Intrebare pentru voi: De ce ati inceput sa cititi?

Stateam si ma gandeam in urma cu cateva zile, in ce moment am decis ca imi place sa citesc. Cand eram in scoala primara mi-a fost pusa in brate seria Cavalerii Pardaillan de catre parinti, iar eu destul de circumspecta si avand mult timp la dispozitie pentru ca eram la tara am inceput sa o citesc. Acea serie, urmata de Cei trei muschetari si de seria Harry Potter au fost cele care mi-au insuflat dorinta de a citi si de a evada din aceasta lume prin intermediul lecturii.

Asa ca acum sunt curioasa: Voi cum ati inceput sa cititi? Cu ce carte sau serie ati inceput? Cand? Si de ce va place sa continuati cu cititul?


10 thoughts on “Intrebare pentru voi: De ce ati inceput sa cititi?

  1. Eu am inceput sa citesc la gradinita in grupa mare, citeam pe litere si ma mai incurcam in fraze…am inceput sa citesc deoarece mama nu voia sa imi spuna ce scrie jos la filme, iar eu eram atat de curioasa, incat am inceput sa reproduc prin desene acele litere, nu imi dadeam seama ca scriam..eu o consideram mai mult o gluma, o joaca…apoi mama imi desena literele prin aer, iar eu le denumeam..la gradinita, intr-o zi, in timp ce colegii mei dormeau, educatoarele vadit minunate de mine, au inceput sa imi dea sa citesc din cartile acelea de colorat cu scris jos..cred ca prima oara am citit ursu pacalit de vulpe, usor deoarece urmaream povestea…dar adevarata mea pasiune a inceput pe la 10 ani datorita lui Harry si a continuat pana in prezent..ador sa citesc si atunci cand nu sunt la scoala o fac cu drag..cam asta e in mare experienta mea cu cititul..

  2. Nu stiu daca se numara cartile obligatorii pentru scoala , insa am impresia ca nu😀 . Eu uram sa citesc , insa iubeam filmele Harry Potter si am avut pe clasele V – VIII o profesoara de romana geniala ce ne lasa sa citim ce carti vrem , atata vreme cat citeam. Am inceput sa citesc Harry Potter si apoi Karazan si tot asa am patruns intr-o lume noua si plina de aventuri . Citesc si acum pentru ca a citi este o evadare perfecta .

  3. eram in clasa a 4 a , imi placea sa citesc povestile nemuritoare si multe basme, dupa acea am descoperit doi ani mai tarziu cartea ” Singur pe lumea”, apoi au urmat in lant cartile lui Dumas cu Cei trei muschetari si multe altele. Apoi am dat de seria Harry Potter si lectura a devenit my first love.

  4. Cred ca eram in clasele primare si vorba lui rose ma plictiseam, am inceput cu povesti nemuritoare, alladin, peter pan, emil si detectivii, secretul celor 2 lotte apoi am trecut la carti mai mari singur pe lume, tom sawyer, huckelberry finn, winettou, la medeleni, ciresarii, toate panzele sus, etapa jules verne apoi a venit perioada agatha christie cu al ei hercule poirot…am cochetat si cu etapa cartilor de dragoste sandra brown etc, si apoi am ajuns sa citesc cam tot ce-mi atrage atentia

  5. Ma tem ca si eu am aceeasi explicatie! Plictiseala! Spre rusinea mea… Ma plictiseam teribil. M-a vazut sorumea ca ma tot fatai de colo colo si m-a intrebat: De ce nu citesti ceva?
    Am inceput cu Maitreyi. Proasta alegere pentru cei 12 ani pe care ii aveam atunci.
    Dupa aceea nu imi amitesc ce a urmat, dar am tot citit. Nu m-a obligat nimieni. Nici lecturile de la scoala nu mi s-au parut obligatorii. Le citeam si pe cele suplimentare si imi placea ca aveam de unde sa aleg. Am citit multe carti de la biblioteca… pe urma abia am inceput sa cumpar.

  6. Am inceput cu Scarface de Trail Armitage cand eram printr-a 6’a… mi-a ajuns direct la inima!
    Si citesc deoarece nu vreau sa ma apuc de droguri. Cartea este drogul meu… scaparea mea de realitate🙂 simt deseori nevoia sa evadez din aceasta lume. Si cartile sunt evadari perfecte! Uiti de tot, atunci cand citesti ceva bun. Mereu te aflii in alte locuri, cu alte persoane, si mereu esti altcineva. De asta citesc🙂

    1. Nu-mi amintesc exact când am început să citesc, am citit mai puţin când ar fi “trebuit”, în şcoală, adică😀 .. Poate, şi deoarece cărţile care le-am încercat pe atunci nu mi-au plăcut.
      Cărţile pe care mi le amintesc, care m-au făcut să citesc în continuare sunt: Doamna de Monsoreau, Cei patruzeci şi cinci şi Alchimistul.
      De ce citesc? Mă regăsesc în ce a scris Ghost Painter…🙂

Lasă un răspuns

