Recenzie: Num3re de Rachel Ward

E timpul sa fugi!

Atunci cand vezi numerele tuturor, viata nu este usoara. Jem nu a stiut intotdeauna ce inseamna acele numere, insa acum patru ani, moartea mamei sale in urma unei supradoze de heroina a facut ca totul sa fie mai clar. Numarul pe care Jem il vede atunci cand priveste pe cineva in ochi nu este nimic altceva decat data mortii acelei persoane. Nu e de mirare ca Jem a dus o viata de izolare pana sa il cunoasca pe Spider, un baiat cu totul haotic, dar care e dispus sa lupte pentru ea.

In timpul unei excursii la Londra, Jem vede moartea in ochii unor turisti, chiar in acea zi. Groaza care o cuprinde odata cu aceasta realizare o face sa fuga cat mai departe de acel loc, insa decizia pripita ii propulseaza atat pe ea, cat si pe Spider in capul listei de suspecti ai atacului terorist ce a urmat imediat. Un thriller de debut captivant, indraznet, cu un final complet imprevizibil.

Citat: “It’s okay to talk about it. Death is so normal, I don’t know why everyone gets so hung up about it. We all have to deal with it. Most people that you talk to have lost someone, but nobody talks about it.”

Recenzie: What the hell was this??? Când am cumpărat această carte, a fost datorită descrierii. Fiind fan „Death Note” m-a fascinat ideea numerelor care ne arata cât timp mai avem de trăit ( cei care au văzut anime-ul știu la ce mă refer; pentru ceilalți, în Death Note apar Shinigami ( Death Gods ) care văd cât timp mai are un om de trăit și pot da această putere și oamenilor ). Ca urmare, descrierea cărții m-a făcut să cred că acest roman se va axa pe această idee, care din punctul meu de vedere este o mină de aur pentru un „plot” complex și captivant. Ei bine, am fost total dezamăgită. In afară de începutul romanului și putin din final, această putere a lui Jem a fost aruncată undeva în fundal și ignorată total.

Pe lângă acest amănunt, acțiunea a fost îngrozitor de plictisitoare. Din momentul în care London Eye sare în aer, iar Jem și Spider devin suspecți – cât de previzibil – urmează 200 de pagini în care cei doi fug, se ascund și se uită la vaci ( I kid you not! Vacile au acaparat cam 5-10 pagini ). Finalul este din nou previzibil și nu aduce nimic în plus lecturii. Personajele sunt fade și îngrozitor de enervante pe alocuri – Val e singura mai acătării -, iar stilul autoarei este similar cu cel al unui copil de maxim 10 ani ( Au făcut, au alergat, s-au urcat în mașină, parcă citeam instrucțiunile pentru utilizarea unui aparat electrocasnic ).

All in all, pe mine m-a dezamăgit! TOTAL! Nu o recomand!

Nota mea: 5/10 ( Ugh, am pierdut 3 ore de pomana )

7 thoughts on “Recenzie: Num3re de Rachel Ward

1. Ai fost dezamagita de carte doar pentru ca te asteptai la cu totul altceva. Daca nu s-a axat pe puterea lui Jem nu inseamna ca nu a fost o carte buna. A avut ca inspiratie problemele vietii, pierderile, iubirea si forta de a trece peste toate. E o carte din lumea reala, nu un anime.

1. Problema mea cu acea carte nu a fost faptul ca nu s-a axat pe puterea lui Jem ( desi cartea putea exista la fel de bine si fara acea putere, intrucat scopul pe care l-a servit a fost minimal ), ci felul absolut pueril in care a fost scrisa si actiunea incredibil de searbada. Faptele celor doi protagonisti nu au nici cel mai mic sens, de la fuga lor pana la finalul cartii care a fost incredibil de previzibil si absolut stupid. Mai mult nu mi s-a parut o carte inspirata din lumea reala; mi s-a parut o carte numai buna pentru un scenariu de telenovela. Nu ma asteptam sa citesc o carte scrisa dupa un anime. Ba chiar m-ar fi enervat acest lucru. Dar, as fi vrut sa citesc o carte care imbina ideea numerelor cu o actiune captivanta. Dar, acesta este punctul meu de vedere. Personal, nu mi-a placut.

2. Mie mi s-a parut ca romanul asta se axeaza pe cu totul altceva si ca partea asta fantasy e doar un instrument ca sa capteze interesul cititorilor tineri, nu tema in sine. Nu cred ca pot spune ca m-a dezamagit, dar a fost intr-adevar altceva decat ma asteptam.
    Oricum, am vazut ca volumele 2 si 3 par totaaaaal diferite, daca imi amintesc bine se trece mai mult in genul distopic. Sa citesti sinopsisurile de pe GoodReads😉