Recenzie: O noua senzatie in scoala

O noua senzatie in scoala. Ashleys, volumul. 1

„Gasca Ashleys este cea mai tare si trage toate sforile la Scoala particulara pentru fete a domnisoarei Gamble, din San Francisco. Cele trei tinere sunt superbe, bogate, cu un gust impecabil pentru ce e mai nou in moda – si da, asa e, pe toate le cheama Ashley!

Lauren Page a fost colega cu ele de cand se stie, iar cele trei „vedete” ar putea sa aiba totusi o amintire vaga despre ce feste i-au jucat acesteia la gradinita… dar asta numai daca sunt puse sa faca un efort de memorie.

Insa Lauren Page nu mai este fetita timida de odinioara. Si desi si-a schimbat cu totul lookul – de la hainele de mana a doua la garderoba de mare clasa de pe podiumurile de moda (avand acum chiar si o asistenta personala pentru shopping!), pe dinauntru a ramas aceeasi persoana. Iar acea persoana s-a cam saturat de toate fitele celor din jur.”

Mic rezumat: De cand se stie Lauren Page a fost colega cu fetele din gasca Ashleys: Ashley Spencer, Ashley Li ( Lili ) si Ashley Alioto (A.A.). Fiindca Lauren a fost totdeauna saraca celelalte trei fete si-au batut joc de ea si i-au facut viata un calvar. Insa, in momentul in care roata norocului se intoarce, iar parintii lui Lauren devin multi-milionari, aceasta decide ca este cazul sa intre in grupul celor 3 Ashleys pentru ca mai apoi sa le distruga. Nu se astepta insa sa ajunga sa doreasca prietenia lor.

Citat: „LAUREN PAGE ÎŞI NETEZI PLIURILE FUSTEI SALE MINI ÎNcarouri şi îşi puse picior peste picior, ca să – şi poată admira ceva mai bine pantofii nou – nouţi Chanel,model Oxford Spectator. Cât de drăguţ arătau, cu şosetele groase de caşmir adunate chiar deasupra gleznei, gândi ea. La Şcoala Domnişoarei Gamble purtase aceeaşi uniformă de stofă verde ecosez toată viaţa ei, dar acum se afla în ultima treaptă — clasa a şaptea — ceea ce însemna că spusese adio vechilor ei pantofi insipizi Buster Brown şi bun venit primei petreceri dansante mixte, cu băieţii superbi de la Gregory Hall, peste doar trei săptămâni. În ceea ce o privea, ultimul an însemna o cu totul altă Lauren.”

Parerea mea: In momentul in care incep sa citesc o carte incerc sa intru in pielea personajelor, sa vad actiunea prin ochii lor. De aceea incerc sa gasesc acel „ceva” care sa ma lege de ele. Din pacate, in cazul primului volum din seria Ashelys nu am gasit acel ceva. Poate a trecut prea multa vreme de cand am avut 12 ani, insa nu imi pot imagina niste fete de acea varsta comportandu-se astfel. La 15-16 ani poate… Ca urmare lecturarea acestei carti a avut un punct in minus din start.

Ca in majoritatea romanelor de acest fel un anumit grup conduce scoala de fete a Domnisoarei Gamble, iar cele ce vor sa fie populare trebuie sa primeasca aprobarea acestui grup. Pornind de la aceasta idee, te-ai astepta ca personajele principale negative sa fie puternice, rele si cu personalitate, iar Lauren sa fie nevoita sa le tina piept. Din pacate, parerea mea a fost ca toate cele patru personaje au fost destul de fade. Pe de o parte autoarea vrea sa arate ca au 12 ani, inca nu s-au sarutat si abia au ajuns sa aiba parte de o seara dansanta mixta, insa pe cealalta parte anumite actiuni ale lor fac sa para ca autoarea a uitat de varsta lor si defapt se comporta ca niste fete de 16 ani. In final, in alte momente se comporta ca niste copilasi de 9 ani. Personalitatea lor este ca un vartej continuu, iar cititorul se pierde in el. Singura care mai straluceste din cand in cand este A.A., insa acele momente nu dureaza mult. Lauren mare parte din carte este ba nervoasa, ba confuza, ba timida, ba lasa incat la un moment dat ajungi sa vrei sa intri in carte si sa ii spui sa ia o pauza. Ashley este tot timpul artagoasa si snoaba, iar Lili tot timpul in umbra, desi stie ca ar trebui sa incerce sa straluceasca si ea.

Din punct de vedere al actiunii, sa nu va asteptati la vreun roman de premiul Nobel. Personajele fiind niste fete de 12 ani toata actiunea se concentreaza la scoala, la shopping si la o petrecere in pijama. Sunt descrise magazine, branduri de haine si celebritati, insa nu se intampla nimic concret. Pare ca paginile sunt umplute doar pentru a fi acolo. Sincer, mi-a placut petrecerea in pijamale pentru ca in sfarsit s-a intamplat ceva iesit din comun si Lauren a rabufnit in final ( poate nu cand ar fi trebuit, dar totusi ).

Mi-a placut insa faptul ca totul curge foarte lin, si chiar daca nu se intampla mare lucru cartea te tine lipita de ea pana o termini. Este o lectura usurica, de vara; o carte pe care sa o citesti undeva intr-un hamac, sub un pom cu o cana de compot rece in mana. Are anumite parti dragute, anumite personaje care te scop din monotonia lecturii ( precum Tri si Dex ), iar la final te face totusi sa vrei sa citesti si volumele urmatoare.

Nota mea: 3/5

12 thoughts on “Recenzie: O noua senzatie in scoala

1. Eu nu cred ca i-as fi dat 3 din 5. La momentul cand am citit cartle, aveam 12 ani si nu am putut sa intru in pielea niciunuia dintre cele 5 personaje principale. Intr-adevar, la 12 ani poti fi mai mult sau mai putin dezvoltat, atat din punct de vedere fizic, cat si psihic, insa actiunea e prea pompoasa pentru aceasta varsta. Seria asta da impresia de GG in generala, insa e prea fortat.

2. Mi-am luat-o si eu dar inca nu am loc pentru ea in program, mai ales ca si recenziile pe care le citesc sunt in mare parte negative. Oricum, recenzia ta mi-a placut tare mult. In ultima vreme am citit pe multe bloguri mai mult „rezumate” decat recenzii, asa ca o parere sincera si completa e de apreciat!

1. Mersi🙂 Eu prefer sa nu stiu dinainte ce se intampla intr-o carte asa ca pornesc de la ideea ca si ceilalti cred la fel. De aceea nu scriu decat un foarte mic rezumat si in rest pareri personale🙂 Per total e doar un „summer read” cute. O citesti vara asta si in zilele urmatoare o uiti.

1. Pe de o parte nu ma surprinde ceea ce ai spus despre carte, pentru ca si in seria Sange Albastru exista muuuuulte parti din acestea superficiale, cu siruri de nume de branduri, cu descrierea lumii high-class, etc. Atat ca acolo ideea inserata despre originea vampirilor mi s-a parut foarte originala si interesanta, asa ca am „iertat” toate partile mai putin atragatoare.

3. Nici eu n-am reusit sa gasesc ”ceva-ul”. O tot citesc(de aproape o saptamana:)) ) si inaintez greu de tot. E plictisitoare si cam imatura, mai mult pentru copii(cred), iar eu nu-mi amintesc sa ma fi purtat asa prosteste la 12 ani, cum se poarta ”fetele” astea. :)) Si atunci aveam o gandire destul de matura.
    Nici nu-mi vine sa cred ca am dat degeaba 11 lei pe ea si e pacat pentru ca asteptam mai multe de la Melissa.😦
    Totusi, recenzia ta e draguta, mai draguta decat merita cartea. :))

P.S: Ai citit ”Sange Albastru”? E la fel de anosta ca asta?

1. Sange Albastru este intr-adevar mai buna..Mhm, da, ai si tu dreptate. Actiunele pe care le fac mironositele alea sunt muuuuuuuuuult deplasate de cele pe care le face o copila de 12 ani..:)) Dar na, ma rog. Poate e greseala de redactere, hehe:)).