Întrebare pentru voi #17: Muzica și cărțile

Ascultam astăzi un playlist pe youtube și mi-am dat seama câtor melodii din acel playlist le-am asociat anumite scene din cărțile pe care le-am citit. De exemplu, de fiecare data când recitesc capitolul „The Prince’s Tale” din Harry Potter 7, îmi suna în minte melodia celor de la My Chemical Romance, „Ghost of you”. La fel, când am citit „Ultima Problema” din seria Sherlock Holmes, m-am gândit la melodia celor de la Red, „Already Over” ( deși aici s-ar putea să fie și influenta ecranizării acelei scene în serialul Sherlock😄 ).

Ca urmare mă întrebam dacă și voi aveți melodii „predefinite”, ca să le zicem așa, pentru anumite cărți sau scene din cărți. Si o a doua întrebare ar fi: ascultați muzică în momentul în care citiți sau preferați liniștea?


8 thoughts on “Întrebare pentru voi #17: Muzica și cărțile

  1. Eu prefer linistea sau Tv-ul, dar dat incep. Daca citesc o carte interesanta, nu ma distrag restul lucrurilor. In schimb, daca dau peste ceva plictisitor, si mai am si muzica, sau orice alt stimul, nu mai apuc sa o termin in veci :))

  2. Cand citesc, mai ascult si muzica, dar nu mereu. Cateodata ma deranjeaza de nu pot citi, alteori nici macar nu o aud. Muzica in viata mea cade pe plan secund, niciodata nu i-am acordat atat de multa importanta, desi de multe ori ascult muzica pentru a ma linisti🙂 Nu stiu, cred ca asociez involuntar melodii, imagini sau persoane cu scenele din carti🙂

  3. O singura data am asociat o melodie cu o carte si anume Îngerul noptii cu melodia Angel with a shot gun a celor de la The Cab ♥ Iar eu una prefer linistea atunci cand citesc ca de nu nu ma pot concentra :))

  4. Eu nu asociez melodii scenelor din cărți de obicei. Doar atunci când melodia apare în ecranizare, altfel nu prea mă gândesc la asta.
    Și eu prefer liniștea atunci când citesc, deși obișnuiam să pot citi în gălăgia care se forma în liceu în pauze. Acum nu mai reușesc asta :))

  5. Eu personal, prefer linistea cand citesc. Altfel ma simt distrasa. Cand ascult muzica si mai ales ceva care imi place am tendinta sa vizualizez diverse scene, dar nu din cartile pe care le-am citit, ci din mintea mea foaaaaarte plina de idei. Pfff, asa ca pentru a evita asta, citesc in liniste.
    Recunosc, multe scene din ce am scris eu vreodata sunt inspirate de muzica si e foarte ciudat ca nu pot asocia melodii si scenelor pe care le citesc.

Lasă un răspuns

