you settle for the basics? Where brushing your teeth becomes the most rigorous part of your cleaning ritual? Yeah, welcome to Monday morning at St. Sophia’s School for (Slightly Grimy) Girls.”

Parerea mea: A venit momentul sa imi spun si eu parerea, nu? Pot sa afirm cu multa siguranta ca mi-a placut foarte mult cartea per ansamblu. Am anumite nemultumiri insa voi ajunge mai tarziu la ele. Spre deosebire de „Mai Las-o Moale cu Fantomele” unde ma plangeam ca nu sunt sentimentele personajelor descrise bine, aici trebuie sa recunosc ca lucrurile stau diferit. „Blestemul Focului” este o carte, care, dupa parerea mea, se bazeaza mai mult pe trairi decat pe actiune. Descoperirile lui Lily, secretele lui Scout, misterele pe care le ascund parintii lui Lily, toate sunt transmise foarte bine.

In privinta personajelor pot spune ca mi-au placut mai ales Lily si Scout. Dinamica dintre ele si prietenia care se infiripa sunt descrise perfect. Avem, ca in majoritatea cartilor YA cu licee si internate gasca „Fitoaselor” care distrage atentia de la evenimentele paranormale si face ca actiunea sa se desfasoare pe un fagas normal in lumea reala. Puncte bonus pentru descrierea tipilor din carte: Jason si Michael par la prima vedere personaje foarte interesante. Ca sa nu mai vorbesc despre unul din personajele negative, Sebastian, care te intriga de fiecare data cand apare.

Pentru cei care doresc sa citeasca o poveste de dragoste frumoasa, din pacate Blestemul Focului nu e ceea ce va trebuie. Desi exista scanteile de rigoare intre Scout si Michael si Lily si Jason, tema este impinsa undeva in fundal. Cateva strangeri de mana, cateva priviri dulci si cam la atat se rezuma romantismul din acest volum. Sper ca volumul 2, „Hexbound” sa ofere mai mult.

Si ajungem in final la actiune si la bilele negre pe care le primeste romanul. Din pacate actiunea in sine este mai mult inexistenta trei sferturi de carte. In ultimele 50-60 de pagini in sfarsit incepe sa se intample ceva, dar totul se termina inainte sa iti dai seama ca a avut loc o scena de actiune. Un mare minus din punctul meu de vedere. Oricat de mult mi-ar placea sa citesc „pagini de viata obisnuite” si mistere, consider ca orice roman fantasy ar trebui sa aiba niste scene de actiune mai concrete decat are Blestemul Focului. Din nou, voi vedea ce se intampla in „Hexbound” inainte sa imi fac o parere asupra seriei.

Nota mea:  3,5 spre 4/5

16 thoughts on “Recenzie: Blestemul Focului

1. Mai , nu stiu cum sa spun…a fost o carte mediocra.Nici extraordinara nici groaznica , undeva intre ele.Acuma , ce pot sa zic? astept sa citesc volumul 2 , poate poate imi schimb parerea despre serie…

2. Am citit si eu cartea.Mi-a placut,dar nu foarte mult🙂 . A fost putin ,putin de tot sec.Nu stiu daca ma voi inghesui sa cumpar urmatorul volum.Oricum,frumoasa recenzie !

3. Mie mi-a plăcut cartea, nu m-a dat pe spate, dar, faţă de alte cărţi de acest gen apărute în ultimul an a fost ok. Aş putea face o listă cu cărţi care au acţiune în ultimele două, trei capitole.. De abia aştept urmatorul volum!
    Eu încă aştept seriile pentru adulţi!

4. Ei, nu pot spune ca ma asteptam la ceva mai mult de la cartea asta, dupa cum zici ca e in recenzie…Iar daca zici ca nici romance nu prea are, atunci nu prea e de mine :)). Dar tot am sa o citesc cand se va ivi ocazia🙂

1. Cartea este draguta, dar din pacate nu mai mult. Este destul de scurta pentru premiza descrisa la inceput si nu prea are cum sa acopere tot ce trebuia sa acopere. Din cate am inteles volumul 2 corecteaza cel putin problema romance-ului, daca nu si a actiunii.

1. Daca are romance atunci pentru mine e ok. Imi plac cartile care se bazeaza mai mult pe trairi si relatiile dintre personaje decat pe actiune : )