Review: The Day of the Doctor ( Doctor Who 50th Anniversary Episode )

Spoilers Galore, people! Serios, daca nu ati vazut sezoanele de la 1 pana la 7 si episodul aniversar mai bine nu cititi aceasta recenzie. Are cate putin din toate. Daca le-ati vazut, feel free to leave a comment😄

Ajunseram si aici! In urma cu vreo 9 luni tocmai terminam de vazut sezonul 2 din Doctor Who si il recenzam pe blog. Eram prinsa suta la suta de acest serial si asteptam cu nerabdare sa vad sezonul 3. Nu vroiam sa ma gandesc ca la un moment dat aveam sa ajung la finalul sezonului 7, iar apoi urma o asteptare ingrozitoare pana pe data de 23 Noiembrie. Fastforward vreo patru luni: ajunsesem deja la finalul sezonului 7 si ma pregateam pentru lunga asteptare cu un lung rant despre serial, companioni si doctori. Ei bine, acum ca s-a sfarsit asteptarea si am vazut episodul aniversar, pot spune ca a meritat fiecare secunda. Din punctul meu de vedere nu se putea mai bine!

Actorii: Nu stiu, sincer va spun, de unde sa incep. Cu John Hurt care joaca un Doctor caustic si ironic, un Doctor asemenea lui Nine, care insa nu a trecut prin cea mai groaznica zi din viata lui? Un Doctor care nu este inca broken, dar care a suferit prea mult si a pierdut prea mult? Cu Matt Smith care il joaca pe Eleven, a carui viata deja e prea lunga incat nu mai stie daca minte despre varsta lui adevarata? Care incearca sa uite toata suferinta pe care a simtit-o si toti cei dragi la ale caror ultime clipe a fost martor? Sau cu David Tennant si al lui Ten care este la un pas de prapastie si de evenimentele din The End of Time? Care incearca sa ascunda toata durerea in spatele unei fatade si care inca stie cu exactitate cati copii au fost pe Gallifrey in acea zi fatidica?

Avand trei Doctori pe ecran, te gandesti cum vor acapara actiunea, intrucat fiecare din ei simte nevoia sa fie cea mai desteapta persoana din incapere, insa in acelasi timp, fiecare isi da seama la ce se refera celalalt. Ma asteptam sa fie greoaie actiunea sau chiar sa ma piarda pe alocuri. Ma asteptam ca numai unul din ei sa straluceasca. Nu a fost asa! Cei trei actori au jucat intr-un mod extraordinar si dinamica War Doctor – Ten – Eleven a fost printre cele mai bune dinamici din toata actiunea seriei New Who.

The Day of the Doctor

M-am gandit de multe ori, asteptand sa apara „The Day of the Doctor” si vazand posterele in care aparea Billie Piper, cum o vor readuce in scena? Va fi Rose din timpul sezonului 2? Va fi dimension-cannon Rose? Nu a fost niciuna, nici alta ci o miscare de geniu absolut fenomenala. Nu se intoarce defapt Rose, ci Bad Wolf care se manifesta precum constiinta „Momentului.” Am citit multe comentarii in care lumea s-a plans de acest lucru. Insa, de ce ai face asta? Nu a zis Rose/Bad Wolf in finalul series 1 „I can see everything… all that is… all that was… all that ever could be”? Nu are logica perfecta faptul ca s-a intors in timp si a luat forma aceasta prin prisma constiintei „Momentului?”

Clara… Clara… Clara…Clara… ei bine, incepe sa imi placa din ce in ce mai mult de Clara, sincera sa fiu. Am spus ca sentimentele mele catre acest personaj sunt ambigue, insa imi place ca ea este vocea umanitatii in serial. In momentul in care evenimentele sunt vazute de pe un „God-like plan,” cand o singura miscare poate declansa moarte si flacari, Clara gandeste atat de uman, iar increderea ei in Eleven este minunata. Ea ii da puterea de a gasi solutia corecta. Jenna Louise Coleman joaca de milioane in acest episod si sunt curioasa cum va fi rolul ei in episodul de Craciun.

Gallifrey falls no more

Actiunea: Foarte, foarte multa lume s-a plans de actiunea acestui episod. Ca plot-ul cu Zygonii nu a fost terminat! Ca salvarea Gallifrey anuleaza cumva toata durerea si toata vina simtita de Doctor de-a lungul sezoanelor 1-7! Ca mai stiu eu ce! Parerea mea este ca actiunea a fost splendid gandita. Plotul cu Zygonii nu avea nevoie sa fie finalizat, pentru ca in felul acesta lasa un teaser perfect pentru sezoanele urmatoare si da producatorilor posibilitatea sa ii aduca din nou in prim plan Zygonii. Faptul ca Gallifrey a fost salvata este cu atat mai tragic, intrucat toata vina, toata mania, toata angoasa Doctorului de-a lungul episoadelor este defapt cauzata de un eveniment care nu a avut loc si de o vina care nu ar trebui sa il apase. El traieste sute de ani cu aceasta durere in suflet pana cand in sfarsit sa isi dea seama ca defapt nu are nevoie sa capete iertarea nimanui.

Un alt element care a nemultumit pe cei care au urmarit episodul este plot-ul „The End of Time”. Ei considera ca acesta este anulat complet de ultimul episod. Weeeeellll, that is completely false! High Command-ul spune la un moment dat „To Hell with the High Council, their plans have already failed.” Ca urmare, putem trage concluzia ca tot plotul din The End of Time a avut deja loc cu cateva ore/minute/whatever inainte si ca avem de-a face cu momente diferite din cadrul aceleiasi zile, ultima zi din Time War.

All in all, I loved the plot! Absolut genial! Nu ma asteptam vreodata ca acest serial sa se poata termina cu speranta, insa fix acest lucru aduce „The Day of the Doctor” in prim-plan. Dupa ce episoade la rand, toti ceilalti au fost salvati de Doctor, este in sfarsit timpul lui sa fie salvat.

Finalul: Cameo-ul lui Tom Baker a fost de exceptie🙂 Faptul ca tot episodul se termina, pentru prima data in istoria New Who, cu speranta este cu atat mai bine.

Concluzie: Go watch Doctor Who! Can’t wait for the Christmas Special!