Recenzie: M is for Magic

Stories to delight, enchant, and surprise you.
Bestselling author and master storyteller Neil Gaiman here presents a breathtaking collection of tales that may chill or amuse readers – but always embrace the unexpected. Collection includes:
„The Case of the Four and Twenty Blackbirds,” 
„Troll Bridge,” 
„Don’t Ask Jack,” 
„How to Sell the Ponti Bridge,” 
„October in the Chair,” 
„Chivalry,” 
„The Price,” 
„How to Talk to Girls at Parties,” 
„Sunbird,” 
„The Witch’s Headstone,” 
„Instructions”

~~~**~~~***~~~

Citate: “M is for magic. All the letters are, if you put them together properly. You can make magic with them, and dreams, and, I hope, even a few surprises”

“Stories you read when you’re the right age never quite leave you. You may forget who wrote them or what the story was called. Sometimes you’ll forget precisely what happened, but if a story touches you it will stay with you, haunting the places in your mind that you rarely ever visit.”

Recenzie: Este ceva vreme de când nu am mai pus mâna pe o carte de povestiri scurte și nu am mai fost prinsă de  vârtejul unei acțiuni care se termină în doar câteva zeci de pagini. Cu toate acestea, deoarece de curând am descoperit radio drama „Neverwhere”, creată după romanul lui Neil Gaiman care poarta același nume, care mi s-a părut superba, am decis să descopăr și celelalte opere ale autorului cu aceasta ocazie. Neverwhere nu era în stoc – am vrut oricum să iau si romanul – ca urmare am dat comanda pentru ea, însă „M is for Magic” era în stoc așa că am luat-o spre a vedea ce impresie îmi lasă. Cum este vorba de o colecție de povestiri scurte, voi prezenta în câteva cuvinte ce părere am avut despre fiecare.

„The Case of the Four and Twenty Blackbirds”: Aceasta mi s-a părut sinceră să fiu cea mai puțin impresionantă poveste. Autorul a vrut să dea impresia aceea de film noir în poveste, însă mi s-a părut ca s-a exagerat putin.  **

„Troll Bridge”: Troll Bridge este plină de simbolism, iar din punct de vedere al stilului în care este scrisă este superbă, însă cred ca imaginile și anumite teme descrise in ea nu sunt tocmai „kid-friendly”. Deci, as cataloga-o ca YA 17+ cel mai probabil. ***

„Don’t Ask Jack”: Una dintre cele mai frumoase povesti din carte – dar si printre cele mai scurte – „Don’t Ask Jack” îți trimite fiori pe șirea spinării. ****

„How to Sell the Ponti Bridge”: Mi-a plăcut la nebunie aceasta scurtă poveste SF. Finalul este de-a dreptul extraordinar și nu poți să nu te amuzi când te gândești cu câtă ingeniozitate a fost pus în aplicare planul personajului. ****

„October in the Chair”: Nu este printre preferatele mele. Poate nu am înțeles eu referințele făcute în poveste, însă mi s-a părut oarecum că nu are final. *** 

„Chivalry:” O poveste superba care da savoare întregii antologii. Dacă este să alegeți care poveste să o citiți prima din aceasta colecție, „Chivalry” este cu siguranță aceea. *****

„The Price:” Incă o poveste foarte buna, cu o caracterizare foarte buna a personajelor și o imagistica superba.  *****

„How to Talk to Girls at Parties:” O alta poveste SF, nu la fel de buna ca „How to Sell the Ponti Bridge”, însă destul de interesanta. ***

„Sunbird:”  Incă nu sunt sigura ce părere am despre aceasta poveste. Este inedita, acest lucru îl pot aprecia. ***

„The Witch’s Headstone:” Superbă! Am înțeles că aceasta poveste mai este inclusă într-o altă antologie a lui Neil Gaiman. *****

„Instructions:” Singurul poem din carte, „Instructions” nu este un „masterpiece”, însă te prinde destul de ușor. ***

Nota mea ( per total ): 4/5


8 thoughts on “Recenzie: M is for Magic

      1. Mersi! E prima data cand aud de asa ceva :)) O s-o ascult, sunt tare curioasa sa vad cum suna. Si mai ales ca a si trecut destula vreme de cand am citit „Nicaieri”, chiar mi-ar placea sa imi amintesc povestea!

  1. Foarte buna recenzia🙂 Nu stiu ce sa zic totusi despre carte. Am citit vara trecuta o astfel de carte cu povesti de groaza si ma incnata mai mult ideea unui roman decat a unei povesti🙂 Imi place mult coperta cartii ;;)

Lasă un răspuns

