Recenzie: Fata de hârtie

Romanele lui Guillaume Musso s-au vândut în peste 7 milioane de exemplare şi au fost traduse în 33 de limbi.

Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat în pană de inspiraţie. Billie este o tânără frumoasa şi rebelă, cu un simţ al umorului neobişnuit. Dar mai e un amănunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. }ntr-o noapte, când el se afla pe buza prăpastiei, ea prinde viaţă. Şi îi aduce o veste tulburătoare: dacă el nu mai scrie, ea va muri. Astfel începe o călătorie halucinantă, în care Tom trebuie să-şi recapete inspiraţia, ca să poată salva viaţa femeii de care tocmai se îndrăgosteşte. Explozivă şi plină de umor, cu accente de comedie romantică şi thriller, Fata de hârtie sfidează orice scenariu previzibil.

Tom şi Billie vin din lumi diferite, dar care se hrănesc una din alta. Cine va învinge în acest joc dur al seducţiei: realitatea sau ficţiunea?

,Un roman ca un spectacol de magie. O pendulare delicată ca zborul unei păsări între real şi imaginar. Când ne aşteptam mai puţin, scriitorul ne strigă din oglindă, ca să ne amintească un lucru esenţial: viaţa este un roman.”  Le Parisien

,,Cel mai bun roman al lui Guillaume Musso de până acum. O intrigă perfectă şi un final uluitor!” Le Figaro Littéraire”

Citat: „La editura Doubleday, nimeni nu credea cu adevărat într-o asemenea reuşită. Tipărit iniţial în doar 10.000 de exemplare, primul roman al unui necunoscut de treizeci şi trei de ani, Tom Boyd, a devenit totuşi, în câteva luni, unul din cele mai importante bestseller-uri ale anului. Compania îngerilor, primul volum al unei viitoare trilogii, s-a situat douăzeci şi opt de săptămâni pe primul loc în topul vânzărilor. Vândut în peste trei milioane de exemplare în Statele Unite, el urmează să fie tradus în peste patruzeci de ţări.”

Recenzie: Am primit Fata de hârtie de la libraria online Libris ( de unde se pot comanda cărți, online, în limba romană, dar și cărți în engleză ) spre a-i scrie recenzia. Pot spune că eram extrem de curioasa în privința Fetei de hârtie, întrucât am auzit numai lucruri bune despre carte, iar stilul autorului mi-a lăsat o impresie destul de plăcută cu ceva vreme în urmă când am citit un alt roman al său, „Vei fi acolo?” La prima vedere, citind doar descrierea romanului, „Fata de hârtie  pare o carte fantasy obișnuită în care magia joacă un rol important și în care eroina ajunge din lumea imaginara în cea reala. Insă, aparențele sunt adesea înșelătoare,  iar acest roman vă va surprinde plăcut  Nu este fantasy și nu este o lectura ușoară în care viata este roz. Este o dramă romantică, superb scrisă, în care viața este pictata în nuanțe de gri tot mai sumbre și în care numai o paletă de alb, trasată de o mână inexpertă, mai are șansa să îndrepte ceva.

„Fata de hârtie” intra în rândul acelor cărți care tratează subiecte dure, dar atât de des întâlnite  precum depresia, abuzul de alcool și de droguri, decăderea celor mari, cartierele rău famate, violența din cadrul lor și luptele de stradă. Personajele acestui roman au răni sufletești care nu s-au vindecat niciodată cu adevarat; ele cară după sine un imens bagaj emoțional și încearcă să reziste de pe o zi pe alta fără să cadă pradă trecutului care așteaptă după colt sa ii tragă în abisul depresiei și al melancoliei. In multe momente ai impresia că nu este nicio șansă ca totul să se schimbe în bine, că rănile din trecut sunt prea adânci pentru ca protagoniștii noștri să aibă vreodată o viață normală. Chiar și personajele autorului Tom Boyd trăiesc aceeași viață dură și neîndurătoare pe care au trăit-o protagonistul romanului și prietenii săi în copilărie.

Ce credeți?  Se va termina totul cu bine sau nu? Pentru a afla, citiți „Fata de Hârtie . Este un roman emoționant care sigur vă va impresiona.

9 thoughts on “Recenzie: Fata de hârtie

1. Nu am apucat inca sa citesc aceasta minunata carte, desi imi doresc din toata inima. M-ai facut extrem de curioasa cu recenzia ta. Abia astept sa o citesc!

2. Fata de hartie este una dintre cartile cele mai asteptate de mine ..desigur ca subiectul tratat este diferit fata de multe altele, dar stateam sa ma intreb de ce fata de hartie …oricum superba recenzia