Recenzie: Ordinary Magic

Ordinary MagicIn Abby’s world, magic isn’t anything special: it’s a part of everyday life. So when Abby learns that she has zero magical abilities, she’s branded an “Ord”—ordinary, bad luck, and quite possibly a danger to society.

The outlook for kids like Abby isn’t bright. Many are cast out by their families, while others are sold to treasure hunters (ordinary kids are impervious to spells and enchantments). Luckily for Abby, her family enrolls her in a school that teaches ordinary kids how to get around in a magical world. But with treasure-hunting kidnappers and carnivorous goblins lurking around every corner, Abby’s biggest problem may not be learning how to be ordinary—it’s whether or not she’s going to survive the school year!

I received this book from Caitlen Rubino-Bradway in exchange for my honest review! Thank you very much🙂

~~~***~~~***~~~***~~~***~~~

Mic rezumat: Abby face parte dintr-o familie cu o importantă istorie de magie. Mama ei are o brutărie – magică bineînțeles – iar tatăl face covoare zburătoare.  Fratele ei, Gil, este un romancier faimos, iar sora ei Alexa lucrează pentru rege după ce la Jurizarea ei a primit nivelul 9, aproape cel mai înalt nivel magic. Toate lumea se așteaptă ca Abby să o ia pe urmele celor din familia ei și să primească un nivel mare la jurizare. Insă, în momentul în care ea este decretată „ord” – persoană fără magie -, totul se năruie in jurul ei. Toți cunoscuții se așteaptă ca părintii ei să scape de ea, iar aventurierii fac coadă la ușa casei lor pentru a o cumpăra. Noroc că familia ei este diferită de ceilalți, iar sora ei Alexa lucreaza la o școală pentru „ords” aflată in subordinea directa a regelui. Totuși, parcă armele împotriva goblinilor însetați de sânge nu erau pe lista pentru scoala!

Părerea mea: Ghiciți ce carte primește premiul pentru cel mai drăguț roman citit anul acesta? Ați ghicit! Ordinary Magic! Am ras ceva de nedescris pe parcusul acestei cărți și am iubit fiecare pagină. Fie că era vorba de sarcasmul lui Abby, glumele lui Gil, personalitatea Oliviei sau ideile lui Fred, cartea a fost înțesată de umor extrem de revigorant și de bine scris. Mă așteptam la o carte tristă care să se ocupe de viața nefericită a lui Abby – nu a fost asa! Mă așteptam ca Abby sa fie dată la o parte și uitată la internat – nici pe departe!

Cred că autoarea are o abilitate pe care nu o vezi utilizată în majoritatea romanelor de tip Middle Grade sau YA, accea de a da naștere unor personaje secundare care fură scena în momentul in care apar în anumite puncte cheie. Reușești să rezonezi foarte ușor cu toate personajele și sunt descrise destul de bine încât nu ai ce să comentezi în privința dezvoltării lor, mai ales ținând cont că narațiunea este făcută la persoana I de către o puștoaică de 12 ani: Alexa este sora puternică, ce are o „prietenie” strânsa cu regele și lucreaza in educatie – chiar cred ca Alexa ar merita un roman dedicat vieții ei înainte de Ordinary Magic -, Fred este tipul tot timpul vesel și optimist, cu părinti super bogați, care nu se teme să ii șantajeze pe aceștia cu faptul ca au un fiu „ord” pentru a primi ce vrea, etc.

Cat despre final, e fost in mare parte exploziv. Deși școala ar trebui să fie sanctuarul lui Abby, acesta nu este întotdeauna asa, însa punându-și mintea la contribuție, eroina romanului va scăpa din belele într-un mod interesant. Ce nu mi-a placut a fost faptul ca Ordinary Magic s-a terminat intr-un mod care te lasa sa îți dai seama că mai urmeaza încă o carte cel putin în serie. Multe întrebări nu au primit raspuns și dupa actiunea exploziva din final, ultimele pagini s-au terminat în coada de pește.

Quote: “After ten whole minutes of painful silence, I finally raised my hand and told Mr. O’Hara I loved Miranda Blythe’s romance novels, and I decided I liked him immediately when he didn’t laugh or reassure me that we’d be reading real books. Like Mrs. Andrews had last year.”

Nota mea: 4.5/5

7 thoughts on “Recenzie: Ordinary Magic

1. Cartea asta pare amuzanta si pline de peripetii , nu e usor sa nu fi special intr-o lume in care toti sunt speciali.E un fel de vrajitori intr-o familie de incuiati sau un non vrajitor intr-o familie de vrajitori foarte interesant, si la cum ai prezentat tu cartea este geniala si te face sa urli din tot sufletul ca vrei…vrei , vrei sa o citesti..felicitari pntru asta