Carte vs musical: Romeo si Julieta

Va spuneam eu la un moment dat ca era o vreme in care am avut o pasiune pentru povestile de dragoste care se termina tragic. In vremea aceea am citit si faimoase tragedie „Romeo si Julieta” a lui William Shakespeare. Desi am respectat opera in sine ca lucrare dramaturgica de o mare finete si splendoare, povestea care a stat la baza acestei lucrari nu m-a impresionat. Cei doi protagonisti nu au putut sa ma convinga de faptul ca in trei zile ei s-au indragostit atat de tare unul de celalalt pentru a putea ucide si muri pentru dragostea lor.

Acum va intreb… este posibil sa iubesti un musical facut pe o tema care nu iti place? Aparent este! In urma cu cativa ani am vazut musicalul „Romeo si Julieta” ( la Teatrul National de Operata „Ioan Dacian” ) bazat pe musicalul frantuzesc „Romeo et Juliette de la Haine a L’Amour”. L-am adorat! Costumele, muzica in stilul pop-rock, efectele speciale, miscarile actorilor si versurile au fost de neuitat.

Musicalul pastreaza in proportie de 90% povestea originala. Cadrul povestii este schimbat fiind unul mult mai modern, insa personajele si actiunea raman la fel. Finalul este de asemenea putin schimbat, insa nu intr-un mod care sa bata la ochi, ci intr-unul care sa faca povestea mult mai tragica si sfasietoare. Pot spune ca este intr-adevar o punere in scena de milioane care m-a facut sa imi placa Romeo si Julieta.

Va las mai jos cateva melodii din versiunea franceza intrucat ai nostri nu au scos inca un DVD si tot ce se poate gasi pe youtube sunt mici bucatele filmate.


6 thoughts on “Carte vs musical: Romeo si Julieta

  1. Am citit doar cartea Romeo si julieta, dar mi s-a parut un pic seaca. Nu stiam ca este si musical…. In schimb am vazut animeul Romeo x Juliet i am citit si manga, ca mi-au placut mult❤. Insa e doar inspirat din cartea lui Shakespeare…

  2. N-am vazut filmul, dar am citit cartea. In orice caz, dupa parerea mea cartea va fi mereu mai buna. Intotdeauna originalul e cel mai bun.

Lasă un răspuns

