Dezbatere #4

Simona a venit cu cea de-a treia dezbatere din cadrul concursului. Tema propusa de ea a fost carti printate vs ebooks.

„În ultima vreme e-book-urile au prins din ce în ce mai multă amploare. Mulţi cititori optează pentru versiunea digitală a cărţilor de cele mai multe ori parcă uitând de adevăratele cărţi.
Eu una nu am un e-book reader însă dacă mi-aş lua unul nu aş citi constant pe el. Singurele momente când mi-aş citi cărţile preferate/cele curente ar fi, în general, în momentele când sunt plecată la drum(ca să nu trebuiască să car multe cărţi după mine). În continuare vă voi prezenta câteva argumente pro şi contra pentru fiecare dintre cele 2 tipuri de cărţi.
 
File de carte …
PRO
* sentimentul pe care ţi-l dă o carte atunci când o ţii în mâini; mirosul paginilor, imaginile de pe copertă care pot fi şi lucioase/sclipicioase de multe ori
* o carte adevărată nu are baterie! o poţi citi încontinuu fără să ai probleme de acest gen
* există târguri cu, cărţi printate însă nu şi cu e-book-uri
* pot fi uşor accesibile publicului în librării(unde le putem răsfoi în voie ori de câte ori vrem înainte de a le cumpara), biblioteci şi chiar la chioşcurile cu ziare! 
* nu afectează vederea
 
CONTRA
* nu poţi căra multe cărţi după tine dată fiind greutatea lor
* ai nevoie de lumină pentru a le citi
* nu poţi scrie pe cărţi pentru că nu poţi şterge urmele după aceea
* de multe ori apar e-book-uri care sunt poveşti intermediare pentru anumite serii iar acestea nu pot fi găsite în format printat…
 
 
Cerneală digitală…
PRO
* poţi lua după tine toată biblioteca ta, fără a căra o greutate mare după tine
* diversele funcţii de mărire a textului le oferă celor cu probleme de vedere şi nu numai, diverse facilităţi
* poţi adăuga comentarii sau evidenţia anumite pasaje din text
* poţi face rost de anumite cărţi la preţuri avantajoase (însă uneori le poţi găsi mai scumpe decât în varianta printată)
 
CONTRA
* bateria are o limită
* în timp poate dăuna ochiului(chiar dacă au inventat ei e-book reader-ele cu proprietăţi speciale, eu tot nu am aşa mare încredere în ele)
* dacă citeşti pe întuneric, privirea este focalizată doar pe ecranul luminos al e-book reader-ului ceea ce poate stresa ochiul atunci când privim spre zonele întunecate ale camerei
* toate cărţile arată aproape la fel, toate „filele” au aceeaşi culoare iar mirosul cărţilor e deja de mult dus
* nu ai o satisfacţie atunci când priveşti imaginile de pe coperţi şi de multe ori nu poţi vedea anumite „brizbizuri” care sunt adăugate pe coperţi(sclipici, titlul carţii ieşit în relief etc.)
* pot fi cumpărate numai de pe internet şi de multe ori îţi trebuie un card pentru asta (mulţi au probleme când vine vorba despre card-uri)
 
 
Concluzia mea este una foarte simplă. E-book-urile vin ca un supliment pentru cărţi însă nu le înlocuiesc. O carte va rămâne mereu pe primul loc, câştigând în faţa e-book-urilor. Fiecare carte printată îţi trezeşte mult mai multe amintiri şi sentimente decât o versiune digitală de-a ei. Să sperăm că pe viitor e-book-urile vor rămâne în stadiul în care sunt iar cărţile vor fi mult mai multe.
 
Voi ce părere aveţi? Pe care din cele două le preferaţi? Ce păreri pro şi contra aţi mai vrea să adăugaţi?”

17 thoughts on “Dezbatere #4

  1. Eu am citit doarte putine carti electronice. La calculator, n-am e-book reader si nici nu-mi doresc unul, pentru ca nu l-as folosi. Prefer cartile cu pagini de hartie mai intai pentru ca, desigur, nici o carte in nici un format electronic nu se compara cu asta, apoi pentru ca, atunci cand vine vorba de carti, sunt materialista : )). Imi place sa le am pe toate in biblioeca si adesea ma tot uit prin ele, iau fiecare cotor in parte si ma gandesc daca am citit cartea aia, daca mi-a placut sau nu, etc. N-ar avea acelasi farmec daca as face asta pe un e-book reader…

  2. Niciodata nu as citi o carte in format ebook . Si oricum , daca merg intr-o excursie nu ma car cu toata biblioteca dupa mine , si cu 2-3 carti , care oricum nu ocupa mult loc in valiza . Deci concluzia este ca eu voi ramane la cicitul cartilor in editie printata , ce daca mai dau 10 lei in plus pe o carte printata ?

  3. Prefer cartea, prefer sa simt paginile intre degete sa simt cu totul povestea. Daca si cartile le citesc electronic…o sa ma transform intr-un robot. i asa viata noastra e organizata perfect

  4. Si eu prefer cartile mai mult decat e-book-urile. Mi-ar placea sa am unul, dar l-as folosi doar cand nu as putea sa imi cumpar cartea. Imi place ca tot ce citesc sa ramana in biblioteca personala pentru ca daca as dori sa ma mai uit inca o data prin carte sa o am la indemana.😀

  5. Sunt multe de spus despre acest subiect. Eu am refuzat mult timp sa citesc e-book-uri, fara sa am de fapt un motiv intemeiat. Mi se parea pus si simplu destul de incomod si total inutil. Pe principiul ca..de ce sa nu imi iau cartea „life”, ci versiunea digitala? Sau un e-book reader care nici macar nu e luminat (nu stiu daca in prezent exista modele care au si „beculet”, dar primele nu aveau), deci nu are nici un avantaj. Si pe calculator mi se parea foarte incomod si enervant sa citesc. Parca imi venea sa fac orice altceva in timpul acela, nu stiu de ce.
    Ei, si la un moment dat, acum cateva luni, mi-am luat iphone si la scurt timp am descoperit iBooks. Si asa a inceput dragostea mea pt e-book-uri.

    Incep deci cu partile bune:

    – am lumina oricand
    – e mai usor de tinut in mana cand ma clatin pe tocuri prin aglomeratia din metrou (si pot da pagina cu o singura mana in loc sa risc sa ma dezechilibrez cand nu ma mai tin timp de 3 secunde de bara de sprijin)
    – nu arat ciudat cand ies in pauza de tigara la birou si mai citesc repede o pagina-doua in alea 5 minute
    – nu mai exista riscul de a ramane fara ceva de citit daca cumva termin o carte mai repede si inca mai dureaza pana pot ajunge acasa sa iau alta
    – am in permanenta o biblioteca intreaga la dispozitie din care sa aleg ce carte vreau sa incep, chiar daca sunt plecata de acasa
    – de cele mai multe ori preturile sunt mai bune si uneori gasesc si promotii incredibile sau chiar si carti gratuite
    – pot comanda o gama nelimitata de carti in engleza fara sa trebuiasca sa astept prea multe zile livrarea

    Dezavantaje:

    – exista mereu riscul de a pierde cartile. Eu distrug destul de frecvent calculatoarele de care ma apropii si uneori nu mai pot recupera nimic din ce aveam stocat. Am pierdut si mailuri si cd-uri asa ca pana acum nu am gasit vreo metoda 100% sigura
    – nu mai am ocazia sa ma bucur de cat mi-a mai crescut biblioteca in ultima vreme. Stiu ca e o placere inutila si destul de superficiala, pentru ca pana la urma conteaza sa citesc si nu doar sa am cartile in biblioteca, dar nu ma pot abtine🙂 Si crede-ma, e un dezavantaj mai important decat poate parea! Ador sa imi reorganizez biblioteca, sa gasesc noi metode de a aranja cartile, sa ma uit la ele si sa imi amintesc cum mi s-a parut un anumit roman, etc. Deci biblioteca mea digitala ma lipseste exact de aceasta placere care are o mare, mare importanta. Probabil dupa vreun an – doi in care voi observa ca am citit numai carti in format electronic si ca biblioteca mea nu a mai crescut deloc, o sa revin la vechile obiceiuri de a citi carti normale. In majoritatea timpului macar🙂
    Cam atat ar fi. Deci sunt Pro e-book-uri. Acum! Nu stiu daca e o faza temporara si daca toate avantajele enumerate mai sus m-au cucerit doar pe moment si daca isi vor pierde din farmec in timp. Mai intreaba-ma peste un an si vedem atunci😀

    1. Mi se pare ok sa folosesti un e-book cand esti in pauza de masa sau pe drum insa nu mi se pare placut sa citesti de pe el si acasa sau cand iesi undeva in aer liber special pentru asta(si ma refer mereu!). E posibil sa fie o faza temporara, oricine cred ca ar fi wow la inceput insa fiecare cu parerile lui😀
      Nu lasa sa se puna praful prin biblioteca reala😀 Nu strica si pe acolo cate o carte la cateva luni macar. Si eu ador sa reorganiezez cartile :)) Abia astept sa ma infig in ele cand prind niste timp liber😀

      1. Pai continui sa imi cumpar si carti de hartie, oricum. Atat ca acum am muuulte in format digital si daca ma apuc de una pe drum (oricum cel mai mult citesc prin metrou si nu acasa) cand ajung acasa o continui pe aceea. Uneori citesc 2 in acelasi timp si in acest caz, una e carte obisnuita, cealalta e-book. Deci, exact cum ai spus si tu: carte acasa, e-book pe drum😀
        Cat despre biblioteca..ma bucur sa aud ca nu sunt singura zapacita care se apuca de reorganizari chiar si atunci cand nu este neaparat nevoie :))

      2. Nu am nimic de zis atunci😀 Daca mai te delectezi si cu o carte normala e bine😀
        Cred ca nu suntem singurele care se pierd organizand biblioteca. Insa nu am reusit sa ne impartasim cu multi activitatile „ascunse” :)) >:]

      3. Eu ma consider inca noua in blogosfera (desi cred ca am cam jumatate de an) si cum de obicei sunt si intr-o oarecare masura destul de timida cand vine vorba de comentarii si socializari pe alte bloguri..
        Oricum, am vazut ca incet incet descopar ca se formeaza grupulete de oameni care se cunosc in online, care au aceleasi bloguri pe care le viziteaza si unde comenteaza, etc. Deci nu e de mirare ca incepem sa ne gasim puncte comune😀

      4. Foarte adevarat!😀 Nici eu nu umblu de multa vreme pe aici(cateva luni) insa ma bucur ca am descoperit lumea blogurilor caci pe langa persoane cu aceleasi interese mai aflu si de carti,edituri,librarii,evenimente😀

      5. Si eu iubesc sa imi rearanjez biblioteca. Nu pe cea mare care este mult prea greu de accesat, ci pe cele mici pe care le am in camera. Si sincer, de cele mai multe ori nici nu este nevoie sa umblu la ele, dar este distractiv🙂

      6. Si eu la fel😀 Fara motiv umblu la ele :)) Si eu tot la biblioteca din camera mea imi fac de cap ca de :-„

Lasă un răspuns

