Citatele mele #11

In ultima vreme am cam neglijat cele doua rubrici ale mele de sambata si luni, asa ca am zis ca este cazul sa postez din nou cateva din citatele mele preferate pe care le-am intalnit in carti. De data aceasta am ales romanul „Jane Eyre” al lui Charlotte Bronte caruia ii voi face maine si o recenzie.

„Nu cred,domnule,ca aveti dreptul sa-mi porunciti numai pentru ca sunteti mai batrân sau pentru ca ati cunoscut lumea mai bine decât mine.Dreptul de a va aroga aceasta superioritate depinde de felul cum v-ati folosit timpul si experienta.”

„Fiti sigur,domnule,ca n-o sa confund niciodata lipsa unor forme exterioare cu insolenta.Despre prima as putea spune chiar ca îmi place,dar pe cea de-a doua nicio fiinta libera n-o poate îndura pentru niciun fel de plata.”

„Ati spus ca greseala aduce remuscare si…remuscarea este otrava vietii.”

„…mi s-a parut ca aud un suierat si vad sarpele verde al geloziei înaltându-se de pe balconul luminat de luna,strecurându-mi-se în rotocoale unduitoare sub haina si deschizându-si în câteva clipe drum pâna în strafundurile inimii mele.Ciudat!”

„…cu înfatisarea asta serioasa,prevazatoare si înteleapta,pari o confidenta ideala.Ai un suflet aparte,unic si care nu se poate molipsi de niciun rau.Eu nu te pot pângari,însa dumneata poti sa ma purifici.”

„Cum as putea sa prefer pe mostenitorul rasfatat al unei familii bogate,care si-ar urî guvernanta ca pe un lucru suparator,în locul sarmanei orfane ce cauta o prietena în educatoarea ei?”

„Nu trebuie sa ma gandesc nici la trecut nici la viitor. Trecutul era o pagina dumnezeiesc de dulce, ucigator de trista, viitorul era un pustiu inspaimantator, ca lumea dupa trecerea potopului.”

„Iata ca intorceam o carte noua, o carte noua pe masa de joc a vietii.”

„Norocul deschide mana la fel ca si inima si a da ceva atunci ca ai primit din plin nu inseamna decat a da frau liber clocotului nefiresc al senzatiilor.”


7 thoughts on “Citatele mele #11

  1. Cum este cartea? Eu nu am citit multe carti in genul dar mi-ar placea. Starea de spirit chiar imi cere niste carti precum Jane Eyre.
    Frumoase citatele. Toate sunt pline de intelepciune. Am vazut unul din filme acum ceva timp si mi s-a parut frumos.

Lasă un răspuns

