Movie Review: The Hobbit – An Unexpected Journey

UMM, DACA NU ATI CITIT CARTEA SAU VAZUT FILMUL SARITI PESTE PARTILE CU ROSU PENTRU CA SUNT SPOILERE.

Bilbo Baggins is swept into a quest to reclaim the lost Dwarf Kingdom of Erebor from the fearsome dragon Smaug. Approached out of the blue by the wizard Gandalf the Grey, Bilbo finds himself joining a company of thirteen dwarves led by the legendary warrior, Thorin Oakenshield. Their journey will take them into the Wild; through treacherous lands swarming with Goblins and Orcs, deadly Wargs and Giant Spiders, Shapeshifters and Sorcerers.

Cand s-a anuntat prima data ca sfarsitul lumii va fi pe 21.12.2012, eu am anuntat sus si tare ca nu poate veni Apocalipsa pentru ca trebuie sa vad Hobbitul mai intai😀. Ei bine, Apocalipsa nu a venit, eu am vazut Hobbitul si tot ce pot spune este „WOW”!!! Nu am crezut ca dupa Stapanul Inelelor Peter Jackson poate realiza un film mai bun de atat, iar in momentul in care am auzit ca va imparti Hobbitul in 3 parti m-au apucat toti nervii. Am fost convinsa ca este doar o miscare comerciala si ca nu va iesi bine filmul. Vai, cat de tare am putut sa gresesc! Hobbitul mi-a depasit cu mult toate asteptarile. De abia astept sa vad ce scene din Anexe vor fi adaugate in urmatoarele doua filme.

Actorii: Don’t even get me started! Tot cast-ul vechi, Sir Ian McKellen, Hugo Weaving, Elijah Wood, Cate Blanchet te ajuta sa patrunzi usor in atmosfera filmului, daca deja ai vazut Stapanul Inelelor, iar Martin Freeman si Richard Armitage isi joaca atat de bine rolurile incat poti vedea actiunile personajelor in toata splendoarea lor. Ceilalti 12 gnomi nu sunt destul de bine dezvoltati pentru a fi observati de o persoana care nu este familiara cu povestea, insa rolul lor, de a-l introduce pe cel ce se uita la film in lumea lor si a-l familiariza cu stilul lor de viata este implinit cu prisosinta.

Background: New Zeeland❤ Se stie ca Stapanul Inelelor a fost filmat in Noua Zeelanda, iar acum Hobbitul se intoarce pe aceleasi meleaguri. Daca taramuri precum Rohan, Gondor, Mordor, Imlandris etc au fost create cu foarte mare maiestrie in Stapanul Inelelor, datorita efectelor speciale lumea din Hobbitul a luat viata intr-un mod si mai spectaculos😀 Plus ca 3D-ul se vede genial la IMAX😀

Muzica: Howard Shore is a freaking genius! Cateva linii melodice din Stapanul Inelelor s-au intors si s-au alaturat altor melodii noi concepute special pentru Hobbitul. Nu are cum sa nu iti placa, zic eu!

Actiunea: Oh, de unde sa incep? In mare, filmul a urmat actiunea cartii fapt pentru care am fost bucuroasa ( urmeaza si comentariile in rosu unde voi bombani la greu, dar nu inca ). Scenele de lupta au fost foarte bine regizate si par mai reale decat cele din Stapanul Inelelor. Nu m-am omorat dupa Azog a la Captain Hook deloc! ( iarasi vor veni comentariile in rosu ), insa scena din Muntii Cenusii s-a ridicat complet la inaltimea asteptarilor mele. Gollum este si mai creepy in acest film, iar intalnirea s-a cu Bilbo iti da fiori pe sirea spinarii.

Finalul: Sincer, ma asteptam sa termine filmul la scenele din Muntii Cenusii. Chiar nu credeam ca au regizat si capitolul „Din lac in put”, iar spre marea mea rusine uitasem complet pe moment de vulturi. All in all finalul a fost tot ce am vrut si mai mult. Nu vii tu 2013 mai repede sa vad si partea a II-a?

Bombaneli: ( doar pentru cei care au citit Hobbitul si Anexele din Stapanul Inelelor ) Oameni buni, inteleg ca orice film trebuie sa aiba o parte comerciala si este necesar sa infloreasca actiunea pe ici, pe colo, dar ce naiba? Azog moare rapus de Dain Ironfoot in  Razboiul Azanulbizar si in nici un caz nu isi pune un carlig a la Captain Hook in mana secerata pentru a-l urmari ( dupa vreo 140 de ani ) pe Thorin ( uneori sub lumina soarelui – helloooo? Orcii din Muntii Cenusii nu suportau soarele ).  Mai mult, Azanulbizar are loc abia dupa ce Thror impreuna cu Nar, vasalul sau, incearca sa se strecoare in Moria nevazuti ( initiali nu iau armata dupa ei ), iar Thror este ucis. Razboiul are loc pentru a-l razbuna pe Thror si nu pentru a recuceri Moria ( desi acest lucru il framanta atunci pe Thrain ). Iar Thrain dispare multi ani dupa aceea si este gasit de Gandalf in Dol Guldur. In Razboiul celor cinci armate, orcii au fost condusi de Bolg, fiul lui Azog. Mai mult, daca nu ma insel, Sfatul Alb s-a convocat la ceva vreme dupa ce au plecat gnomii din Imlandris, pe vremea cand erau in Mirkwood. Ce mi-a placut mult insa, chiar daca a divagat de la linia cartii a fost aparitia lui Radagast ( desi eu mi-l imaginez altfel ) si faptul se pune mai mare accent pe Bilbo si pe prietenia pe care o leaga pe parcurs cu cei 13 gnomi.

Concluzie: Esti sau nu esti fan Tolkien, dupa mine Hobbitul este un must-see!

9 thoughts on “Movie Review: The Hobbit – An Unexpected Journey

1. Primul comm fara nominalizari :))
    Am vazut filmul si a fost SUPERB. Mi-a placut asa mult :X:X. Ce bine ca aventura s-a invartit in jurul gnomilor, pt ca daca ar fi fost elfi…nu vreau sa ma gandesc la acea parte:D…. Am si un gnom preferat…acela care avea fara mai in triunghi (de avea barba si in jos, dar si in stanga si in dreapta avea ceva par:)) ). Ca si primul volum din LOTR cred ca si asta a fost mai mult asa de initiere.
    Iar de Smeagle ce zici? Cum a fost?
    Mie mi s-a parut genial!:). Toata sala a ras:))

1. Ha! In sfarsit un comentariu la recenzie :)) Cred ca Nori era acela ( sau Dori? Tot timpul ii incurc :)) ) Da, actiunea adevarata abia in 2 si 3 va fi ( unde esti tu 2013?? :(( ), pe care abia astept sa le vad. Sunt curioasa sa aflu o groaza de chestii mai ales ca au schimbat oarecum plot-ul si acum nu mai stiu cu siguranta ce se va intampla :)) Smeagol❤ Mie chiar imi place!!! "We wasn't talking to you " :)) – totally cracked me up.