O recenzie altfel #2: Dragon Age 2

We stand upon the precipice of change. The world fears the inevitable plummet into the abyss. Watch for that moment…and when it comes, do not hesitate to leap. It is only when you fall that you learn whether you can fly.

Probabil va ganditi: „Woah! Ce-i cu recenzia la Dragon Age 2 aici? N-am jucat nici macar Dragon Age Origins! Nu vreau spoilere in caz ca o sa ma apuc cumva de joc.” Ei bine, nu voi aduce niciun fel de spoiler pentru simplul motiv ca Dragon Age 2 are doar o legatura mica, mica de tot cu Dragon Age Origins. Ba chiar, poate fi jucat si fara sa fi jucat Origins. Bineinteles, darkspawn apar in ambele jocuri, dar singurele lucruri pe care trebuie sa le stii suna in felul urmator: sabie, pumnal sau vraji? Check! Darkspawn? Check! Darkspawn hacuit? Check! => One Happy Life in Dragon Age. Sau mai putin, dar ma rog.

Actiunea din Dragon Age 2 incepe aproximativ concomitent cu cea din Dragon Age Origins, in timpul celui de-al cincilea Blight. Protagonista sau protagonistul jocului, un razboinic/pungas/mage cu numele de familie Hawke isi ia familia ( mama, sora si fratele ) si decide sa fuga din fata Blight-ului, cautand adapost in orasul nativ al mamei sale, Kirkwall. Cu putin noroc si mult ajutor, ei reusesc sa scape de armata darkspawn si sa se imbarce pe o corabie catre Kirkwall. Insa, orasul acela e departe de a fi sanctuarul ce promitea a fi, iar Hawke ajunge sa cada in mijlocul tradarilor politice si religioase ce guverneaza Kirkwall. Pana la urma pacea orasului cade pe umerii lui Hawke, chiar daca metodele folosite sunt uneori iesite din comun. All’s fair in love and war, right?

Sa vorbim putin despre Dragon Age 2 ca joc si nu ca actiune. A aparut in anul 2011, la doi ani departare de Dragon Age Origins, iar schimbarile aduse graficii se vad cu ochiul liber. Are 82 de puncte pe metacritics si recenzii mixte. Este un fel de Harry Potter pentru fanii Bioware: unii il urasc, altii il iubesc, iar cale de mijloc nu este. Vocile alese pentru personaje sunt perfecte tinand cont de personalitatea fiecaruia. Mai mult, avand in vedere cat de diferiti sunt toti cei ce iti vor deveni pe parcurs prieteni sau rivali, nu ai cum sa nu te „atasezi” sau sa simpatizezi macar pe unii din ei. Din pacate, aria de actiune a jocului este mult mai restransa ca in Dragon Age Origins, iar fanii primei parti – inclusiv eu – s-au plans de nenumarate ori ca nu exista decat un tip de castel, un tip de pestera, un tip de casa etc. A fost un minus major pentru cei obisnuiti cu varietatea din Origins. Mai mult, interactiunea cu personajele din party-ul tau, desi mai intensa si mai interesanta, poate avea loc doar in anumite moment.

Ce am adorat la Dragon Age 2 a fost cat de personal este totul. Nu mai esti un razboinic mistic care trebuie sa salveze lumea, esti un om de rand care trebuie sa se salveze pe sine insusi. Ai timp sa devii cine vrei, sa iti faci prieteni cum vrei si dusmani cum vrei. Alegi pe cine sa sustii si pe cine sa ignori. Totul este despre tine si nu despre lumea inconjuratoare. Bineinteles, exista quest-uri care la final te fac sa salvezi orasul, dar si acelea sunt foarte personale.

Personaje:
Daca Dragon Age Origins avea o gama variata de personaje pestrite, atunci Dragon Age 2 intrece de departe primul joc. Sunt care de care mai ciudati, mai interesanti si mai iesiti din comun. Ca si in primul joc, alegerile tale ii influenteaza si pe ei nu numai pe tine.

Design: Plusuri mari la design, la voci si la roata de interactiune dintre personaje.

Citate memorabile: „Let me guess. Your precious Chantry’s fallen to pieces and put the entire world on the brink of war. And you need the one person who could help you put it back together.”

„That’s right! Swooping is BAD!” – acelasi citat apare si in Dragon Age Origins :))