Franturi de ganduri…

Mergeam astazi in autobuz si am remarcat cu placuta suprindere cata lumea citea. Era o doamna cu o carte de Amos Oz, un domn cu o carte Adevarul, altcineva cu o carte Jurnalul National si chiar cineva care citea Fortele Raului Absolut. Daca ma gandesc la o calatorie similara cu autobuzul care a avut loc in urma cu vreo trei ani, imi amintesc de multa lume cu casti in urechi, butonanad de zor telefoanele, dar nicio carte in jur.

Oare ce  s-a intamplat? Ce i-a determinat pe oameni sa citeasca? Sigur, campaniile de la Adevarul, Jurnalul National si mai nou Libertatea au avut o oarecare influenta fiindca oamenii au putut cumpara carti bune la preturi accesibile. Insa, in afara de asta ce ii determina pe oameni sa citeasca? Cand isi da seama cineva: gata, este timpul sa pun mana pe o carte!?

Personal, mie imi place sa citesc, deoarece in felul acesta pot evada din cotidian. Viata de zi cu zi este de foarte multe ori monotona si apatica, iar unul dintre principalii mei dusmani este monotonia. Cand simt nevoia sa o alung pun mana pe o carte si lupt impotriva ei. Astfel, dau frau liberi imaginatiei si ajung in alte locuri complet diferite de cele pe care le vad zi de zi. Voua de ce va place sa cititi?

 


8 thoughts on “Franturi de ganduri…

  1. Wow! Eu nu am vazut lume citind in jurul meu (ce e drept nu am mai folosit autobuzul de multa vreme doar maxi taxi iar in ala nu ai loc nici sa respiri :)) ). Ma bucur ca mai aud de lume care se destupa la minte😀 Poate si stresul e de vina. Citind se mai relaxeaza fiecare persoana. Eu una citesc pentru ca mereu as visa la lumi imaginare + ca ma ajuta sa ma destresez.

  2. E de admirat faptul ca oamenii din orasul tau citesc . La mine nimeni nu citeste , ce pot sa spun suntem la pamant cand e vorba de cari . Nu avem nicio librarie , si bibleoteca noastra nu cred ca e prea dotata .
    Mie imi place sa citesc deoarece , ma scoate din starea asta in care sunt si ma duce intr-o lume cu totul fantastica . Ma face sa traiesc emotiile alaturi de personajele respectove , si ma face uneori sa tin cu adevarat la cele personaje . Este un sentiment minunat care numai cei care citesc il pot stii .

  3. Imi place sa citesc pentru ca .. doar asa evadez de banalul cotidian .
    Cartea este este un loc unde pot evada de fiecare data fara sa ma coste nimic, fara sa dau socoteala sau sa fiu certata.Este „biletul” meu de calatorie pe care il am mereu, este portalul care ma transporta in alta lume, mult mai buna, adesea si mai intelegatoare
    Cititul cartilor a devenit o pasiune pentru mine, sau mai bine spus un
    drog, pe care daca nu il iau zi de zi ca sa-mi alimenteze pofta de cunostere, nu ma simnt completa,deplin fericita.

  4. Eu citesc pentru ca…citind plec din lumea asta care uneori e rea si insuportabila; imi place sa citesc pentru ca ma linisteste, pentru ca e ceea ce imi face bine din toate punctele de vedere. Citesc o gramada de carti si nu numai un gen; imi plac si cartile vechi, iar autorul meu preferat este Mircea Eliade..

  5. Eu ieri am fost cu clasa la Bucuresti pentru a vizita muzeele. Cat timp am stat in autocar, am observat oamenii care stateau in autobuz si citeau carti. Chiar era foarte frumos. Iar mie imi place sa citesc deoarece imi pot imagina tot ce este scris si ne dezvolta vocabularul si imabinatia.

  6. eu habar n-am de ce citesc daca ma intrebi, nici cea mai vaga idee…
    cat despre ce citesc? carti in mare parte. le aleg dupa coveruri, descrieri, ce am mai auzit despre cartea respectiva, dupa autor, daca are anumite premii…
    citesc fantasy in mare parte, imi plac romanele de aventura si cele mai vechi pentru copii…
    mie nu-mi plac prostioarele alea de la ziare, nu-mi plac coverurile pt. ca nu-s cele originale…
    si daca o carte nu are textul fain pe interior sau paginile intr-un anumit fel in care-mi plac mie, mai ingalbenite si nu albe si fine… sunt multe chestii care m-ar determina sa nu citesc o anumita carte, de exemplu nu pot cumpara ceva al carui continut il cunosc si-mi place daca coperta nu e faina…
    sunt oricum o persoana dificila in general si mai ales cand vine vorba de carti

  7. Cata dreptate ai in legatura cu contrastul dintre realitate si carti…si eu consider ca oricat de ok ar fi viata in general, clar nu are cum sa fie la fel de interesanta precum actiunea dintr-un roman. Sincer, nu m-am gandit niciodata de ce citesc, de ce imi place sa citesc. Stiu doar ca o fac dintotdeauna si mereu am avut acelasi ritm ca si acum, mereu am devorat orice carte mi-a picat in mana la momentul respectiv. Si asa cum scriam la un moment dat pe blog si cum vorbeam si cu o prietena, eu nu pot intelege cum poti sa traiesti fara sa citesti. Cum poate trece o zi in care sa nu citesti macar cateva randuri sau in care sa nu iti zboare gandul la ce urmeaza sa se mai intample in romanul pe care il citesti atunci. Pentru mine este un lucru la fel de obisnuit cum este sa ma spal pe dinti sau sa respir sau sa beau apa. Si la fel de imposibil cum e sa traiesc fara sa fac aceste lucruri, este si sa traiesc fara sa citesc…

Lasă un răspuns

