TV Series Review: Elementary

NU SUNT SPOILERE😄 CE PUTETI VEDEA IN TRAILER SE VA REGASI SI AICI, DAR CAM ATAT.

„După căderea în dizgraţie suferită la Londra şi cura de dezintoxicare, excentricul Sherlock se refugiază în Manhattan unde tatăl său îl obligă să trăiască cu cel mai mare coşmar al său – o asistentă de reabilitare, Dr. Watson. Chirurg de succes până când a pierdut un pacient şi licenţa de practică medicală cu trei ani în urmă, Watson priveşte noul ei job ca pe o altă oportunitate de a ajuta oamenii şi de a-şi spăla păcatele. Dar neobositul Sherlock nu are nimic de-a face cu ultimul ei client.  Fostul coleg al lui Sherlock, căpitanul Tommy Gregson ştie din experienţa anterioară de lucru în Scotland Yard că Sherlock este foarte priceput la rezolvat cazuri şi îl ia în echipa sa. În acest context, neastâmpăratul Sherlock Holmes ce aleargă prin New York în rezolvarea de crime, are nevoie de cineva să-l ţină cu picioarele pe pământ iar acest rol este cu siguranţă pentru Watson.” ( sursa )

~~~***~~~***~~~

Ramanand in universul Sherlock Holmes, am decis dupa ce am terminat de urmarit seria „Sherlock” sa dau o sansa si serialului „Elementary” pentru a le putea compara pe cele doua si a vedea daca americanii reusesc sa ma captiveze la fel de tare ca britanicii cu acest subiect. Ei bine, trebuie sa recunosc ca desi „Elementary” nu m-a captivat la fel de tare ca „Sherlock” ( nu erau sperante prea mari sa se intample acest lucru ), apreciez ce au facut creatorii serialului american. Momentan sunt la episodul 12, dar am de gand sa il urmaresc pana la capat.

Actorii: Sa o luam pe rand😄. Sincera sa fiu am avut o oarecare problema cand am vazut ca in acest serial Dr. Watson este defapt Joan Watson si ca rolul ei va fi de „sober companion” pentru Sherlock. Ma asteptam ca americanii sa faca ce se pricep ei mai bine si sa ii cupleze pe Sherlock si Joan; insa, din fericire, acest lucru nu s-a intamplat si nici nu se va intampla aparent. lucru pe care chiar il apreciez. De asemenea, trebuie sa recunosc, ca din toti actorii Lucy Liu jucand rolul lui Joan Watson mi se pare cea mai buna. Desi tot contextul povestii este schimbat, desi Watson este cu totul si cu totul altceva decat este in roman/serialul BBC, vezi aceleasi calitati in Joan Watson pe care le vezi si in personajul original. Personal, mi se pare ca Lucy Liu joaca unul dintre cele mai bune roluri ale sale in acest serial.

Jonny Lee Miller joaca rolul lui Sherlock Holmes, fost dependent de droguri proaspat iesit de la dezintoxicare si actual consultant pentru NYPD. Ummmm…. mda, aici este o mica problema😄 Desi apreciez felul cum joaca Miller rolul prezentat de scriptul serialului, pentru mine pur si simplu imaginea lui nu se suprapune ce cea a lui Sherlock Holmes. Poate sunt mult prea prinsa de felul in care a jucat Benedict Cumberbatch sau poate altul este motivul, insa pentru mine Sherlock-ul lui Miller nu este Sherlock Holmes :)) Este doar un personaj care are capacitati deosebite de deductie si este foarte bine jucat.

In schimb, Aidan Quinn in rolul Capitanului Toby Gregson mi se pare foarte, foarte tare. De fiecare data am impresia ca personajul lui este cumva prins intre dorinta de a-l aplauda pe Sherlock pentru deductiile lui si cea de a-l strange de gat pentru toate nebuniile lui.

Background-ul: Ummm… New York😄 Nu e tocmai orasul meu preferat, insa este interesant de vazut cum alearga personajele dintr-o parte in alta.

Muzica: Este ritmata si te prinde. Nu e la fel de cool ca cea din „Sherlock”, dar se potriveste serialului.

Actiunea: Daca ati vazut alte seriale politiste americane, gen „CSI:New York” sau ceva de genul, ei bine, la capitolul actiune „Elementary” nu se deosebeste foarte tare de ele. Stilul este similar: se merge la scena crimei, se cauta amprente/urme/fibre etc., se gasesc potentiali suspecti etc. In functie de episod capacitatile de deductie a lui Sherlock sunt mai mult sau mai putin importante. Te prinde actiunea, dar in marea majoritate a episoadelor iti dai seama cine este criminalul pe la jumatate.

Finalul: Este ongoing serialul si aparent vor fi 24 de episoade. Eu sunt abia la jumatate.

Alte elemente: Am apreciat foarte mult la „Elementary” faptul ca producatorii nu au avut nici cea mai mica tentativa sa utilizeze idei din Sherlock si ca acele cazuri prezentate in serial sunt 100% originale. La capitolul acesta tot ce pot spune este bravo lor! Insa, exista un element care nu POATE lipsi din orice ecranizare a lui Sherlock Holmes si acela este MORIARTY! In episodul 12 din „Elementary” este mentionat pentru prima data Moriarty intr-un mod destul de spectaculor si la care nu ma asteptam. Sincer, episodul 12 cred ca a fost cel mai tare de pana acum. Sunt foarte, foarte, foarte curioasa cine il va juca pe Moriarty si daca va reusi sa se ridice la nivelul performantei extraordinare a lui Andrew Scott in „Sherlock” ( sincer, omul acela este extraordinar. Dupa ce am vazut „Sherlock”, Jim Moriarty a ajuns in lista mea de top 5 cele mai badass personaje negative posibile ). De asemenea de abia astept sa vad cum il vor „crea” americanii pe Moriarty.

Concluzii: In asteptarea sezonului 3 din „Sherlock” puteti sa dati o sansa si lui „Elementary” macar pentru factorul de amuzament si pentru cazurile destul de interesante. Per total, ca nota, i-as da 3.5/5.

Elementary tv show photo

4 thoughts on “TV Series Review: Elementary

1. La mine a cam fost pe invers, am inceput intai cu Elementary. Intr-adevar, dupa ce am vazut Sherlock, mi s-a parut ca Sherlock-ul din Elementary nu este atat se bun si ii e mai greu sa deduca anumite lucruri, insa si Elementary este un serial care imi place foarte mult. Plus ca la fazele comice rad de nu mai pot.