TV Series Review: Sherlock

NU SUNT SPOILERE😀 MAI DEPARTE DE CE PUTETI VEDEA IN TRAILER NU SPUN NIMIC.

„Sherlock este un serial britanic de televiziune ale cărui palpitante aventuri au loc în secolul 21. Remake-ul este produs de Hartswood Films pentru BBC Wales, co-produs cu WGBH Boston. Este o actualizare contemporană a povestiri lui Arthur Conan Doyle, a faimosului detectiv Sherlock Holmes, rol interpretat de Benedict Cumberbatch, alături de prietenul său loial Watson, interpretat de Martin Freeman. Mini-seria „Sherlock” are episoade, fiecare cu durata de 90 de minute.
Productătorul acestui proiect este Steven Moffat, cunoscut în special pentru serialul „Doctor Who”.” ( sursa )”

~~~***~~~***~~~

Ok, am spus acum ceva vreme in recenzia de la „Once Upon a Time” ca serialele nu ma prea prind si ca trebuie sa fie ceva cu adevarat exceptional ca sa ma tina pe mine in suspans, pe scaun, lipita de calculator, uitandu-ma cu sufletul la gura sa vad ce se intampla. Ei bine, daca as fi catalogat „Once Upon a Time” ca fiind magic si captivant, serialul „Sherlock” l-as cataloga ca fiind genial, exploziv si pur si simplu „wow”. Acest serial mi-a fost recomandat de mai multe persoane si asemeni cazului „Once Upon a Time” pe care l-am urmarit datorita actritei care o joaca pe Emma Swan, acestuia i-am dat o sansa datorita lui Martin Freeman pe care l-am adorat in Hobbitul in rolul lui Bilbo Baggins si care aici joaca rolul lui John Watson (❤❤ <3).

Actorii: Tot ce pot spune este: „jos palaria!” Actorii sunt alesi perfect pentru rolurile lor, sunt absolut geniali si te fac sa intri in poveste cu usurinta. Lui Benedict Cumberbatch i se potriveste rolul lui Sherlock manusa, nu cred ca exista vreun alt actor care sa fi putut sa joace acest rol atat de bine. Modul in care traieste fiecare scena si arata deductiile personajului sau – deductii care ii fac pe toti cei din jur sa se simta ca niste idioti in marea parte a timpului – este antrenant si exploziv si tot ce poti face la sfarsitul unei scene este sa ramai cu gura cascata si sa spui ca John, „Brilliant” sau „Amazing”.

John Watson este probabil personajul de care te atasezi cel mai usor. Martin Freeman joaca un rol de milioane si arata toate fetele personajului sau: soldatul, doctorul, colegul si prietenul. Prietenia dintre cei doi este subliniata extraordinar de bine – poate cel mai bine din toate ecranizarile pe care le-am vazut eu – si aduce un plus frumos si necesar povestii. Mai mult, toate belelele care il urmares pe John din momentul in care devine colegul de apartament al lui Sherlock vor face pe oricine sa se amuze.

Orice poveste de acest gen are nevoie de un personaj negativ puternic ( sau cum ar spune Jim MoriartyEvery fairytale needs a good old-fashioned villain” ), iar Andrew Scott in rolul lui Jim Moriarty, arhi-inamicul lui Sherlock, ofera forta si doza de nebunie necesara unui personaj care sa il provoace si cu care sa se confrunte Sherlock.

Background-ul: Londra, Londra, Londra, Londra❤ Trebuie sa spun mai mult de atat? Mare parte din actiunea celor sase episoade se petrece in Londra, iar personajele alearga dintr-un colt in altul dand posibilitatea celor ce urmaresc serialul sa vada aproape la fel de mult din capitala Marii Britanii cum ar vedea intr-un documentar. Mai este de asemnea si „221B Baker Street”, faimoasa adresa la care locuiesc cei doi care te atrage din primul moment in care este prezentata.

Muzica: Este ritmata si te prinde. M-am trezit de multe ori fredonand-o pe strada😀

Actiunea: Oh DA! Actiunea este atotprezenta, de un dinamism extraordinar, iar deductiile lui Sherlock facute pe parcurs te vor prinde si te vor tine lipit de ecran – sau cel putin pe mine asa m-au tinut. Dupa parerea mea cele mai alerte si mai interesante episoade sunt episodul 1, „A study in pink”, episodul 3 „The Great Game”, episodul 4 „A scandal in Belgravia” si bineinteles episodul 6 „The Reichenbach Fall.”

Finalul: Mda, Reichenbach Fall -_- Nu voi intra in detalii, bineinteles, dar tot ce pot spune este: „VREAU SEZONUL 3 MAI REPEDE!!!”

Concluzie: Cu siguranta un MUST SEE, chiar daca nu ai citit cartile. GENIAL!

9 thoughts on “TV Series Review: Sherlock

1. Nu am citit cartile insa dupa ce m-am apucat de serial imi doresc sa le citesc si mai repede! Cu siguranta ca si eu imi voi imagina actorii in diversele scene din carti insa sunt sigura ca ma vor tine in suspans in orice caz.
    Mi-a placut recenzia ta si realizez ca ma apropii de sezonul 2 zilele astea iar apoi voi suferi pana la toamna cand apare sezonul 3. Cumberbatch este un actor genial si da, rolul ii vine de minune! Imi place cum au realizat serialul si inca din primele minute am ramas lipita cu ochii de ecran. Cand a deschis Sherlock gura mi-a explodat mintea si am simtit cat de ingusta imi este gandirea ca om normal. :))
    Absolut genial!
    Si nu stiam de unde asemanarea cu Doctor Who din mintea mea. Acum se explica totul😀 Energia protagonistilor din ambele seriale da stralucire!

1. Da, aceeasi impresie am avut-o si eu cand a inceput Sherlock sa vorbeasca :)) Sunt curioasa ce parere vei avea despre sezonul 2 si mai ales despre episodul 6 ( AAAHHHH!!! Need more episodes )😄 Zilele acestea voi incepe sa ma uit si eu la Doctor Who, demult promit ca ma apuc.

2. da,intr-adevar magnific serialul…dar un mic repros:daca si data viitoare ii dai sansa unui serial doar pt ca joaca un anumit actor,atunci mai bine nu te uita la serialul respectiv🙂

1. Dupa cum am spus, in general nu imi plac serialele🙂 Banuiesc ca fiecare are motivul lui mai mult sau mai putin superficial pentru care se apuca de un serial nu? La mine motivele sunt actiunea, actorii si recomandarile.

1. dupa actiune si mai ales dupa recomandari poti sa te uiti,dar dupa actori mai putin…am vazut ca esti fan Tolkien…in filmul Hobbitul partea a 2a va aparea inca cineva din acest serial pe langa Freeman…poate stii cine,daca nu da-i un search:P