Recenzie: Fior

„De multi ani Grace ii observa pe lupii din padurile aflate in spatele casei ei.Un lup cu ochii galbeni – lupul ei – a reprezentat mereu o prezenta fara de care nu mai putea sa-si inchipuie viata. 

Intre timp, Sam traia doua vieti: iarna, in padurea inghetata, protejat de haita si mereu in compania unei fete neinfricate, iar vara, putine si pretioase luni petrecute ca om… pana cand frigul il facea sa se transforme la loc.

Acum, Grace face cunostinta cu un baiat cu ochii galbeni, care i se pare atat de cunoscut, incat i se taie rasuflarea. Este lupul ei, el trebuie sa fie. Dar, pe masura ce iarna se apropie, Sam trebuie sa se lupte ca sa isi pastreze forma umana sau sa riste sa o piarda pe Grace, dar sa se piarda si pe sine… pentru totdeauna.”

Mic rezumat: In urma cu sase ani Grace a fost atacata de lupi si tarata de acestia in padure. Acolo a fost salvata de un alt lup, lupul ei, lupul cu ochi galbeni. De atunci fata nu a mai uitat acel lup si in fiecare an a continuat sa priveasca lupii ce traiesc in padurea din spatele casei ei, printre care si pe lupul ei.

Sam a fost muscat pe cand era copil si de atunci a devenit varcolac. In fiecare vara devine om, iar iarna si-o petrece sub forma de lup. Cand cei doi se intalnesc in sfarsit ( cu Sam in forma umana ) isi dau seama ca nu pot rezista atractiei incredibile dintre ei. Insa, pare ca soarta le este potrivnica, intrucat semnele arata ca acesta este ultimul an pe care Sam il va putea petrece ca om.

Citate: “Mirosul verii pe pielea ei, cadenta vocii ei pe care abia mi-o aminteam, senzatia degetelor ei in blana mea. Fiecare particica din mine canta la amintirea apropierii ei.”

Parerea mea: Am primit Fior de la libraria online Libris ( de unde se pot comanda carti, online, in limba romana, dar si carti in engleza ) spre a-i scrie recenzia. Pot spune ca aveam asteptari foarte mari de la Fior, intrucat am auzit numai lucruri bune despre carte si despre serie, asa ca am inceput primele pagini cu o oarecare trepidatie in suflet. Daca mie nu imi va place? Daca nu imi va lasa aceeasi impresie? Daca voi fi dezamagita?

Nu ar fi trebuit sa gandesc asa. Fior este o carte superba, cu un fir narativ curgator si lin, care te captiveaza de la primele cuvinte. Insa, trebuie sa ai o anumita stare de spirit pentru a o citi. Este un roman sensibil, cu o tenta aproape lirica, dar si foarte trist. Un roman care iti atinge sufletul intr-un fel inedit… Incercarea lui Sam de a ramane om cat mai mult timp nu are cum sa nu te miste, iar povestea de dragoste dintre el si Grace este incredibil de duioasa.

Foarte mult mi-a placut si ideea inedita pe care a avut-o autoarea in legatura cu varcolacii. Fior nu intra in randul acelor carti in care varcolacii se schimba la lumina lunii. Schimbarea aceasta ghidata de temperatura este iesita din comun si da si mai multa autenticitate romanului. Autoarea reuseste sa foloseasca un mit ce aparea cu precadere in cartile horror pe vremuri si il modeleaza asemeni lutului intr-o poveste sfasietoare in care finalul fericit pare ca nu are sanse sa existe.

As putea vorbi foarte mult despre acest roman, insa ma opresc aici, pentru a nu dezvalui anumite detalii si a strica placerea cititului celor care nu au apucat inca sa incerce Fior.

Nota mea: 5+/5


8 thoughts on “Recenzie: Fior

  1. Ai facut o recenzie foarte frumoasa, mai ales ca ai asociat si pozele❤. Eu nu am citit cartea, nu am fost prea incantata de serie la inceput,mai ales ca singura carte care avea in prim plan varcolacii citita de mine a fost Nu plange sub clar de luna. Dar din cate citesc aici, cartea cu siguranta merita citita! Si citatul e foarte dragut❤

  2. Foarte frumoasa recenzia! Abia astept sa citesc si eu primul volum! Sunt curioasa de tot daca imi va placea si mie❤

  3. Oh, cat ma bucur ca ti-a placut❤. Cand am vazut ca ai postat recenzia am intrat imediat sa o citesc, ca nu mai puteam de curiozitate sa iti aflu parerea : )) Tot timpul sunt curioasa de parerea lumii despre seria asta❤

Lasă un răspuns

