Movie Review: Hunger Games – Catching Fire

Hunger Games Catching Fire

Daca ati citit cartile, ar trebui sa fiti ok cu aceasta recenzie. Nu voi da prea multe detalii, iar cele care vor fi mentionate se gasesc deja in carte.

Yowzah! Deoarece anul trecut am fost dezamagita de ecranizarea Hunger Games, anul acesta am decis sa ma uit la film tot online, in caz ca se va intampla acelasi lucru. Sincer va spun, acum imi pare rau! Este un film care merita suta in mie sa fie vazut la cinema. Am ramas fara cuvinte! Este una dintre cele mai bune ecranizari ale unei carti. Daca nu l-ati vazut pana acum, GO WATCH IT!

Actorii: DE O MIE DE ORI DA! Jennifer Lawrence se intoarce cu inca o interpretare de zile mari a personajului Katniss Everdeen. Radiaza sentimentele personajului ei prin toti porii. Imbraca atat de bine rolul, incat zici ca intr-adevar a trecut printr-o astfel de experienta traumatizanta. Josh Hutcherson este la fel de credibil ca in primul film, iar Woody Harelson revine cu un Hyamitch mult mai puternic. Jena Malone joaca un rol de zile mari, iar Lenny Kravitz mi-a placut la fel de mult ca in primul film.

Panem: Din nou, Panem-ul este redat cu multa maiestrie. De data aceasta se simte teroarea din aer, iar contrastul cu Capitoliul este cu atat mai mare. Arena a fost construita genial, fix cum mi-o imaginam.

Muzica: Superba!

Actiunea: Anul trecut, la capitolul acesta, incepeau bombanelile mele. Datorita ratingului PG-13 mi s-a parut ca s-a pierdut mult din esenta primului film, din tensiunea care trebuia sa fie transmisa, din frica si teroare. Eh bine, la Catching Fire, chiar nu mai am ce comenta! Toate scenele cheie din carte au aparut in film ( sau cel putin mie asa mi s-a parut, corectati-ma daca gresesc ). Frica era aproape palpabila, fiecare minut tinea personajele pe jar, intrucat nu stiau de unde va veni pericolul. Sadismul care lipsea in primul film, vine in cel de-al doilea cu brutalitate.

Intrigile si implicatiile politice ale primului film erau zero barat. Insa, in Catching Fire, tot background-ul din districte, revoltele, primele semne ale rebeliunii, toate acestea se vad. Disperarea lui Snow atinge cote maxime pe masura ce district dupa district se revolta. Mai mult, conversatiile cu Plutarch vin si dau si mai multa savoare filmului. Philip Seymour Hoffman este absolut perfect in rolul sau. De exemplu, un fragment care mi-a placut la nebunie a fost urmatorul:

President Snow: She’s not who they think she is. She just wants to save her skin. It’s as simple as that. She has become a beacon of hope for them. She has to be eliminated. What do you think?

Plutarch Heavensbee: I agree she should die but in the right way. At the right time. Katniss Everdeen is a symbol. We don’t have to destroy her, just her image. Show them that she’s one of us now. Let them rally behind that. They’re gonna hate her so much they just might kill her for you.

Finalul: Yowzah din nou! A fost sublim! Fiecare secventa a fost aproape perfecta. Nu as fi putut cere nimic mai mult.

Concluzie: Looking forward to Mockingjay!