End of the Year Wrap Up: Top 5 Carti Citite in 2013

Iata ca intr-o zi si jumatate anul acesta va ajunge la final si va incepe 2014. 2013 a venit cu bunele si relele lui, cu o lista de citit extrem de lunga si cu prea putine carti bifate din acea lista din pacate. Cheful si starea de spirit nu mi-au fost prielnice pentru a citi atatea carti cat as fi vrut, dar printre ele s-au strecurat destule care m-au impresionat si pe care le-am adorat. Nu voi face un top 10 intrucat sunt prea putine carti citite in total, insa voi face un top 5:

  1. Oceanul de la capatul aleii de Neil Gaiman: 2013 a fost anul in care am descoperit operele lui Neil Gaiman. Ca urmare, poate nu vine ca o surpriza ca romanul de pe locul intai face parte din cartile sale. Oceanul de la capatul aleii are doza necesara de magie, nostalgie, singuratate, bucurie, prietenie, retrospectiva pentru a atinge coarda sensibila atat a copiilor cat si a celor mari. Este un roman creionat cu o maiestrie iesita din comun si merita cu prisosinta premiul de Book of the Year primit in cadrul  British National Book Awards.
  2. Destine la limita de Katie McGarry: 2013 a adus cu sine o oarecare circumspecta in privinta romanelor YA. Am citit atatea astfel de romane in 2012, iar unele din ele m-au dezamagit atat de tare, incat m-am gandit ca nu pot gasi ceva care sa ma si impresioneze foarte tare si sa aiba si un stil foarte frumos. Am gresit, intrucat Destine la limita a facut toate acestea si inca ceva pe deasupra.
  3. Copiii lui Hurin de J.R.R.Tolkien: Poate trisez cu aceasta carte, intrucat povestea copiiilor lui Hurin nu imi era una necunoscuta. Citisem fragmentul despre ei in Silmarillion astfel incat stiam deja ce asteptari sa am de la “NARN I CHÏN HÚRIN.” Tragismul sortii lor m-a captivat de la prima citire, iar faptul ca am putut reciti aceasta poveste, descrisa mai pe larg si cu lux de amanunte ma face sa adaug Copiii lui Hurin pe locul 3. Asemeni vechilor balade nordice si germanice, dar si a tragediilor grecesti, aceasta poveste te face sa gusti pentru un moment fericirea pentru ca mai apoi sa te cufunde in disperare.
  4. Fata de hartie de Guillaume Musso: Cu Guillaume Musso am facut cunostinta anul trecut printr-a sa „Vei fi acolo?” care m-a impresionat in mod placut. Fata de hartie, insa, a ridicat mult standardul scrierii sale. Partea intunecata a temelor tratate este indulcita prin povestea de dragoste spusa cu multa maiestrie. Este o carte pe care as recomanda-o fara a sta pe ganduri oricum doreste sa citeasca o poveste de viata cu final fericit.
  5. Violoncelistul din Sarajevo de Steve Galloway: Intr-un oras sub asediu viata merge inainte. Aceasta este lectia prezentata de Steve Galloway in cartea sa, o lectie traspusa pe paginile romanului cu un talent rar intalnit. Pentru personajele lui Galloway se face o paralela intre cei ce au fost candva si cei in care i-a transformat razboiul.

Care au fost cartile voastre preferate in 2013?


2 thoughts on “End of the Year Wrap Up: Top 5 Carti Citite in 2013

  1. În 2013 am citit Mănâncă, roagă-te iubeşte; Mândrie şi prejudecată, Balada închisorii din Reading, Identitatea de Milan Kundera, care au fost speciale!
    La mulţi ani, Niahara! Să ne auzim la anul cu şi mai multe cărţi citite!

  2. Maine , o sa public si eu un post de genul . Am pus pe primul loc seria Academia Vampirilor , urmata de Panza de paianjen de Cella Serghi , O zi din sapte de Lauren Kate . Fior de Maggie Stiefvater si 2 carti de Mihail Drumes. Un an nou fericit! ^^

Lasă un răspuns

