Movie Review: Hunger Games

HA! Am vazut si eu, IN SFARSIT, Jocurile Foamei – cred ca sunt ultima persoana care nu a vazut filmul, dar a citit cartea😀 – si am zis ca merita o recenzie mai speciala. SPUN LA INCEPUT: NU CITITI RECENZIA DACA NU ATI VAZUT FILMUL/CITIT CARTEA, SUNT SPOILERE! Mersi🙂 Chiar nu vreau sa stric placerea nimanui.

Dupa cum spuneam, in sfarsit am reusit sa vad si eu Jocurile Foamei si pot spune ca mi-a placut. Nu sunt innebunita dupa ecranizare pentru ca, din punctul meu de vedere, a pierdut din vedere acel ceva care a transformat Jocurile Foamei intr-un bestseller international. Nu a avut la fel de mult suflet cum a avut cartea. Dar, voi ajunge mai tarziu la ce nu mi-a placut. Sa incep cu ce mi-a placut:

Actorii: Oh, da! Da, da, da! Jennifer Lawrence imbraca mantia personajului atat de bine incat esti sigur ca intr-adevar a trait asa ceva. Josh Hutcherson este extrem de credibil ca Peeta, iar Willow Shields este super draguta ca Prim. Gale nu m-a impresionat in carte asa ca nici in film nu am ce sa zic despre el😛 Woody Harelson joaca un Haymitch mult prea moale din punctul meu de vedere, dar banuiesc ca asa a fost scriptul. In schimb, Cinna si Seneca Crane: TOTAL BLAST! Cand am citit cartea, logic, l-am urat pe Seneca si mi l-am imaginat ca pe un batranel chel si ingrozitor – nu ma intrebati de ce- , insa in film chiar mi-a parut rau de el. Mi s-a parut un personaj foarte puternic. President Snow? 100 % Hate! Rue? 100% Love.

Panem: Mi-a placut foarte mult cum au creat Panem-ul. Districtul 12 arata exact cum mi-l imaginam: gri, tern, tacut si trist. In cazul Capitolul am vazut explozia de culoare si de abundenta pe care o vroiam. Arena a fost grozava, dar sincer nu prea ai cum sa dai gres cu o padure. Astept Catching Fire sa vad acolo cum se descurca.

Muzica: Cred ca stiti deja ca iubesc melodia lui Taylor Swift, „Safe and Sound”. Ei bine, trebuie sa spun ca toata coloana sonora mi s-a parut foarte frumoasa.

Actiunea: Eh, aici incep bombanelile. SE CHEMA JOCURILE FOAMEI REGIZORI MINUNATI! CREDETI CA DEGEABA? Nu am vazut suferinta descrisa in carte, chinul prin care trec personajele pentru a gasi mancare si apa. In carte Katniss gaseste apa abia dupa trei zile, aici una doua. Sa nu mai vorbesc de frigul din timpul noptii care nu este prezentat cum trebuie. Tensiunea din carte este aproape inexistenta. Toate tributurile se misca prin padure ca si cand sunt la picnic, nu isi mascheaza pasii, fac zgomot, rup crengi. La un moment dat Katniss este la 100 de metri de Cato, intr-o zona descoperita si el nu o vede. Ce??? Nu explica nicaieri de ce Peeta este ranit si nu mai este cu ceilalti! Nu se vede cand da Cato peste el incercand sa o ajute pe Katniss. Sadismul lui Clove este minimizat la greu! Pe Cato, in final, il transforma intr-un tip speriat care vrea doar sa ajunga la varsta in care sa bea o bautura. Ceva imi spune ca in Panem nu au reguli de genul aceste, sincer! Toata disperarea, tot sadismul, totul este minimizat pentru a face filmul PG-13.

Implicatiile politice prezente in roman, nu sunt regasite in film. Nu iti dai seama de suferinta districtelor, de ce le diferentiaza si ce le apropie, de faptul ca unii traiesc in opulenta, iar altii in mizerie. Semnificatia momentului cand Districtul 11 se revolta se pierde complet. Iar, actiunea se deruleaza atat de incet! Sincer, pasul trebuia sa fie mult mai rapid.

Ce mi-a placut: dinamica Rue-Katniss si Katniss-Peeta a fost prezentata foarte frumos si nu a pierdut din profunzime. Discutiile dintre President Snow si Seneca Crane au dat savoare filmului si s-au prezentat anumite nuante care in carte nu au putut fi vazute, deoarece punctul de vedere ii apartinea lui Katniss. De exemplu, urmatorul dialog mi-a placut mult de tot:

President Snow: Seneca, why do you think we have a winner?
Seneca: What do you mean?
President Snow: I mean… why do we have a winner? I mean, if we just wanted to intimidate the Districts why not round up 24 of them at random and execute them at once? Way a lot faster… Hope, it is the only thing stronger than fear. A little hope is effective, a lot of hope is dangerous. A spark is fine, as long as it’s contained.
Seneca Crane: [confused] So…
President Snow: So, contain it!

Finalul: Damn! Finalul, mai corect ultimele doua minute din film s-au revansat pentru toti nervii pe care mi i-am facut in anumite momente si pentru toate nuantele. Scena de la Cornul Abundentei s-a petrecut mai mult sau mai putin asa cum mi-am imaginat. Iarasi a intervenit ratingul acela PG-13, iar datorita lui Cato nu s-a chinuit o noapte intreaga torturat de mutatii, iar Peeta nu si-a pierdut piciorul. Mai bine sa stricam nuantele din carte, in loc sa facem un rating mai mare! Minunat! Insa, insa, insa ce mi-a placut: dinamica Haymitch-Katniss si tensiunea care este cel mai bine prezentata in ultimele momente, interviu cu Caesar si machiajul lui Katniss – superb, vreau si eu. Cea mai simbolica si mai puternica scena din tot filmul mi s-a parut cea in care Seneca Crane intra in biroul lui President Snow si vede bolul cu nightlock – pe moment imi scapa numele in romana. Superb, puternic si dur! Mi-a placut mult de tot! De asemenea momentul dintre Katniss si Snow a fost inca o data simbolic si puternic. M-am bucurat ca relatia dintre Peeta si Katniss nu s-a terminat ca in primul volum, ci mult mai dulce.

Peeta Mellark: So what happens when we get back?
Katniss Everdeen: I don’t know. I guess we try to forget.
Peeta Mellark: I don’t wanna forget.