Recenzie: Divergent

„Într-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea

căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăşi.

În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice îşi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, ameninţând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.”

Mic rezumat: Sincera sa fiu consider ca descrierea cartii surprinde foarte bine esenta actiunii acesteia. Daca as spune mai multe as risca sa dau mai multe amanunte decat ar trebui si nu as vrea sa stric lecturarea acestei carti care mi-a placut extraordinar de mult.

Citate: „-S-ar putea sa fiu indragostit de tine,imi marturiseste,cu un mic zambet.Totusi,astept pan-o sa fiu sigur,si abia atunci ti-o spun.

-Ce intelept din partea ta,ii zic ,zambind la randul meu. Ar trebui sa cautam o coala de hartie,ca sa poti face o lista,sau un tabel,sau altceva.”

Parerea mea: Tot ce pot spune este atat: Four <3<3<3. Bine, nu este chiar tot ce pot spune, dar este probabil lucrul pe care il am acum in minte. Am luat Divergent asteptandu-ma sa citesc ceva in stilul Hunger Games. Pot spune ca eram chiar circumspecta in ceea ce priveste aceasta carte. Dupa Twilight, care pentru mine a fost o mare dezamagire, evit sa am incredere in cartile extrem de mediatizate. Pot spune fara probleme ca Divergent mi-a depasit asteptarile. Vroiam ceva intens, complex si cu doza necesare de romance pe care nu am prea gasit-o in unele dintre cartile citite recent. Romanul Veronicai Roth are toate aceste calitati si inca ceva pe deasupra.

Actiunea mi-a placut foarte mult. A inceput putin mai domol, cu alegerile facute de fiecare tanar de 16 ani. Cum cerea situatia, odata ce Tris a ajuns la Neinfricare totul a devenit din ce in ce mai alert si mai intes. De la probele prin care au trebuit sa treaca novicii pana la tradarile infaptuite de unii din acestia, actiunea cartii a fost irezistibila. Iar finalul a fost ca o bomba care a explodat: tensiune la maxim, disperare si speranta ca intr-un final totul se va termina.

Personajele au fost gandite intr-un mod extraordinar. Pe masura ce devine din ce in ce mai putin Beatrice si din ce in ce mai mult Tris, protagonista se maturizeaza si realizeaza care este adevarul din spatele unor lucruri care pana atunci i-au fost ascunse. Isi da seama cate minciuni ascund de fapt atat cei din alte factiuni cat si cei din factiunea sa si se pregateste sa actioneze cum crede ea mai bine.

Four este… Four… probabil unul dintre cele mai interesante si mai misterioase personaje pe care le-am intalnit in vreunul din romanele citite recent ( alaturi de Patch din Ingerul Noptii ). Desi la sfarsitul lui Divergent se afla multe lucruri despre Four, eu cred ca mai ascunde alte secrete. Povestea de dragoste dintre el si Tris este extrem de credibila si se dezvolta intr-un ritm mai lin, fara sa te faca sa simti ca ai clipit si ai pierdut momente importante din partea romance a cartii.

Nota mea: 5/5

9 thoughts on “Recenzie: Divergent

1. Mi-a placut mult cartea aceasta. Modul in care s-a maturizat Beatrice, modul in care relatia ei cu Four a devenit din ce in ce mai stransa, modul in care incepe razboiul, totul mi-a placut si m-a surprins. E una dintre cartile mele preferate!

2. Eu i-am dat 5/5 pe Goodreads. Altceva nu comentez…ba da, sper să apară cât mai repede Insurgent şi la noi :)!
    Crisa, de obicei şi eu sunt reticentă faţă de cărţile după care toată lumea este înnebunită. Poate te-ar atrage, dacă ai citi cartea. Am văzut că nu eşti fană a romanelor de dragoste, poate cartea asta te va surprinde plăcut. Chiar dacă are şi o poveste de dragoste, nu este ceva gen Jane Eyre..