Citatele mele #13 Insula Misterioasa

Pot spune ca m-am apucat destul de greu de Jules Verne. Am facut o tentativa cand eram in scoala generala, dar am renuntat repede. Pasiunea pentru romanele autorului m-a prins in liceu cand m-am apucat sa citesc „Copiii Capitanului Grant.” Am continuat cu o serie de alte romane cum ar fi „Capitan la 15 ani”, „20.000 de leghe sub mari”, „Testamentul unui excentric” etc. Probabil cartea mea preferata dintre toate romanele lui Jules Verne este Insula Misterioasa.

„Cel care crede sincer că face ceea ce e drept poate să ne fie duşman, dar are respectul nostru.”

„Dorinţa de a face ceva care să dureze mai mult decât viaţa lui este motivul superiorităţii omului faţă de toate celelalte vieţuitoare. Aceasta i-a construit imperiul, şi aceasta i-l justifică, pe toată faţa pământului.”

„Faţă de toţi stăpânii, nevoia este cea mai ascultată, şi cea care te învaţă cel mai bine.”

„Singurătatea este o mare nenorocire, prieteni; trebuie să mă credeţi că poate distruge repede raţiunea.”

„Oamenii, oricât de înţelepţi, nu vor putea niciodată să schimbe ceva din ordinea cosmică construită de Dumnezeu.”

„Mai bine să pui răul înainte, şi să laşi ce e mai bun ca o surpriză.”

„Ce carte mare ar putea fi scrisă cu tot ceea ce se cunoaşte. Dar mult mai mare ar fi cartea cu tot ce nu se cunoaşte.”


9 gânduri despre “Citatele mele #13 Insula Misterioasa

  1. Nu am citit aceasta carte, dar imi plac citatele. Dupa comentariile de mai jos, cred ca voua v-a placut. 😕 poate o sa incep sa o citesc si eu. 🙂

  2. Am citit cartea cu..hmm, vreo doi ani in urma si mi-a placut mult. Dupa ce am citit-o am devenit fan J.V si da el ciar scrie foarte bine, superb.

  3. Insula Misterioasa e singura carte de Jules Verne care mi-a placut… Am citit-o pe la inceput de 2010. Inca mai tin minte cand a aparut capitanul Nemo si eram „2#3FE64f43@#!32 ce naiba cauta asta aici?! nu era in 20000 de..? O.o ” Am mai citit O calatorie spre centrul pamantului, care a fost cat de cat ok, dar Farul de la capatul lumii, Copii Capitanului Grant si parca mai era una, mi s-au parut plictisitoare…rau…

      1. 20.000 de leghe sub mari nu pot spune ca m-a captivat ca si celelalte. Adica incepe superb, dar pe la jumate incepe sa descrie felul in care functioneaza submarinul, iar eu cu detaliile tehnice nu ma impac prea bine.

  4. Minunate citatele! Si eu am citit tot prin generala 20 000 de leghe. „Am citit” :)) Nu am reusit sa duc cartea la bun sfarsit. In acea perioada inca nu eram intrata in lectura indeajuns de mult si Jules Verne nu m-a captivat prea mult. Insa ma bucur ca m-am reapucat de acest volum 😀 Este chiar foarte frumos. Voi incerca sa citesc cat mai multe din cartile lui 😀 Foarte interesante! Pline de detalii la care nu m-as gandi.

Lasă un comentariu