Debate #2: Eroina din romane

In primul rand vreau sa multumesc mult tuturor celor care au participat la primul debate. Raspunsurile voastre au fost ample si detaliate, si a fost frumos sa vad parerea fiecaruia. Personal sunt de parere ca la un moment dat va avea loc un echilibru in literatura fantasy, iar romanele cu vampiri vor ajunge undeva pe un loc egal cu romanele distopice sau alte romane. Mai mult cred ca nu vor disparea niciodata vampirii clasici, insa vor imparti locul cu cei moderni. Fiindca toti ati fost foarte infocati cred ca putem termina primul debate cu o egalitate, nu?

Debatul de saptamana aceasta a fost trimis de Crisa si sper sa participati la fel de intens ca si in primul debate. Crisa a propus urmatoarea tema:

„As vrea sa aud cateva pareri cu privire la diferite personaje principale feminine din diferite carti.

Ce gen are mai mult succes la public, care sunt cele mai de neuitat, ce le face sa fie speciale, daca cititorilor le plac cele care par initial timide si inofensive iar apoi devin puternice…
Sunt sigura ca temperamentul acestora a evoluat o data cu literatura altor secole, de la pline de rusine pentru orice fapt, la fara scrupule.
As lua-o drept exemplu pe Georgina Kincaid din seria cu acelasi nume scrisa de Richelle Mead si as compara-o cu Hester Prynne din clasicul „Litera Stacojie”. Adica, diferentele sunt ca de la cer la pamant dar totusi ambele personaje sunt cunoscute si apreciate si astazi.

Personal prefer caracterele puternice din start, nu cele care evolueaza pe parcurs ca de exemplu Claire din Vampirii din Morganville careia i-ar lua o gramada de ani sa ajunga la nivelul lui Rose Hathaway din Academia Vampirilor dar sunt multi oameni care prefera mai degraba sa simta cum cresc alaturi de personaj, sa-i traiasca emotiile si lucrurile care-l determina sa devina mai puternic, mai hotarat.

Probabil ca personajele feminine care ne plac, vorbesc acum din perspectiva fetelor, sunt direct proportionale cu personalitatea noastra sau cu modul in care am vrea sa fim.
Personajele principale feminine din carti trebuie luate drept modele, eroine cu sau fara super puteri, dive sau nu, dar tot timpul personaje care gasesc solutie la orice problema, care ne aduc un zambet pe buze prin cate un lucru marunt pe care il fac sau pe care il spun.
Ele sunt construite in asa fel incat sa reuseasca tot timpul sa-si atinga scopul, prin diferite feluri dar tocmai aceste modalitati si feluri de gandire fac diferenta.
Ce model de personaj feminin preferi? O femeie puternica, o adolescenta cu ambitie, o tipa timida doar la suprafata?”

13 thoughts on “Debate #2: Eroina din romane

  1. Cum a zis si Crisa in post, tind sa ma atasez mai repede de personajele in care ma regasesc🙂 Cumva, unul dintre personajele mele feminine preferate a ajuns sa fie Sydney din Academia Vampirilor…fata alchimista:). Iar o alta e Otilia, desigur din Enigma Otiliei. Ma regasesc in latura ei copilaroasa si vesela…am si eu o astfel de latura🙂.

  2. Mie imi place tipul de personaj care lupta pentru a isi atinga scopurile. Imi place de Katniss Everdeen din „The Hunger Games” pentru ca se ofera voluntara pentru a fi ea tribut in locul surorii sale si este curajoasa trecand prin multe lucruri in timp ce se afla in arena.

  3. Salut! Dezbaterea aceasta mi se pare foarte interesanta si am decis sa iau si eu parte la ea, chiar daca sunt boboc pe acest site. Am citit pana acum suficiente carti si am ajuns sa indragesc numeroase personaje feminine, in timp ce altele mi se pareau cu adevarat… neplacute. Parerea mea este ca autorul e cel care ar trebui sa controleze perceptia noastra fata de personaj, insa adeseori experienta, imaginatia si propria personalitate modifica impresiile pe care le avem. Un personaj feminin care sa imi placa ar fi unul care sa ma inspire. Orice altceva si nu e suficient. Sa ma explic: cartile sunt, pana la urma, o evadare din cotidian; nu doar ca incercam sa invatam cate ceva din ceea ce citim, dar devenim critici si ne formam opinii. Personajele pe care le intalnim ar trebui sa fie puternice, sa arate ca au suficiente resurse pentru a ajunge la capatul cartii si sa aiba cel putin un rol la fel de important ca la inceput. Personajele feminine sunt cele care ma inspira deoarece ma pot conecta foarte usor la ele. Cand citesc, am nevoie sa simt energia caracterelor, sa le traiesc vietile, iar acelea nu pot sa fie altfel decat pline de incredere si sa aiba calitatile la care eu aspir. Am intalnit persoane care sunt de parere ca un personaj feminin ideal ar trebui sa redea realitatea, cu slabiciunile si durerile sale. Daca vrei sa vezi slabiciune, de ce sa te mai obosesti sa o cauti in carti? In general, o persoana trebuie sa treaca printr-o experienta tragica pentru a se transforma la fel ca acele personaje slabe din carti. E mai usor daca ai un model la care aspiri, decat daca astepti sa ti se intample ceva atat de dramatic pentru a te schimba.

  4. ce ciudat sa comentez (din nou) pe tema asta…
    pe langa cele mentionate mai sus, as vrea sa spun ca-mi place si de Zoe Redbird din Casa Noptii si desigur, ador personajele glossy din PLL.

  5. Eroina mea preferata este Clary, din seria instrumente mortale, imi place pentru ca este amuzanta, se descurca in situatii foarte dificile, desi romanul are aceeasi tema ca marea majoritate, o fata ce isi descopera puterile peste noapte, este total diferit, putand captiva dupa parerea mea pe oricine. In plus Clary are si o personalitate atractiva fiindu-ti foarte usor sa o indragesti

  6. Eu nu stiu ce sa zic. Imi place foarte mult de Rose din AV pentru ca e puternica; imi place caracterul ei si glumele pe care le facea, dar nu pot spune ca personajele care se dezvolta pe parcurs imi displac. La urma urmei acele personaje se incadreaza mai mult in real, invata din greseli si devin tot mai puternice din cauza loviturilor primite. In final, avem tot un personaj puternic. Imi plac replicile sarcastice care de obicei vin de la personaje puternice, deci…pana la uram balanta se inclina spre personajele puternice din start.

  7. Eu o prefer pe Tris din Divergent . S-a descurcat la o situatie dificilaq de a alege , la inceput avea teama de ce putea sa se intample , dar cu incetul a devenit mult mai puternica . A reusit sa faca fata la toate actiunile cartii , si cred ca asa va face si in continuare .

    1. Pana la urma, cred ca depinde de modul in care autorul construieste personajul. Autorul poate face un personaj slab sa fie iubit de cititori, deci…
      Si mie mi-a placut de Tris…

Lasă un răspuns

