Romane celebre: Jurassic Park

Jurassic ParkIn loc sa scriu obisnuita serie de romane celebre de luni, am schimbat putin si m-am rezumat doar la o carte. Cred ca toata lumea a auzit de Jurassic Park. Cei ce nu au citit cartea, au vazut fimul sau au auzit de el. Pe vremuri obisnuiam sa fiu innebunita dupa dinozauri ( inca sunt, dar mai putin ). Aveam toate enciclopediile aparute pe aceasta tema si ma uitam la documentare peste documentare. Ba chiar vroiam sa ma fac paleontolog. Ca urmare, in momentul in care am dat din intamplare peste Jurassic Park in biblioteca am citit-o din scoarta in scoarta.

Mic rezumat: O tehnica inedita duce la posibilitatea clonarii dinozaurilor. Folosind ADN extras din sangele tantarilor prinsi in chihlimbar,  John Hammond creeaza un safari al dinozaurilor pe care vrea sa il deschida sub forma unui parc pentru vizitatori. Doi paleontologi Alan Grant si Ellie Sattler si matematicianul Ian Malcolm sunt chemati pe insula din Caraibe unde a fost creat Jurassic Parc pentru a vedea mareata realizare. Insa, ce se intampla cand haosul erupe? Ce se intampla cand se afla ca tehnicile de clonare nu au fost atat de sigure cum se pare, iar dinozaurii care trebuiau sa nu se poate reproduce au facut fix acest lucru? Cand se intrerupe curentul ce tinea in functiune gardurile electrice care tineau dinozaurii inchisi devine totul se transforma dintr-un parc de distractie intr-o insula a terorii.

Citate: „Este o problema cu acea insula. Este un accident pe cale sa se intample.”

„Credeti-ma nu se pot reproduce!”

„Velociraptorii sunt destepti. Foarte destepti!”

„-Ce ai de gand sa faci cu animalele mele?

– Nu aceasta este intrebarea. Intrebarea este ce au ele de gand sa faca cu noi?”

Parerea mea: Am adorat cartea cand am citit-o in acea perioada in care eram innebunita dupa dinozauri. Mi s-a parut o idee fantastica si am aprecit in mod extraordinar modul de expunere al situatiei. Fiecare pas micut facut de personaje ma tinea cu sufletul la gura si ma intrebam: „Oare or sa scape din situatia asta?” Cartea te face sa te intrebi cum ai reactiona daca te-ai afla fata in fata cu un T-Rex sau cum poti fraieri o haita de velociraptori care sunt – foarte posibil – mult mai destepti decat tine. Iar finalul! Iti lasa un simtamant de frustrare combinata cu tensiune si nestiinta incat te face sa iti doresti sa fi existat o continuare.

Pros: Actiunea bine inchegata, intensa, care te tine in suspans de la inceputul cartii pana la sfarsit. Personajele de care te atasezi si personajele pe care le urasti, ce reprezinta anumite modele si sunt extrem de bine conturate. Cadrul actiunii care face ca totul sa fie cat mai veridic.

Cons: Eu una nu am gasit asa ceva.

Nota mea: 5+/5


27 thoughts on “Romane celebre: Jurassic Park

  1. Este una dintre cele mai mari carti ale literaturii universale, fara dubiu. Infinit mai buna ca filmul (care nu a fost totusi rau), mai complexa, cu mult mai multa actiune si mult mai mult tragism. Nici continuarea nu e rea, desi e clar mai slaba si mai comerciala.
    Felicitari pt ca promovezi si capodopere clasice, nu doar carti la moda!

    P.S. Felicitari si pt ca ai semnalat Targul de carte Final Frontier. E una dintre putinele initiative de sustinere a literaturii romanesti alaturi de cea straina, si o asemenea initiativa are intotdeauna nevoie de sprijinul cititorilor pt a reusi.

    1. Am aflat de continuare de foarte putin timp si am fost dezamagita sa aflu ca este defapt o continuare a filmului si nu a cartii. Desi am apreciat filmul si realizarile facute la vremea respectiva ( efectele speciale sunt extraordinare pentru anul in care a aparut ) nu mi-a placut faptul ca au incercat sa il faca mai putin tragic. Probabil voi incerca in viitor si continuarea.

      1. Nu stiu de unde zvonul asta cu continuare a filmului si nu a cartii, dar te asigur ca e fals. Cartea merita citita cu prisosinta, chiar daca e clar mai slaba ca prima, e cu mult peste ce gasesti in mod obisnuit pe piata. De altfel, Crichton scrie minunat – iti recomand Congo, Spitalul de urgenta, Hartuire sexuala, Germenul Andromeda, Noaptea samurailor, nu au cum sa nu iti placa. Iar cu dinozauri, iti mai recomand Lumea pierduta de Conan Doyle, dar editie mai veche, cele de dupa 2000 sunt foarte prost si naiv traduse, parca ar fi pt gradinita, cu cuvinte simple si fraze simplificate la maximum.

      2. Multumesc pentru clarificare. Am sa o caut pe internet sa o comand. O Lume Disparuta am citit, o editie destul de veche tradusa foarte bine si am reluat-o si in engleza. Mi-a placut foarte mult. Are ceva inedit.

        Voi avea in vedere si celelalte carti. Cred ca o parte din ele le am in biblioteca.

  2. Da, stiu, ma gandeam si eu ca din partea ta trebuie sa para chiar mai ciudat decat e pt mine, pentru ca eu nu prea scriu nimic despre mine si postez in mare parte doar recenzii. Atunci ramane stabilit!😀 Weekendul asta nu o sa fiu in tara, dar poate ne auzim saptamana viitoare si programam ceva. Sunt sigura ca o sa fie amuzant!

    1. Ah practic cartea a fost inainte de film. Dupa carte au facut filmul si dupa primul film au facut o carte-continuare care aparent este numita de fani „Incercarea de a castiga mai multi bani cu Jurassic Parc”

      1. Abia aștept s-o citesc și eu, mor după dinozauri și până acum am citit numai enciclopedii, cum ai zis și tu.. o carte ar fi super🙂

  3. Uf, calculatorul meu e oarecum pe moarte, asa ca nu stiu daca am reusit sa iti las comment mai devreme la postarea asta.
    Deci tocmai am avut inca o data parte de un moment din acela in care m-am intrebat cine esti si tocmai te-am transformat in mintea mea intr-o mie de personaje din cartile fantasy. Pentru ca nu se poate sa fii adevarata si sa nu fii eu!😀
    Cand am citit primul fragment din postul asta mi s-au ridicat ochii direct pe dinozaurul de pe raftul de deasupra biroului meu si m-a bufnit rasul. Chiar nu se poate asa ceva! E ca si cum mi-ai fura bucatele din minte si ganduri si gusturi si fragmente de personalitate. Sau esti un spion care ma saboteaza si imi cerceteaza fiecare particica din trecut ca apoi sa ma zapaceasca :))
    Si imi dau seama ca exact la fel de ciudat trebuie sa fie si pt tine.
    Propun sa iesim la o cafea odata si sa vedem daca o sa aratam la fel sau o sa fim imbracate identic ^_^

    1. Nope nu am primit celalalt mesaj😀 L-am cautat si in SPAM, dar nimic. Sincer, de fiecare data cand citesc cate un raspuns de-al tau sau intru pe blogul tau ma intreb acelasi lucru. Desi trebuie sa recunosc ca pare mai veridica partea cu spionajul de partea mea😀

      Sunt de acord cu propunerea ta😀 Chiar ar fi foarte interesant de vazut. Oricum eu prevad ca voi pufni in ras oricare ar fi situatia😀

      1. Subscriu la ce a scris Oliviu despre O lume disparuta/Lumea pierduta (parca imi amintesc ca ar circula ambele variante, nu sunt sigura). Aveam o editie veche pe care am citit-o cand eram mica. Si pe langa Harry Potter, cred ca e singura carte pe care am recitit-o de cateva ori. E „must read”!😀

      2. Eu am citit-o doar de doua ori, o data in romana luata de la biblioteca si o data in engleza. A fost fooooarte interesanta, dar eu eram oricum fan Sir Arthur Conan Doyle. La mine „Harry Potter” si „Silmarillion”-ul lui Tolkien au fost cartile pe care le-am citit de cele mai multe ori. ( si mai nou o parte din cartile lui Marc Levy )

      3. @Roxtao – Da, circula ambele variante, dar corect mi se pare Lumea pierduta, titlul original fiind The Lost World. In plus, da un aer melancolic titlului care nu e de gasit in O lume disparuta, mult mai sec. Cel putin asa imi pare mie:)

      4. Da, ai dreptate, iti induc sentimente diferite titlurile. Cred ca „O lume disparuta” e mai cunoscut pentru ca s-a facut si serialul acela cu acelasi nume si chiar daca nu toata lumea l-a urmarit, trebuie sa fi prins cel putin cate o secventa ceva, pentru ca e dintotdeauna la tv😀
        P.S. Iti sunt inca datoare cu o recenzie😀 Dar mai am de citit a treia povestire, cea pe care i-ai semnalat-o Niaharei de pe un alt site (ceva cu „mosul” parca, nu mai retin exact numele, dar am salvat linkul in Fav pe alt calculator ca sa nu il ratacesc) si am zis sa apuc mai intai sa o citesc si pe aceea si abia apoi sa fac o recenzie la toate cele trei. Sa stii ca nu am uitat, te voi anunta cand o sa postez.

Lasă un răspuns

