Recenzie: Frenezia

„Când a împlinit treisprezece ani, lui Liv i s-a întâmplat ceva care i-a schimbat complet viaţa. Din acest moment, se simte pierdută…nu se mai regăseşte în nimic. Singurele clipe în care este cu adevărat ea însăşi sunt cele petrecute alături de prietenul ei, Corey, în pădurea din jurul oraşului în care cei doi locuiesc. Dar lucrurile continuă să se complice: în pădure, Liv este urmărită de o femeie misterioasă, un grup de băieţi ciudaţi o pândesc… şi tot aici află de blestemul ce pare că o va bântui pentru totdeauna.

Blestemul care, cu patru ani în urmă, i-a provocat FRENEZIA. Şi care i-o poate provoca din nou, cât de curând…

„Un roman care te captivează şi pe care nu-l poţi lăsa din mână până la ultima pagină.” — Cassandra Clare, autoarea seriei bestseller New York Times „Instrumente mortale”

„O poveste paranormală pasionantă, densă, fermecătoare, cu o eroină aparte şi o punere în scenă suprarealistă, captivantă.” – Kirkus ReviewsÎmi place lumea extravagantă, melancolică, din acest roman, îmi place această eroină, cu nenumăratele ei secrete.” – Claudia Gray, autoarea seriei bestseller New York Times „Evernight”

Mic rezumat: Cand a implinit 13 ani Liv a vazut-o pe mama ei aducand un lup mort in  masina. De atunci ceva s-a schimbat la ea si fata a inteles ca nu mai trebuie sa se lase prada niciodata furiei. Patru ani mai tarziu Liv ia medicamente pentru a-si stapani emotiile – antidepresive. Ea se intalneste in secret cu Corey, deoarece parintii ei nu ar lasa-o sa iasa cu un baiat de culoare. Cel mai bun prieten al ei, Pace, ii serveste drept paravan, el fiind homosexual si nevrand ca lumea sa afle acest lucru. Insa, lucrurile incep sa devina din ce in ce mai rele in momentul cand Pace merge in casa bantuita Fairbloom si o serie de crime misterioase terorizeaza orasul.

Citate: „Ochii lui Corey aruncau fulgere. Parul de pe fata il facea sa arate mai dur. Din gat a scos un sunet agitat precum vocea noptii.”

Parerea mea: Ce mi-a placut foarte mult la aceasta carte au fost povestile de viata si lupta celor trei prieteni de a se integra intr-o lume care nu ii vrea si nu ii intelege. Lasand la o parte toate elementele fantasy, Francesca Lia Block face o treaba extraordinara aratand sentimentele de frustrare si de tristete ale celor trei care nu vor fi niciodata pe de-a intregul adoptati de lumea in care traiesc: Liv pentru ca este diferita, Corey pentru ca este negru si Pace pentru ca este homosexual.

Mi-a placut de asemenea dinamica relatiilor dintre cei trei si felul in care povesteste Liv despre trecutul lor impreuna, despre prietenia cu Pace si despre dragostea ce i-o poarta lui Corey. Prima parte a cartii, pana cand elementele fantastice incep sa apara este, dupa parerea mea, cea mai buna.

Acum ajungand la ce nu mi-a placut la aceasta carte. Tot ce a tinut de partea de fantasy! Sincer, a fost o invalmaseala totala care ar fi putut lipsi. Fantoma pe care o intalneste Pace este mentionata doar o data si apoi partea aceasta a actiunii este lasata pe linie moarta pana la deznodamant. Nu se stie de ce a facut Pace ce a facut, ce a vazut, ce nu a vazut totul este lasat in aer. Partea cu Sasha si cu fratii este iar greu de crezut. Victor spune ca nu a mai vazut o femela din specia sa, insa locuia cu mama lui!!! Ea ce era? Extraterestru de pe marte? Iar partea cu blestemul te lasa nedumerit cand se afla relatia adevarata a lui Joe cu Liv.

Finalul, pe care multi dintre cei de pe goodreads l-au adorat, eu l-am urat cu o pasiune mistuitoare. A fost oribil din punctul meu de vedere si total inutil. Autoarea a incercat sa incheie dramatic si trist, insa nu a facut altceva decat sa mai ridice niste semne de intrebare si sa ma faca pe mine sa scad nota cartii. Mai mult, ultimele pagini sunt de-a dreptul neverosimile.De unde aveau cei doi bani pentru planul lor de la final?

Nota mea: 3/5

10 thoughts on “Recenzie: Frenezia

1. Hey , sunteti chiar rai.Mi-a placut foarte mult cartea si i-am dat chiar 5/5 la recenzia mea.Mi-a placut totul , poate cu exceptia finalului , care a ramas asa suspendat in copacel.Anyway , a fost o lectura incantatoare , fresh , de weekend.Nu stiu de ce atat de multa lume spune despre ea ca e groaznica.Ma rog…depinde de gusturi.

2. Uf, si ce coperta frumoasa avea cartea asta :)) Am mai apucat sa citesc inca vreo doua recenzii despre ea si vad ca toata lumea e destul de dezamagita. Oricum, recenzia ta mi-a placut, ai prezentat romanul intr-un mod echilibrat, punand in balanta si partile bune si cele rele, ceea ce nu am vazut si pe alte bloguri.