Recenzie: Mare Tranquilitantis

cop Mare Tranquillitatis_coperta bunaFostul copil-minune al pianului, Nastya Kashnikov, își dorește două lucruri: să treacă prin anii de liceu fără să i se afle trecutul și să-l facă pe băiatul care i-a răpit totul – identitatea, spiritul, dorința de a trăi – să plătească pentru asta.

Povestea lui Josh Bennett nu e un secret: toți cei pe care i-a iubit au fost luați din viața lui, iar acum, ajuns la vârsta de șaptesprezece ani, nu i-a mai rămas nimeni.

Acum, tot ce vrea este să fie lăsat în pace, iar cei din jur îi îngăduie acest lucru, fiindcă atunci când numele îți devine sinonim cu moartea, toți tind să păstreze distanța. Toți, în afară de Nastya, misterioasa nouă colegă de școală, care tot îi apare în cale și nu pleacă până când nu i se infiltrează în toate aspectele vieții. Dar, cu cât o cunoaște mai bine, cu atât mai enigmatică i se pare.

Mare Tranquillitatis este o lectură complexă, bogată, intensă, cu o narațiune genial construită despre un tânăr singuratic și o tânără fragilă emoțional și despre miracolul celei de-a doua șanse.

Citate: “You are distractingly, even-if-that-is-not-a-real-word, pretty. You are so pretty that I bullied Clay Whitaker into drawing me a picture of you so I could look at you when you aren’t around. You are so pretty that one of these days I’m going to lose a finger in my garage because I can’t concentrate with you so close to me. You are so pretty that I wish you weren’t so I wouldn’t want to hit every guy at school who looks at you, especially my best friend.”

Parerea mea: Am primit Mare Tranquilitantis de la libraria online Libris ( de unde se pot comanda carti, online, in limba romana, dar si carti in engleza ) spre a-i scrie recenzia. Habar nu aveam la ce sa ma astept in momentul in care am inceput Mare Tranquilitantis. Citisem alte carti de la editura Epica si imi placusera, insa fiecare autor este diferit si exista oricand posibilitatea sa fiu dezamagita de noua aparitie. Trebuie sa spun ca am amanat cititul ei putin. Pe de o parte am fost plecata, pe de alta vroiam sa fiu sigura ca in momentul in care ma apuc de ea ii pot acorda intreaga mea atentia. Momentul a venit intr-un final cand cu oarecare trepidatie in suflet m-am apucat de aceasta carte.

De unde sa incep? Cum sa o prezint mai intai? Daca „Destine la limita” m-a impresionat foarte tare, acest roman a fost cu mult mai presus. Stilul autoarei te prinde de la primul cuvant si te tine strans pana ajungi la ultima pagina, moment in care iti dai seama ca totusi nu a fost destul, ca vroiai mai mult. Personajele sunt extrem de realist creionate incat nu poti sa nu deplangi soarta lor.

Insa, ceea ce este mai presus de tot la acest roman, este modul in care sunt transmise sentimentele. Brutal… sfasietor… stii ca nu vei putea intelege niciodata pe deplin situatia personajelor pentru ca nu ai trecut prin asemenea intamplari. Insa, acest lucru nu opreste cartea din a te arunca intr-o valtoare de emotii din care iti dai seama ca nu prea stii cum sa mai iesi. Te trezesti cu lacrimi in ochi pe parcursul cartii si parca nu iti vine sa crezi ca un „simplu” roman despre doi tineri te-a putut marca atat de tare. Insa, „Mare Tranquilitantis” este departe de a fi un roman simplu. Este o lectura complexa, captivanta si atat de reala, aproape tangibila. Stilul autoarei iti permite sa vizualizezi fiecare moment si sa simti mare parte din gama de emotii transmite de fiecare pagina a cartii.

Nota mea: 5/5