Debate #9: Despre coloana sonora

Cred ca toti putem spune fara probleme ca avem artisti sau trupe preferate, nu? Fie ca ascultam rock, pop, dance sau folk, anumiti cantareti sar cumva in ochi si curand melodiile lor ajung pe calculatoarele noastre. Dar, cand e vorba de filme si jocuri, mai acordam aceeasi atentie celor care creeaza coloana sonora? In foarte multe cazuri, filmele nu ar fi complete fara muzica ce le acompaniaza. Imaginati-va, daca vreti, Stapanul Inelelor fara acele secvente melodice superbe care rasuna in timpul scenelor de razboi. Cum ar fi ca atunci cand pasesti alaturi de personaje in Hobbiton sa nu auzi clasica tema a orasului? Sincer spun ca sunt convinsa ca filmul ar fi mult mai trist si term, iar magia cartilor nu ar fi redata atat de bine.

Acum, un alt film celebru cu o alta coloana sonora superba: Piratii din Caraibe😀 Ce ar fi toate giumbuslucurile si nebuniile lui Jack Sparrow fara acea secventa melodica pe care multi au ajuns sa o asocieze lui. Sau, cum ar mai fi povestea lorzilor pirati din al treilea film fara melodia cu care incepe acesta?

Am descoperit ca de foarte multe ori muzica din filme sau din jocuri este mai frumoasa decat multe din melodiile pe care le aud la radio sau le ascult pe calculator. Banuiesc ca acest lucru se datoreaza faptului ca aceasta muzica are un scop precis. Mai mult, de fiecare data cand ascult aceste melodii imi vin in minte anumite secvente din filmele pe care le-am urmarit sau jocurile pe care le-am jucat.

Mai mult, anumite jocuri au o coloana sonora suuuuperba! ( ceea ce imi aduce aminte de faptul ca va sunt datoare cu o recenzie la inca un joc ). Va las mai jos cateva din melodiile mele preferate din cateva jocuri epice. Dar inainte de asta voi ce parere aveti despre coloana sonora din filme sau jocuri? Aveti cateva melodii preferate care v-au ramas in minte si pe care le ascultati oricand cu drag?


7 thoughts on “Debate #9: Despre coloana sonora

  1. ah ce gusturi comune avem(si la muzica si la jocuri).Am adorat-o pe Linsdey inca de cand si-a facut debutul si tot cand a cantat medley-ul asta am cunoscut-o si i-am ramas fana inca de atunci.Are tur in US acum…pacat ca nu pot ajunge:))

  2. Melodia cu domnisoara in alb este superba, atat melodia, cat si peisajul… (mi-o amintesc din film si stiu ca mi-a placut si cadn am vazut filmul).
    Din putinul care il stiu, in film fiecare melodie are tema ei, momentul ei, fiecare cuplu are melodia lui.. Este destul de interesant, stiu ca am prins la un momendat ceva gen „making of” si povesteau de muzica din filme, secvente..

  3. Eu am descoperit foarte, foarte multe melodii din filme.. Dupa ce vad un film intru pe imdb.com si caut la sondtrack, ascult fiecare melodie care este acolo, ca sa o descopar pe cea care mi-a placut la film. Recent am reusit sa descoper aceasta melodie din Stapanul Inelelor „Requiem for a Dream”. Faza haioasa este ca, din film nu mi-o amintesc, este un clip pe Digitv sau Eurosport cu melodia asta (si ma intre de curand cum naiba sa fac sa aflu cum se numeste melodia si cine o canta..).
    Cum nu o am cu jocurile singurele melodii care le-am descoperit au fost de la clipuri cu Counter Stryke, acu vreo 8 ani cred, „She is my sin” si „Over the hills and far away” a lui Nightwish.

Lasă un răspuns

