Recenzie: Tainele trecutului

Poze TAINELE TRECUTULUI - Amanda Quick

„Oamenii il numeau ”diavol”. Pentru ca intunecatul si enigmaticul Julian, conte de Ravenwood era un barbat cu un temperament vulcanic devenit legendar, a carui prima sotie murise in imprejurari misterioase. Gurile rele spuneau ca s-ai fi inecat in apele negre ale iazului aflat chiar pe proprietatea Ravenwood, iar altele spuneau c-ai fi chiar mana diavolului in joc.

Acum, frumoasa Sophy Dorring, fiica unui mic nobil de tara, urmeaza sa devina noua contesa de Ravenwood. Vrajita de ochii de smarald ai lui Julian, Sophy are totusi propiile motive pentru a accepta o casatorie de convenienta. Unul este razbunarea, iar pentru asta il va implica pe Julian intr-un santaj primejdios. Celalalt motiv ii este mai aproape de suflet, dar, pentru punerea lui in practica, tanara trebuie sa treaca printr-o aventura la fel de periculoasa: Sophy Dorring are de gand sa-l invete pe Diavol sa iubeasca din nou..”

Mic rezumat: Julian, lordul de Ravenwood este obligat sa se casatoreasca din nou pentru a se asigura ca va avea un mostenitor. Datorita problemelor care i-au fost create de prima lui sotie, Elizabeth, el isi indreapta privirea catre nepoata unui mic nobil de tara, Sophy Dorring. In ea, el vede sotia perfecta: cuminte si politicoasa. Cu toate acestea, Sophy nu este ca celelalte doamne din inalta societate. Ea are opinii moderne cu privire la casatoria dintre doi oameni si este, in adancul sufletului, o romantica. Mai mult, moartea timpurie a surorii ei a dat nastere unei vendete groaznice, iar Sophy nu se va opri pana ce Amalia nu va fi razbunata. In mijlocul tuturor acestor lucruri, este oare timp si de dragoste?

Citate: „Atunci ma astept sa o strunesti putin. Este nepoata ta si daca e nevoie sa o tii mai din scurt, te rog sa procedezi ca atare.”

Parerea mea: Hmmm… de unde sa incep? Tinand cont ca este un roman de dragoste mi s-a parut ca nu s-a pus destul accentul pe personajele principale. Ar fi trebuit sa se puna ceva mai mult accentul pe Julian si pe Sophy, pe schimbarile prin care trece el si pe compromisurile pe care le accepta ea. Per total, poveste de dragoste dintre cei doi este putin sub-dezvoltata. Tatonarile de la inceput si modul in care cei doi se obisnuiesc unul cu celalalt mi-au placut, insa. Finalul, pe de alta parte, a fost mult prea rapid, iar cititorul nu a primit absolut niciun motiv pentru care sentimentele lui s-au schimbat.

Personajele care stralucesc cu adevarat sunt prietenele lui Sophy, Jane si Anne, dar si Fanny si Harry, matusa lui Julian si prietena ei de suflet. Ele sunt niste doamne cu viziuni moderne care traiesc intr-o lume destul de conservatoare. Diferentele dintre ele si celelalte „ladies” din inalta societatea sunt amuzante si dau sarea si piperul cartii. Relatia dintre Fanny si Harry pare a fi putin mai mult decat prietenie si este interesanta dinamica dintre cele doua in comparatie cu celelalte cupluri din nobilime. Memoriile lui Charlotte Featherstone sunt destul de putin dezvoltate, insa personajul este unul cu adevarat interesant.

Cat priveste actiunea si suspansul, cu regret trebuie sa spun ca in acest roman Amanda Quick nu este tocmai la inaltime. Personal, mi-am dat seama cine este vinovatul din momentul in care acesta a fost prezentat. O pista falsa si niste informatii masluite ar fi atras atentia cititorului si ar fi facut cartea putin mai incitanta. Asa cum este mi s-a parut putin terna. Concluzia a fost mult prea rapida, s-a terminat mult prea repede totul, iar suspansul a lipsit cu desavarsire.

Nota mea: 3/5

22 thoughts on “Recenzie: Tainele trecutului

1. Deci cu ce anume sa incep? Pai imi place recenzia facuta de tine, dar iubesc enorm de mult coperta e superba …Acea masca care ma duce cu gandul la jocuri, la minciuni, la mistere, insa atunci cand aceasta masca va cadea oare ce va ramane de dedesupt…trandafirul acela rosucare simbolizeaza iubirea ..ma atrage extrem de mult. Oricum recenzia facuta de tine ma duce cu gandul intr-o lume plina de mistere, de romance,dar si la multe imbarligaturi.Fapt ce ma inraieste mai mult si mai mult si comparatia eroului cu diavolul pare interesanta.Fapt ce ma face sa regret ca in oraselul meu micut si indepartat nu au adus-o …

2. Coperta este prima care te atrage. Pacat ca nu e foarte mult de capula cestei carti. Presupun ca ai luat-o cu Libertatea pentru Femei😕 Am ratat multe din volumele aparute la revista dar as vrea sa iau nr care apare luni😀 Pare interesanta noua carte.

1. Am luat-o pentru coperta si pentru descriere, dar am citit altele mai bune de la Libertatea pentru femei. De exemplu cartile lui Mary Jo Putney… si eu sunt curioasa apropo de cartea care apare luni.

1. De la Libertatea am prins o serie de-a lui Danielle Steel pe care inca nu am terminat-o. O voi termina la momentul oportun :)) Si dupa voi incepe celelalte 3 volume (Cvartetul mireselor parca se numeste seria). O sa incerc sa imi procurez din librarie o cartea de Mary Jo Putney. Am vrut de cateva ori sa incerc sa iau dar avand prea multe de citit am renuntat. Ma bucur ca mi-ai zis ca scrie frumos. Abia astept😀 Nici nu stiu pe care sa o iau :)) Sper macar sa le gasesc(pe net sigur sunt).
        Cartea de luni..😀 Sa vedem ce o fi. Sper ca se merita. Am sperante >:)

2. Simona, „Cvartetul Mireselor” eu le-am citit când au apărut şi mi-au plăcut. Iar, despre cărţile lui Mary Jo Putney nu pot să zic decât că îmi plac🙂. Îmi plac cărţile care le scrie ea, unele mai mult, altele mai puţin.
        Defapt, îmi plac cărţile de acest gen, mai ales când am chef de un roman de dragoste.
        „Tainele Trecutului” de abia am aşteptat să apară cu revista (tot pândesc la Libertatea pentru Femei cărţile de acest gen).. Pe parcursul citirii ei cartea mi-a plăcut, m-a enervat, mi-a plăcut, m-a enervat.. În mare, sunt de acord cu ce a scris la recenzie Niahara.

1. Probabil ca pentru inceput e binisor; nu sunt chiar initiati in lumea scriitorilor, dar au timp sa se perfectioneze.