Recenzie: Dragostea si Raul

„AM AVUT UN VIS CU ÎNGERI. I-AM VĂZUT şi i-am auzit într-o superbă şi nesfârşită noapte galactică. Am văzut luminile care erau aceşti îngeri, zburând ici şi colo, în străfulgerări de irezistibilă strălucire… Am simţit cum mă înconjoară dragostea în acest tărâm uriaş şi neasemuit al sunetului şi luminii… şi m-a învăluit ceva asemănător tristeţii, contopind însuşi miezul fiinţei mele cu vocile care cântau, pentru că vocile cântau despre mine…”

Astfel începe noul roman al lui Anne Rice, liric, obsedant, un thriller metafizic cu îngeri şi asasini care evocă din nou lumi întunecate şi periculoase din vremurile de demult. Anne Rice ne transportă pe alte tărâmuri, de data aceasta în Roma secolului al XV-lea, un oraş al domurilor şi grădinilor suspendate, al turnurilor şi crucilor înălţate spre norii veşnic schimbători, al colinelor familiare şi al pinilor înalţi… Un oraş al lui Michelangelo şi al lui Rafael, al Sfintei Inchiziţii şi al lui Leon al X-lea, al doilea fiu al lui Lorenzo de Medici, deţinătorul tronului papal.

În această epocă, în acest secol, Toby O’Dare, fost asasin plătit al guvernului, este însărcinat de îngerul Malchiah să  rezolve o crimă teribilă produsă prin otrăvire şi să dezlege misterul unui loc bântuit de un spirit fără de odihnă – un diabolic dibbuk.

Îmbarcat el însuşi într-o călătorie a ispăşirii, O’Dare se reconectează la propriul trecut, cu aspectele lui luminoase şi întunecate, înfricoşătoare şi tandre, condus de făgăduinţa salvării şi de o viziune mai adâncă şi mai bogată asupra dragostei.”

Mic rezumat: Pentru a-si ispasi pacatele din ultimii 10 ani, Toby O’Dare, fost asasin platit, devin un copil al ingerilor, un muritor ce trebuie sa calatoreasca prin timp si spatiu pentru a indeplini vremea serafimilor. Calauzit de Malchiah cu care cititorul a facut cunostinta in primul volum, dar si de ingerul sau pazitor Shmarya, Toby o reintalneste pe iubita lui din tinerete cu care acum afla ca are si un copil, iar mai apoi pleaca in Roma lui Michelangelo si Rafael pentru a-i ajuta pe cei ce au cazut prada dezmadejdii.

Citat: „Lucky Vulpoiul, a spus el incet. Vreau sa stam de vorba. Vreau sa imi spui cine te-a trimis sa il omori pe tatal meu.”

Parerea mea: Povesteam eu la un moment dat cat de mult mi-a placut primul volum din Cantecele Serafimului si cat de tare vroiam sa ajung sa citesc si cel de-al doilea volum si anume „Dragostea si Raul.” Uitati ca am ajuns si la al doilea volum, dar din pacate entuziasmul meu s-a mai diminuat putin. Mi-a placut cartea, dar nu a fost la fel de buna ca cealalta. Pare ca Anne Rice s-a grabit putin cu ea, a vrut sa spuna multe in prea putine pagini si a lasat lucrurile pe jumatate terminate.

Ca si in primul volum partea de inceput si de sfarsit se refera la viata umana a lui Toby, la trecutul si prezentul sau, prezentandu-ne fata de zi cu zi a personajului. Ii cunoastem pe Liona si pe fiul protagonistului, Toby si suntem martori la disperarea care il macina pe acesta cand isi da seama ca sansele sale de a avea o familie normala sunt aproape inexistente datorita trecutului sau.

Mai apoi, Malchiah il trimite pe Toby la Roma unde trebuie sa ajute un medic evreu si pe patronul crestin al acestuia care sunt chinuiti de doua „blesteme”: boala fiului cel mare al patronului si demonul care ii bantuie una din case. Folosindu-se de iscusinta, dar si de cunostintele sale din trecutul lui ca asasin, Toby trebuie sa isi dea seama cum poate ajuta aceasta familie.

Din punct de vedere al actiunii din trecut nu am ce comenta. Aceasta a fost legata si a avut doza necesara de suspans si de mister ca si primul volum. Prezentul lui Toby insa a lasat putin de dorit, deoarece totul a fost mai degraba grabit pentru a scoate mai mult in evidenta noul rol al acestuia si datoriile pe care le are de indeplinit. Sfarsitul a fost destul de sec din punctul meu de vedere si ultimele randuri care ar trebui sa il faca pe cititor sa vrea sa citeasca si urmatorul volum, pe mine m-au lasat oarecum dezamagita.

Mai mult, mi s-a parut ca Toby nu a fost un personaj la fel de bine inchegat ca in prima carte. Autoarea vrea sa diferentieze clar trecutul sau de prezent, insa este greu de crezut ca un asasin nemilos cum a fost el pana in urma cu cateva zile devine brusc un om destul de plangacios si neincrezator in fortele proprii. Foarte mult mi-a placut insa, din nou, de Malchiah si de Shmarya.

Nota mea: 4/5

LIVRESC

12 thoughts on “Recenzie: Dragostea si Raul