Serii Celebre: Ciresarii

Ciresarii… sunt curioasa cata lume mai citeste Ciresarii in zilele de azi… cati mai reusesc sa vizualizeze acea lume in care prietenia, aventura si misterul erau totul. Am citit prima data Ciresarii cand eram in clasa a 5-a. De atunci am mai recitit seria de cateva ori bune. De fiecare data imi place mai mult, de fiecare data ma incanta mai tare si ma surprinde cu stilul placut in care este scrisa. Pentru cateva zile, cat imi ia sa parcurg cele 5 volume, pot sa uit de tot si toate sa sa ma plimb prin Pestera Neagra, sa descopar misterul din Castelul Fetei in Alb, sa vad Roata Norocului, sa schiez pana la Casa Iulia si sa descopar in secret ce a fost inghitit de Marea Neagra cu mult timp in urma.

Mic rezumat: Of,of doar un mic rezumat la o serie de 5 volume superbe? As putea sa scriu despre ele fara sa ma opresc, dar voi incerca. Lucia, Maria, Ursu, Dan, Ionel, Victor si Tic ( plus catelul sau Tombi ) sunt sapte elevi care locuiesc pe Strada Ciresului si sunt cunoscuti de toata lumea ca „Ciresarii”. De-a lungul celor cinci volume Ciresarii iau parte la o serie de aventuri palpitante care ii apropie si ii fac sa fie mai uniti. Stilul este unul usor, amuzant, direct, care te prinde de la prima pagina. In ceea ce priveste actiunea, probabil cel mai molcom volum este „Roata Norocului”, iar cel mai intens, „Aripi de zapada”, in care Ciresarii dau peste tot felul de belele incepand cu drumuri inzapezite, continuand cu lupi flamanzi si terminand cu un grup de infractori notorii care incearca sa recupereze o prada pierduta cu ani in urma.

Citate: “Vreau să trăiţi din plin, viu, agitat, nervos, liber aceşti ani neasemuiţi, aceşti ani în care visul şi fantezia nu ţin seama de niciun obstacol, în care orice bătaie a inimii se dăruie întregii lumi.”

Parerea mea: Pe vremea cand am citit prima data Ciresarii eram un copil plictisit de monotonia cotidiana, care incerca sa gaseasca intr-un fel aventura. Nu credeam ca pot face acest lucru prin intermediul unei serii de romane in care protagonistii sunt la randul lor niste copii. Eram prinsa in vartejul romanelor de capa si spada… nu eram dornica sa incerc altceva si cu atat mai putin un roman scris de un autor roman, fiind oarecum reticenta in privinta operelor romanesti care erau orice altceva in afara de basme. Insa, am incercat, nu mai stiu de ce si am descoperit o serie superba de romane care m-a prins de la primul volum. Am descoperit aventurile pe care le cautam la vremea aceea si am intrat intr-o lume, oarecum utopica spun eu, in care prietenia si increderea sunt totul.

Personajele, fiind numeroase, sunt in mare slefuite in jurul unei calitati definitorii: Maria este fata visatoare, Lucia este cu picioarele pe pamant, Tic este nazdravanul etc. Cred ca autorul a facut un lucru foarte bun cu aceasta catalogare pentru ca in acest fel niciun personaj nu este neglijat, toti avand momentul lor de glorie. Actiunea este variata, nu se intampla de doua ori acelasi lucru, personajele negative sunt de multe ori introduse la inceputul romanelor, permitandu-ti astfel sa afli mai multe si despre ele, nu doar despre Ciresari.

Pros: Actiunea, personajele, glumele amuzante, descrierile  superbe, felul usor in care te atasezi de carti

 Cons: Din pacate intr-o lume in care calculatoarele sunt totul, in care orice imagine este la un clic distanta si majoritatea aventurilor sunt virtuale, nu stiu cat de usor le-ar mai fi cititorilor sa intre in pielea personajelor si sa se simta apropiati de ele.

Nota mea: 5+/5

CITITOR


19 thoughts on “Serii Celebre: Ciresarii

  1. Vreau să trăiţi din plin, viu, agitat, nervos, liber aceşti ani neasemuiţi, aceşti ani în care visul şi fantezia nu ţin seama de niciun obstacol, în care orice bătaie a inimii se dăruie întregii lumi.”-mi-a placut mult.
    o sa citesc si eu cartile,imi place acest gen.avem si noi carti bune.e prima serie romaneasca de care aud.

  2. Am citit” Ciresarii” acum o luna , fiindca am doar 12 ani , dar am ramas placut impresionata.Mi-au placut enorm personajele, pentru ca ma regasesc in fiecare dintre ele.Aceasta lectura a fost obligatorie, dar ma bucur ca am citit-o .
    Sigur o s-o recitesc, mi-a placut la nebunie, mai mult ca ”La Medeleni”…

  3. Hm tin minte bucuria cu care am citit primele doua volume din acea serie, in clasa a saptea simt si acum mirosul bradului ingreunat de globuri si globulete, care gemea sub avalansa aceea de lumini colorate, care ma imbina sa desfac toate pachetele de sub el, mare mi-a fost bucuria cand am primit cele 5 volume ale ciresarilor, trebuie sa recunosc ca am savurat fiecare particica din carti,fiecare particula de ingeniozitate cu care aceasta a fost scrisa , insa nu am terminat-o..in clasa a opta a fost ca lectura obligatorie, mi-a fost usor sa o recitesc,,il iubeam pe Victor, desi nu mi-a placut alegerea lui, dar nici Tic nu m-a lasat rece …Totusi..nu sunt o adepta a romanewlor scrise de romani insa am cateva pe care le-am savurat, nu mi-a placut Ion de Rebreanu,dar am iubit Padurea Spanzuratilor.Mi-a placut nespus enigma Otiliei dar si Ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi, desi recunosc nu sunt o fana agenurilor impuse, dar hei, trebuie safac si eurezumatele la scoala =)) imi place foarte mult recenzia ta .

  4. O…De si am numai 13 ani si sunt in generatia moderna, prefer cartile. Da. Calculatorul e interesant dar…Of…Ador ciresarii! Aripi de zapada am recitit-o de 3 ori si de fiecare data traiesc cu aceeasi intensitate totul. Traiesc spaima lor…Tot. Castelul fetei in alb nu mi-a prea placut. Sa fiu sincera…De la inceputul volumelor am avut impresia ca Maria si Victor ar forma un cuplu minunat. Tu? In opinia mea s-ar potrivii. Roata norocului m-a facut sa fiuu intrigata si, nu m-as fi gandit ca atletul e hotul tanagralelor. Personajele mele favorite sunt Victor si Maria. De ce? Intr-un fel…Am ceva ce ma face sa ma pot compara cu ei. Visez cu ochii deschisi foarte des si, eu, fiind nevazatoare prin carti descopar lumea. Victor…Of…De la inceput l-am adorat. Cand nu visez, caut logica. si raspunsuri? De ce nu se mai traieste fiecare clipa ca si cum ar fi ultima? De ce te lasi prins mereu in orice capcana? De ce nu mai exista oameni in care poti avea incredere? De ce nu se mai citeste ca inainte? Sunt multe variante. Si multe intrebari care, probabil nu isi vor gasii raspuns pana in ultima clipa, ultima noastra clipa cand, vom realiza ca nu am trait totul la maxim, totul intens. Revenind…Am adorat, ador si voi adora Ciresarii! Tu crezi ca vei gasii un raspuns? Ce crezi despre cele scrise de catre mine aici?

  5. Ciresarii este o carte incredibil de buna. Cred ca am citit-o de vreo zece ori sau mai mult. Felicitari ca readuci in atentia cititorilor si carti clasice nu doar pe cele aflate la moda (cred ca te-am mai felicitat pt asta, dar nu conteaza, sunt bucuros ca o faci…:)

    1. Multumesc😀 Sunt atatea carti clasice bune incat nici nu stiu exact cu care sa incep. Ciresarii este o serie grozava care sper sa continue sa atraga cititorii si in viitor.

  6. spre rusinea mea, nu am citit aceasta serie dar am un motiv: ar fi trebuit sa o citim pentru scoala. si eu urasc asta. nu am citit in viata mea nimic din ce ne-au dat la scoala si am deja o repulsie pentru acest gen de carti. ideea e ca oricum eu citeam alte carti si profesorii nu aveau treaba cu mine dar totusi urasc sa mi se impuna sa citesc ceva…

    probabil ca este o serie foarte buna dupa cum am auzit peste tot dar simt ca este oarecum prea tarziu, dat fiind zilele noastre, sa o mai citesc acum (cum ai zis si tu la Cons.)

    1. Cred ca esti singura persoana care a fost obligata sa citeasca Ciresarii la scoala. Eu am sperat si am tot sperat si nimic. Si rezumat daca imi cerea cineva si as fi fost incantata. Oricum, depinde de persoana in mare parte. Depinde cat de mult iti plac romanele de aventuri total realiste.😀

    1. Nu cred ca o sa te oblige la scoala, Ciresarii e o carte buna iar la scoala te obliga sa citesti doar prostii:). De asta si are lumea o parere proasta despre literatura romana – impresia care ramane e ca nu avem alte carti decat alea din programa scolara, pline de ruralism si lipsite total de poveste, actiune sau personaje. Nu-i chiar asa:)

      1. Din pacate asa este! Personal nu am avut Ciresarii in niciun an in programa, insa alte romane gen Ion si Ciocoii Vechi si Noi, care poate la vremea lor au fost capodopere, insa acum lumea nu mai poate rezona cu personajele, ne-au fost bagate pe gat.

Lasă un răspuns

