Serii Celebre #9: Cronicile din Narnia

Clive Stamples Lewis cunoscut si ca C.S.Lewis este un autor irlandez ce s-a remarcat in Romania mai ales cu operele sale SF si fantasy. Desi a scos mai multe serii de romane, cea mai faimoasa ramane fara doar si poate  Cronicile din Narnia. Am ales sa prezint aceasta serie, deoarece imi este foarte draga. Am citit Cronicile din Narnia, imprumutate de la biblioteca si vanate ca sa le gasesc pe toate, la un moment dat  intre aparitia primelor doua filme. Desi cartile sunt mult mai bune decat filmele am remarcat cu oarecare surprindere ca regizorii si scenaristii nu s-au departat foarte mult de povestea originala.

Citate: „Once there were four children whose names were Peter, Susan, Edmund and Lucy. This story is about something that happened to them when they were sent away from London during the war because of the air-raids.”

„Rise up, Sir Peter Wolf’s-Bane. And, whatever happens, never forget to wipe your sword.”

„How Aslan provided food for them all I don’t know; but somehow or other they found themselves all sitting down on the grass to a fine high tea at about eight o’clock.”

„It means,” said Aslan, „that though the Witch knew the Deep Magic, there is a magic deeper still which she did not know. Her knowledge goes back only to the dawn of Time. But if she could have looked a little further back, into the stillness and the darkness before Time dawned, she would have read there a different incantation. She would have known that when a willing victim who had committed no treachery was killed in a traitor’s stead, the Table would crack and Death itself would start working backwards.”

Parerea mea: Mi-a placut foarte mult aceasta serie. Desi pare o serie dedicata copiilor la prima vedere, multe din semnificatiile ei sunt ascunse. Am apreciat in primul rand cosmogeneza din primul volum al seriei, „Nepotul magicianului”. In acel volum vedem cu a luat nastere Narnia, de unde a aparut „The White Witch”, il intalnim pe Aslan pentru prima data si aflam mai multe despre profesorul misterios din volumul 2 „Leul, vrajitoarea si dulapul.” Urmatoarele volume se succed la distante mici de timp in lumea reala ce sunt perioade lungi in Narnia. Acest lucru face posibila schimbarea lumii si a personajelor astfel incat totul este nou si inedit.

Pros: La aceasta categorie intra personajele, atat eroii cat si anti-eroii, actiunea, taramul imaginat de C.S.Lewis si faunii. Sincer cum sa nu-ti placa faunii?🙂

Cons: Cartile sunt destul de scurte. Desi C.S.Lewis reuseste sa redea tot ce vrea prin intermediul lor, personaj as fi vrut ceva mai multa actiune si neliniste in sufletul personajelor.

Nota mea: 5/5


11 thoughts on “Serii Celebre #9: Cronicile din Narnia

  1. am citit-o pe cea numita „calul si baiatul” si mi-a placut foarte mult, am vazut de asemenea si filmul facut banuiesc dupa prima carte. narnia a facut multa valva si de data asta-mi place si consider ca o merita din plin

  2. Am citit cartile acuma ceva timp si pot spune ca am fost innebunita dupa ele multa vreme. Chiar si acum, cand le vad la librarie (am imprumutat cartile la vremea aceea) imi vine sa le rasfoiesc!

Lasă un răspuns

