Recenzie: E ușor să te iubesc

coperta E ușor să te iubescSALVATĂ DE UN STRĂIN. BÂNTUITĂ DE UN SECRET.

CÂTEODATĂ, DRAGOSTEA NU-I UN LUCRU SIMPLU…

El o urmărește, dar nu face cunoștință cu ea până când, odată, într-o întâlnire neașteptată, el devine salvatorul ei.

Atracția dintre ei e incontestabilă. Totuși trecutul, pe care el s-a străduit atât de mult să-l depășească, și viitorul, în care ea-şi pune atât de mari speranțe, amenință să-i despartă.

Numai împreună ar putea să lupte cu durerea și vinovăția, să înfrunte adevărul și să găsească neașteptata putere a dragostei.

Mic rezumat: Kennedy, prietenul lui Jackie de trei ani se desparte de ea pentru a putea „experimenta” în voie. Ca urmare, pentru a o înveseli, prietena acesteia, Erin, o duce la o petrecere a frăției. La plecare, în parcarea casei unde are loc petrecerea, un coleg din aceeași frăție cu Kennedy, Buck, o prinde și încearcă să o violeze. Jackie este salvata de Lucas, un tip pe care nu îl mai observase până atunci, un tip cu tatuaje care dă impresia de „bad boy”, deși este totul numai o aparenţă. De aici, povestea începe…

Citate: “Love is not the absence of logic but logic examined and recalculated heated and curved to fit inside the contours of the heart”

Recenzie: Don’t shoot me, okay? Stiu că această carte a făcut mare valva atât în Romania cât și în străinătate. Conștientizez faptul că probabil majoritatea blogerilor i-au oferit recenzii favorabile. Dar, pe mine nu m-a dat pe spate! Am stat și m-am tot gândit; am întors pe toate părțile acțiunea, personajele și contextul. Concluzia a fost că în ciuda faptului că mi s-a părut o carte plăcută și interesantă, nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor mele.

Moving on to the actual review! Voi expune întâi părțile care mi-au plăcut și apoi ce m-a deranjat. In primul rând, ce mi-a plăcut la nebunie a fost faptul ca Easy te învață să nu renunți niciodată la visurile tale pentru altcineva. Orice ar fi, nu merită să îți pierzi individualitatea și să îți modifici personalitatea, pentru cineva care ar putea sau nu să merite. Jackie – Jacqueline – renunță la a merge la un conservator pentru a-l urma pe prietenul ei, Kennedy, la un colegiu care nu o interesează. Mai mult, se înscrie și la un curs de economie pentru a fi cu el, fără ca ei să-i placă economia. Această idee, de a nu renunța la visurile tale, este repetata în momente cheie de-a lungul cărții și consider că este lecția de bază care se poate învață din acest roman. De asemenea, romanul reflectă o vorba populară: „Mai bine mai târziu decât niciodată!” Nu merită să stai captiv într-o situație care te face nefericit. Poți oricând să îți refaci viața cum vrei tu.

A doua chestie care mi-a plăcut la nebunie a fost triunghiul amoros total ieșit din comun. Pe de o parte este Lucas, tipul misterios și sexy de la ora de economie, iar pe de alta parte este Landon, preparatorul la economie, cu care Jackie corespondează doar prin emailuri. Deși era de așteptat cine este Landon, am savurat emailurile lor amuzante. Lucas și Jacqueline împreuna fac un cuplu de-a dreptul minunat și mi-a plăcut să citesc despre ei ( în momentele când nu se ignorau unul pe celalalt – cât de frustrant! ).

Acțiunea în mare nici nu m-a dat pe spate, însă nici nu am avut ce comenta în mod negativ. Avem de-a face cu o poveste de dragoste bine descrisă, cu prezentarea vieții din campus, cu suișurile și coborâșurile prezente în orice relație. Erin mi s-a părut un personaj secundar bine conturat, însă cel de care mi-a plăcut cel mai mult a fost Benji, noul prieten care și-l face Jacqueline la cursul de economie.

Buuuuuun, acum ce nu mi-a plăcut. In primul rând background-ul lui Lucas. Mi s-a părut că a fost creat după un stereotip de care sincer m-am săturat: trecut trist, drama emoțională, un părinte mort, se transforma în bad boy și apoi se reinventează cu ajutorul unei X persoane. Mi-ar fi plăcut ceva mai original!

De asemenea, Jacqueline mi s-a părut un personaj care a fost creionat într-un mod total nerealist. Fiind victima unui atac, părerea mea a fost că și-a revenit mult prea repede după scena din parcare. Nu prezintă semnele unei traume emoționale, nu este hipervigilentă, nu spune nimic poliției ( nici măcar după cel de-al doilea atac ) și pur și simplu lasă un potențial violator în libertate cu scuza „Nu credeam că ar face așa ceva altcuiva.” Singurul semn că are o brumă de minte este dat când se înscrie la cursuri de autoapărare, însă și atunci trebuie împinsă de la spate de Erin.

Nota mea: 7.5-8/10

3 thoughts on “Recenzie: E ușor să te iubesc