Debate #3: Carti Romance

Tema de debate de astazi ne-a fost oferita de ElKosta si anume cartile romance.

Astazi vreau sa vorbin despre cartile din categoria romance. Ce preferati, romance paranormal (saga twilight, Vampirii sudului, etc) sau romance clasic fara elemente supranaturale (Chimie perfecta, etc)

Romance-ul este un gen literar dezvoltat in cultura occidentala, ce pune accentul pe relatiile romantice dintre doua persoane si are in marea majoritate un final emotional satisfacator si optimist. Unul dintre primele romane de acest gen a fost scris in anul 1740 de carte Samuel Richardson’s, de asemenea in america peste 55% din cartile vandute, se incadreaza in aceasta categorie.

Paranormal romance este un sub-gen al romance-ului, are la baza aceleasi elemente doar ca adauga si unele elemente ce depasesc raza explicatiilor stiintifice, adunand la un loc atat trasaturi ale romance-ului cat si ale romanelor horror, fantasty sau chiar si science fiction. Unele din temele folosite in acest gen literar pot fi: vampirii, varcolacii, fantome, vrajitoare, dar si personaje cu abilitati psihice cum ar fi telekinezia, sau telepatia, avandu-si radacinile in romanul gotic.

Acum, ce gen credeti ca are succes mai mare la public, voi ce preferati?, dati si cateva exemple si spuneti ce anume va placut la respectiva carte.


10 thoughts on “Debate #3: Carti Romance

  1. Romance-ul este genul meu preferat❤. Mi se pare ca orice carte are mai mult farmec daca are in ea si o poveste de dragoste.
    Cred ca ambele au cam la fel de mult succes la public. Pe de o parte, adolescentii citesc mai mult paranormal romance, iar adultii romance …simplu. Dar desigur ca sunt si adulti care citesc paranormal romance *am convertit si eu vreo 2 : ))* si invers. Personal, cred ca prefer tot paranormal romance-ul, pentru ca e mai…adolescentin…asta e singurul motiv. Am citit si carti romantice "pamantene" care sa-mi placa foarte mult, dar nu la fel de multe.

  2. Mie imi plac mai mult romance clasic deoarece in unele arata episoade din ce putem trai si noi, mai ales cartile cu adolescenti. Dar acum depinde si cum este scrisa cartea respectiva. In acelasi timp imi plac si romance paranormal.

  3. Ei bine, in acest sens eu nu pot lua o decizie. Nu ma pot hotari pentru ca fiecare gen are ceva aparte care imi place. Nu pot uita(spre exemplu) Invitatie la vals, o carte minunata fara elemente fantasy, dar nu pot uita nici Vampirii Sudului.
    Trebuie sa ai apreciere distributiva; ambele genuri sunt superbe si s-ar putea ca unii sa jongleze cu genurile in functie de starea de spirit. Si, daca o carete merita sa fie citita: are un subiect bun si este bine dezvoltat, nu am nicio obiectie in legatura cu genul.

  4. Sunt de acord cu Mihaella. In ziua de azi majoritatea cititorilor se indrepta catre romanele romance paranormal. O cauza ar putea fi si faptul ca multi dintre ei nu vor sa incerce cartile romance clasice. Insa cititorii adevarati sunt sigura ca le prefera pe amandoua, fiecare avand specificul ei. Cartile romance clasice le poti citi in momentele cand esti mai mult legat de realitate, povestile de acest gen putand sa se petreaca si in lumea reala. In schimb cartile romance paranormale ne decupleaza de lumea noastra, facandu-ne sa visam cu ochii deschisi la lucruri care nu ar putea fi reale de multe ori. Eu, una, nu am o preferinta, caci fiecare carte mi se potriveste in functie de starea mea sufleteasca. Ambele tipuri pot fi interesanta atat timp cat cartea respectiva este o carte buna, care se merita a fi citita.

  5. Interesanta tema de debate.
    Sincer, nu ma intereseaza daca iubirea e fictiva sau nu in carti… iubirea pana si in realitate mi se pare fictiva, if you know what i mean.
    Pentru mine, in schimb, exista doua feluri de iubire in carti: iubire care e buna, frumoasa si reala si iubire complet nereusita, falsa, naspa. Poate nu exact folosind cuvintele astea dar asta e adevarul. Sunt unele povesti de dragoste frumoase, care imi plac si altele care chiar mi se par penibile. Nu pot sa comentez de Twilight pentru ca n-am citit cartile… povesti reusite de dragoste mi se par cele din Academia Vampirilor, poate Georgina Kincaid, seria Fallen de Lauren Kate…

    exemplu de iubire care nu-mi place ar fi seria „Cercul secret”… e stupida. Mie personal nu-mi place iubirea intre adolescenti, ma cam dedau de la ea, ar trebui sa fie o poveste cu adevarat buna ca sa-mi placa… imi plac chestiile mai serioase. A, totusi povestea mea preferata fata-baiat este cea din „Blestemul din Swoon”😉

  6. Eu prefer romance clasic. Pentru că atunci când citesc ceva romance paranormal, de multe ori nu pun accentul pe povestea de dragoste, ci pe acțiunea care ține mai mult de fantasy. Așa că prefer să citesc un romance clasic și să știu că e o poveste de dragoste de la început până la final, iar cărțile cu personaje supranaturale să fie interesante prin acțiunea și motivele care le fac fantasy, nu prin fragmentele siropoase.😀

  7. Imi plac mai mult cele romance paranormal deoarece nu se pune accent numai pe romance, ci si pe suparanatural, dar din cand in cand imi place sa citesc si un roman clasic fara elemenete supranaturale

  8. Off ce greu e sa ma hotarasc.Am terminat de citit Chimie Perfecta aseara! e suuuper , o ador astept acum cu nerabdare sa citesc si al 2-lea volum, nu regret nici o clipa ca am hotarat sa citesc cartea asta. nu ma dezamagit e o poveste de dragoste sincera, in care statutul social nu are nici o importanta atunci cand vine vorba de dragoste.
    Eu cred ca o carte romance paranormal sau romance clasic fara elemente supranaturale,atat timp cat este scrisa bine , atat timp cat sunt creionate sentimentele celor doi protagonisti principali foarte bine intr.un stil aparte , amandoua pot fii din punctul meu de vedere la acelasi nivel.

  9. In ziua de azi , tinerii prefera sa citeasca ceva cu mai multa acctiune , asa ca eu optez pentru romance paranormal . Are mai multa acctiune , si se stie ca acele persoane nu pot fi impreuna pana nu intervine o schimbare , cand o anumita persoana din cuplu este transformata in vampir/varcolac sau ce o fi partenerul . Uneori romanele de dragoste fara paranormal ajung a fi plictisitoare . Eu mai prefer si povestile de dragostei pe un fond distopic precum Divegrent sau Eve .

Lasă un răspuns

